reklama
|


Pošta
jyrry . 04.09.2019 17:55:33 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
graup15 (04.09.2019 17:45:11):
Videa s ránama do země? Ty si někdy točím svý smajl
https://www.youtube.com/watch?v=kpuGBLlrXjQ

Pošta
graup15 . 04.09.2019 17:45:11 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
dzordzik (04.09.2019 16:17:47):
Ser na gyro. Ale toho éra je škoda, tenhle Heinkel se mi zrovna moc líbí.
Tady na tom kanále jsou jak boží videa, tak boží sestřihy žíní o zem.. smajl smajl
https://www.youtube.com/watch?v=34MscdUtat8&t=10s

https://www.youtube.com/channel/UC1QF2Z_FyZTRpr9GSWRoxrA

Pošta
dzordzik . 04.09.2019 16:17:47 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
Peetee (04.09.2019 10:25:06):
Včera mě napadlo kdy někdo vytáhne to že nevhodný návrh modelu nebo nesprávné provedení přistání by vylepšilo gyro. Dlouho to netrvalo :D
Samozřejmě podvozek má smysl zkrátit ve předu aby byl po dosednutí nulový nebo záporný úhel náběru, ale plantat do toho gyro ... navíc na pádové rychlosti by gyro s tím udělalo leda tak kulové, protože na pádovce je už účinnost výškovky tak malá, že by s tím ani gyro nic neudělalo. Tím spíš pokud na pádovce dojde k odskočení vinou najetí na hrb ... Gyro může být dobrý sluha, ale špatný pán a největší problém je přisuzovat gyrům schopnosti, které nemají.

Pošta
Peetee . 04.09.2019 10:25:06 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
dzordzik (03.09.2019 21:13:57):
Dovolím si se zapojit do této debaty. Mám taky spousty zkušeností s přistáváním letadel s tříkolovými podvozky. Zkrátit přední nohu je správný postup, aby letadlo po dosednutí mělo minimálně nulový úhel náběhu křídla.
Další věcí, která eliminuje skákání po dosednutí, a jsou éra, která jsou extra k tomu náchylné, je použít GYRO na výškovku. Když je nagyrované na výškovku letadlo, které po dosednutí odskočí, tak gyro zabezpečí, aby odskok byl opravdu jen minimální a bez problému se přistane. Gyro zareaguje na odskok mnohonásobně rychleji než pilot a nikdy nedovolí, aby letadlo bylo čumákem nahoru při pádové rychlosti.

Pošta
dzordzik . 03.09.2019 21:13:57 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
emo (03.09.2019 20:12:48):
Je třeba přistát především na hlavní podvozek a v nataženém stavu vytratit rychlost. Pak je klidně možné podvozky nechat jak jsou. Netřeba řešit problém špatného rozpočtu a nezvládnutého přistání hraním si s podvozkem. Ten max jenom zahladí to co se nepovede.

Pošta
emo . 03.09.2019 20:12:48 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
Lark (03.09.2019 18:38:24): smajl Jasné. Je treba predĺžiť nohy hlavného podvozku, alebo skrátiť nohu predného kolesa. Už sa asi rozumieme.

Pošta
jyrry . 03.09.2019 18:49:02 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
emo (03.09.2019 17:52:24): Problémy môžu byť a väčšinou aj bývajú spôsobené, kombináciou rôznych faktorov.
Jo, to pamatuji třeba z Chotěboře, tam jsou na ploše 2-3 dlouhé "vlny" a těsně před jednu jsem dosedl s F7F a pak jsem už valil oči jak to tam éro vystřelilo do vzduchu... ale "dopadlo" to dobře smajl

Pošta
Lark . 03.09.2019 18:38:24 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
JV (03.09.2019 18:31:39): Aha, tak to jsem si to opravdu špatně vyložil.
EMO ale napsal: "Moja rada: znížiť hlavné kolesá, alebo zvýšiť predné koliesko." tak jsem to bral vůdči postoji modelu. smajl

Pošta
JV . 03.09.2019 18:31:39 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
Lark (03.09.2019 18:23:38): To jsi informaci od EMO jen asi špatně pochopil. Já to beru tak, že snížit hlavní podvozek znamená posunou kola níž, tedy podvozkové nohy prodloužit. Pak má EMO pravdu.

Pošta
Lark . 03.09.2019 18:23:38 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
emo (03.09.2019 17:53:16): No mě zarazila ta tvoje rada, "snížit hlavní podvozek, nebo zvýšit přední", což je přesně naopak. smajl

Pošta
emo . 03.09.2019 17:53:16 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
Lark (03.09.2019 17:45:42): Neodporujem. Píšem v podstate presne to čo Ty. smajl

Pošta
emo . 03.09.2019 17:52:24 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
JV (03.09.2019 16:38:37): Problémy môžu byť a väčšinou aj bývajú spôsobené, kombináciou rôznych faktorov.

