reklama
|


Pošta
Ork . 01.04.2017 20:28:57 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
vinklarek (31.03.2017 20:48:28):
V X50 mám SBEC Jeti 10A.
http://www.jetimodel.com/cs/katalog/Doplnky/Stabilizatory-a-spinace/@produkt/SBEC/

a v E620SE mám Castle Creation BEC 10A

http://www.castlecreations.com/en/bec-voltage-regulators-4/cc-bec-pro-010-0004-01

Obojí napájím 2S li

Pošta
vinklarek . 31.03.2017 20:48:28 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
Ork (31.03.2017 19:15:58):
A ten SBEC je jaká značka ?? Jaká je jeho zatížitelnost - kolik Ampér dá ??

Pošta
Ork . 31.03.2017 19:15:58 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
venca.nejdek (30.03.2017 18:12:23):
Tohle mě taky osobně napadlo. Ale heli během roku ošetřím antistatickým sprejem. A ložiska byla měněná na elektře. Jak jsem psal. Opravím a odzkouším na původní Tx a pak zpět na DS-16 a uvidím. Projdu logy za poslední rok, zda se v některém něco podobného objevilo.

Pošta
venca.nejdek . 30.03.2017 18:12:23 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
Ork (29.03.2017 20:46:11): Co statika od řemenu ? Osobně po jistých zkušenostech s rušením, u všech helin, které mají řemeny pro zadní vrtulku, tak propojuji vodičem kovovou část zadní trubky s kovovou částí motoru a i u uhlíkových trubek, kde odstraním škrabáním vrtvu lepidla z uhlíku - vodivost si vždy proměřím.

Pošta
vito . 29.03.2017 23:27:38 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
mati (29.03.2017 22:02:30): Ne, nic takového jsem nehledal. Avšak má otázka zůstává - jak to spolu souvisí?

Pošta
mati . 29.03.2017 22:02:30 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
vito (29.03.2017 21:48:02): Předpokládám, ze sis stáhnul fw a přečetl, v čem byl problém...a to je oficiální verze toho, co opravili..nikdo z nás neví, co tam ohledně těch gyr opravdu bylo...
Ork psal, ze jednou mu helina stoupala, podruhé na zádech to vzala do země...
Ty by sis ve vysílači nechal fw u kterého je jasné, ze je tam nějaký problém?
I když už heliny neletám, stejně jsem to hned přehrál.

Pošta
vito . 29.03.2017 21:48:02 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
mati (29.03.2017 14:50:40): To by mne fakt zajímalo, jak to spolu může souviset.

Pošta
Ork . 29.03.2017 20:46:11 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
chphoto (29.03.2017 17:42:44):
Prodejce je naprosto super. Tam problém nemám. Kdykoliv mi vyšel vstříc a ceny byly skoro vždy na dohodě. Ale chtěl jsem od Jeti vysvětlení, kdy k této situaci může dojít a případná řešení.

Zatím se snad někde řešení hledá. Dám tomu čas a pár tisíc za rozbitej model.

Pošta
chphoto . 29.03.2017 17:42:44 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
Ork (29.03.2017 16:55:20): Nápadně mi to připomíná obdobnou situaci, kdy jsem v jednom nejmenovaným obchodě nakoupil do firmy vybavení za víc jak 200 litrů a když nastal problém, tak jsem si připadal jak debil, co se doprošuje toho, na co má právo. Taky jsem si myslel, že se budou snažit jinak, ale to jesem se spletl. A jeden známej mi řekl, že to tam zná a že kdyby ten můj odběr měl minimálně o jednu nulu víc, tak že by se "to" dalo vyřešit skoro hned.

A osobně nezávidím situaci, když se člověk nemůže na nějakou komponentu spolehnout. A jak jsem už napsal, abych měl klid, tak jsem už znovu to samé nepoužil. Akorát u rádia za 30 to je docela rada k ničemu.

Tak přeju pevné nervy a třeba se nakonec vše vyřeší. Ale spíš než řešení bych se pídil po příčině - to jsem zatím vždy řešil a když jsem důvod našel, vždy to bylo lepší, než když jsem jen konstatoval, že se "něco" stalo. Třeba když jsem na podzim rozmlátil akrobata, tak prostě vím, že jsem se rychleji otočil, zamotala se mi hlava, hrábnul jsem si do páček a byla provedena hluboká orba letadlem.

Pošta
Ork . 29.03.2017 17:00:33 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
mati (29.03.2017 14:50:40):
V X50 mám FBL CGY-750 a vše je nastaveno pouze ve FBL jednotce. Používám jen klasicky ovládání funkcí řízení, governor jako u GV-1 a zisk gyra. To Tx jsem nahrál poslední firmware 4.20.0.
V E620SE je FBL BRAIN a tam je to stejně. Jen gyro z Tx a přepínání bank na letové režimy.

Ale ani jedno nevysvětluje, proč jedna jak druhá helina nešla do FS a motory v obou běžely. Zatímco řízení šlo kam chtělo. Výpadek telemetrie bych ještě bral. Ale u obou přesně na 5 vteřin. A v tom ta ztráta kontroly řízení.

Nicméně mě Jeti informovalo, že prodejce (kde jsem DS-16 koupil) se na tento problém informovalo a třeba se mi dostane nějaké lepší odpovědi. Zatím čekám co na to Jeti.