Pošta
dzordzik . 03.09.2019 17:51:14 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
Lark (03.09.2019 17:45:42):
Souhlasím se vším co jsi napsal. Pokud ten model a tenpilot s ním létá roky, pak zřejmě zapracovaly buď nervy nebo povětrnostní podmínky nebo obojí dohromady.

Pošta
Lark . 03.09.2019 17:45:42 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
emo (03.09.2019 15:25:01): Predmetný model má ale hlavný podvozok vyššie než predné koliesko. Model sa pri dotyku predného kolieska s dráhou presadne zadkom dole, čím sa zvýši uhol nábehu lietadla a model si rád poskočí.
Aby tie pristatia boli košer, musel by si s tým pristávať riadne natiahnutý.

Tady si nějak odporuješ. Moje zkušenost s tříkolkou je taková, že přední noha naopak musí být kratší, tedy taková, aby při dosednutí na všechna 3 kola, byl náběh křídla menší než při vodorovném letu, právě aby se snížil vztlak křídla a model neodskočil. Ale podmínkou je přistávat s nataženým modelem, aby dosednutí bylo na hlavní poodvozek, a pak teprve na předek.
Když jsem ta přistání prohlížel, tak při prvním pokusu 3:38 podrovnal moc vysoko, a pak to šlo čumákem dolu na přední kolo. Při druhém pokusu 4:10 šel zase dolu moc prudce a na podrovnání už nebyl čas a zase šel na přední kolo a udělal pořádného "žabáka". Chyba byla že se z něj snažil znovu přistát, protože ztratil rychlost a 4:16 není tam vidět, že by nějak tahal výškovku, aby to podrovnal a zase s tím bouchnul na přední kolo. Po tom žabáku si měl dát v klidu ještě jedno repete. Ale jak už tu někdo psal, po prvním nezdaru, nejspíš začaly brnkat nervíčky a jak se říká po bytvě je každý chytrý.

Pošta
JV . 03.09.2019 16:38:37 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
emo (03.09.2019 15:38:33): Děkuji za vyčerpávající odpověď. Nevšiml jsem si té "dlouhé" přední podvozkové nohy. Je ale otázka do jaké míry jsou problémy s přistáním způsobené "dlouhou" přední podvozkovou nohou a do jaké míry "rozevlátostí" přistání.

Pošta
emo . 03.09.2019 15:38:33 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
emo (03.09.2019 15:25:01): Jo a od pohľadu tam vidím dosť neadekvátne reakcie na výškovku. Pripadá mi to tak, že sú tam zbytočne veľké výchylky výškového kormidla. Môžem sa mýliť, ale toto môže byť hlavnou príčinou ťažkostí. Ako chceš model na pristáti precízne "vydojiť", ak je ovládanie výškovky hrubé?
Vykašľal by som sa na expa a podobné vymoženosti (aspoň na začiatok). Dôležitejšie je mať výchylky len tak veľké, aby to ešte šlo bezpečne ovládať. Ak by bolo treba tak expa až potom a veľmi s mierou....

Pošta
emo . 03.09.2019 15:25:01 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
JV (03.09.2019 14:44:30): Nebudem písať do pošty. Ak to napíšem sem, niekto môj komentár môže doplniť konštruktívnym príspevkom, ktorého by bola škoda.

Na trojkolesový podvozok s predným kolieskom musíš pristávať tak, že najprv sa dráhy dotkne hlavný podvozok, ktorý je blízko pri ťažisku. Moment od zvislej sily ktorou pôsobí dráha na podvozok je v prípade hlavného podvozku malý (preto že rameno sily je malé). Pri dotyku hlavného podvozku s dráhou teda nedochádza k zmene sklonu pozdĺžnej osi lietadla. Preto že body dotyku s dráhou, na hlavnom podvozku, ležia za ťažiskom, spomínaný moment (aj keď nie je veľký) má snahu lietadlo preklopiť na čumák a teda lietadlo "uzemniť". To je práve výhoda trojkolesového podvozku s predným kolesom.
Predmetný model má ale hlavný podvozok vyššie než predné koliesko. Model sa pri dotyku predného kolieska s dráhou presadne zadkom dole, čím sa zvýši uhol nábehu lietadla a model si rád poskočí.
Aby tie pristatia boli košer, musel by si s tým pristávať riadne natiahnutý. Vidím tam veľké klapky, ktoré požadované natiahnutie modelu znemožňujú. Podľa mňa s tým modelom a s tým podvozkom lepšie pristaneš bez klapiek.
Ak takéto usporiadanie podvozku (poloha predného kolesa voči zadným kolesám) mala aj predloha, zrejme pristávala s iným "nábehom" trupu voči zemi.
Moja rada: znížiť hlavné kolesá, alebo zvýšiť predné koliesko.

Pošta
JV . 03.09.2019 14:44:30 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
emo (03.09.2019 13:17:13): Ano, pilot je pořád stejný. Píšeš, že na tom podvozku je něco špatně. Můžeš být konkrétní, co je špatně a jak by to mělo být? Když tak klidně do pošty. Děkuji.

Pošta
emo . 03.09.2019 13:17:13 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
jyrry (03.09.2019 12:13:04): A pilot bol ten istý?

Pošta
jyrry . 03.09.2019 12:13:04 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
emo (03.09.2019 08:10:06): ...koľko pristáti...
Myslím dost, viděl jsem ho už před několika roky v Nesvačilech.

Pošta
emo . 03.09.2019 11:43:43 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
emo (03.09.2019 08:10:06): Preto že s tým podvozkom, ktorý má ten model, neurobiť kozla musí byť veľké umenie. smajl

Pošta
emo . 03.09.2019 08:10:06 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
dzordzik (02.09.2019 22:11:07): Mňa by zaujímalo, koľko pristáti, okrem tých dvoch z videa, ten model už absolvoal.

Pošta
dzordzik . 02.09.2019 22:11:07 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
jyrry (02.09.2019 21:16:51):
Zjednodušeně řečeno totálně špatný rozpočet na přistání, jak v prvním, tak v druhém pokusu. A nezvládnutí přistání jako celek. Asi netřeba se v tom víc nimrat.Toho razantního potlačení jsem si taky všiml, ale proč k němu došlo, jestli to byly nervy, nebo nějaký zásah gyra (pokud tam bylo) nebo co vlastně, to se už asi nedozvíme a vlastně na tom nezáleží. Nemuselo k němu vůbec dojít, pokud by si udělal správný rozpočet na přistání, nebo kdyby se včas rozhodl opakovat a nesnažil by se to dostat na zem za každou cenu. Ono vystoupení před davemlidí ledaskoho rozhodí a pak pokazí i to co by normálně dal s přehledem. Dodnes si pamatuju na jedno z mých vystoupení před lidmi, je to už hodně dávno, ale chvíli po startu se mi tak rozklepaly kolena, že jsem nebyl schopen pokračovat, proto jsem včas přistál a nepokračoval. Od té doby se mi to už nestalo, ale kdo ví, třeba někdy zase nervy povolí ...

Pošta
jyrry . 02.09.2019 21:16:51 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
graup15 (02.09.2019 18:49:12): Škoda pěknýho éra, ale snad to půjde opravit.
Já nepochopil spíš začátek toho přistání. Přijde mi že šel hodně z výšky a na rychlosti. Nevím co tam vlevo je, co se tam musí přeskakovat.

Pošta
lv . 02.09.2019 19:39:39 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
graup15 (02.09.2019 19:27:37):
To bola tá blbá kombinácia, klapky naplno, potlačené naplno a nedostatočný výkon.

Pošta
graup15 . 02.09.2019 19:27:37 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
lv (02.09.2019 19:20:50):
No mně právě přišlo,že rychlosti měl dost a najednou prudce potlačil..až do země.
Ta hodně potlačená Vop je i vidět. Ale zřejmě se pletu.

Pošta
lv . 02.09.2019 19:20:50 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
graup15 (02.09.2019 18:49:12):
Nevidíš tie vysunuté klapky? Zrejme nemal ťah motorov 2:1 aby ich urval. smajl

Pošta
dzordzik . 02.09.2019 19:15:20 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
graup15 (02.09.2019 18:49:12):
Podrovnání půl metru pod zemí a nádlený pád na ztrátu rychlosti při pokusu o strmé stoupání na konci plochy před kukuřicí ... Co je na tom k nepochopení? Krásný model ještě nutně neznamená zkušený a vylétaný pilot. Často je tomu přesně naopak. Čím více a lépe staví, tím méně létají. Bohužel.

Pošta
graup15 . 02.09.2019 18:49:12 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
jyrry (01.09.2019 22:39:48):
Co se stalo. Tak krásné éro...
https://www.youtube.com/watch?v=Zo2_9H9kTVY&t=269s

Nějak jsem ten konec nepochopil...

Pošta
jyrry . 01.09.2019 22:39:48 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: JMM 2019
pegas77 (01.09.2019 21:51:08):
Můžu si tipnout? 2x ESS air modul
http://www.sensehobby.com/index.php?m=content&c=index&a=show&catid=8&id=15



|
© 2010 Ludvík Novotný