Pošta
Ork . 29.03.2017 16:55:20 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
chphoto (29.03.2017 12:57:04):
Slinty to trochu jsou. Asi se počítá, že jsem jen ňouma co si koupil rádio za čtyřicet papírů. Každopádně, až elektru opravím, tak ji asi budu opět řídit původní JR 9PCM XII s Duplexem, kterou mám na chtě. A tam poznám, kde bude vada. Jinak si na rádio nemůžu stěžovat. Kamarád co znal osobně pana Tinku už není mezi námi. Tak tlačenku nemám.

Pošta
mati . 29.03.2017 14:50:40 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
Ork (29.03.2017 12:39:08): A v helinách máš gyro nebo nějaký bezpádlový systém? Vracím se zase k tomu fw 4.20.0
Dovedu si představit, že pokud používáš bezpádlo a zisky nastavuješ přes vysílač, mohlo problém způsobit i toto. Minimálně bych nahrál nový fw 4.22

Pošta
chphoto . 29.03.2017 12:57:04 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
Ork (29.03.2017 12:39:08): Pouze blázen by se mohl domnívat, že se to nebude opakovat, když se to událo v jeden den, na 2 různých přijímačích, ve 2 různých helinách. A komentovat ten slint od JETI, to se snad ani nedá - případně pokud si technik (nebo opice co to psala) myslí, že se řídí telemetrickým kanálem, tak potom asi ano.

No ono pokud tam člověk nemá někoho, kdo to tam "protlačí" a dovede do zdárného konce, tak to nemá cenu řešit (tedy já to neřešil u přijímače za 2 litry, u rádia za 30 to je něco jinýho). Kdysi jsem používal Duplexe, měl jsem s ním pár problémů, chvíli jsem neřídil, naštěstí nakonec dopadlo vše dobře, ale když jsem to chtěl řešit, tak se mi dostalo podobných odpovědí, do toho pár slintů o různých firmwarech a podobně, takže jsem nakonec znechuceně Duplex odložil a od té doby používám jiný systém.

Pošta
Ork . 29.03.2017 12:39:08 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
vito (27.03.2017 22:49:11):
Dnes jsem dostal vyjádření od výrobce s mým problémem.

Jeti:
Dle Vámi zaslaných logů je vidět, že pravděpodobně bylo něco ve vzduchu. Přijímač přijímá výborně (dle A) a byl rušen zpětný signál z přijímače do vysílače.

Já: přijímač sice přijímá výborně, ale řídit nešlo. Co otázka rušení na modelu??

Tak nevím co si o tom myslet. Škoda na helině za pět tisíc. A domnívat se, že se to nebude opakovat, nevím nevím.

Pošta
vito . 27.03.2017 22:49:11 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
Ork (27.03.2017 08:10:11): Je to samozřejmě tvá volba.
Já jen říkám, co jsem bohužel několikrát velmi draze zaplatil (zapnutý FS na všech kanálech). A nejen má zkušenost mluví naprosto jednoznačně ve prospěch podržení poslední polohy nafurt. Navíc je pak směr letu předvídatelný.

Jak už jsem psal dříve, odhaduji, že problém je ve vysílači, protože ten byl oběma problémům jediný společný prvek.

Jinak telemetrie vypadne samozřejmě mnohem dříve, než signál směrem do přijímače, protože telemetrie má slabší výkon (menší dosah) - píšou to v manuálu u rádií. Nestudoval jsem teda jeti, ale u jiných tomu tak bylo.

Pošta
Ork . 27.03.2017 08:10:11 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
vito (26.03.2017 21:53:39):
Myslíš to dobře, ale já to neuznávám. Když bude výpadek delší, tak ten model stejně zazdím tak jako tak. Takže měnit nebudu. Kdyby tam bylo jen krátkodobé zarušení, tak to vysílač bude hlásit a nepatrně to ucítím na řízení.

Verze byla 4.20.0. V přijímačích problém nebude. Jeden je starší R8 a druhej novej R8 EX. Lítám na Duplexu 10 let a tohle se mi nikdy nestalo a proto ikdyž jsem drobné výpadky signálu měl, tak jen na hotlinerovi více jak 500m daleko a stále jsem řídil. K čemu mi potom je FS jen na plynu, když by vysílač umřel třeba v bočním tictoc. Tak se stejně zareje do země, a je tam co chce. A vteřina na držení poslední pozice je tak akorát.

Pošta
pkotatko . 27.03.2017 05:29:21 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
pkotatko (27.03.2017 05:26:47): Jeste me napada, pokud pouzivas prijimace rady REX, tak prvni FW v nich mel nejaky problem s UDI. Resilo se to pomerne dost na forech. Spravilo to vydani noveho FW.

Petr

Pošta
pkotatko . 27.03.2017 05:26:47 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
Ork (26.03.2017 19:56:45): Myslim ze je to tak jak pises. Telemetrii ani jinak do vysilace nedostanes. Data musi byt vysilana prijimacem v modelu a prijimana vysilacem. Nekde to Jeti popisovali. Pokud je slaby signal (litas daleko atd), tak se muze stat ze vypadne prenos telemetrie daleko drive nez prestanes ridit. To by odpovidalo tomu vypadku dat z MUI a teplomeru.
Vzhledem k tomu ze se to stalo hned po sobe na dvou prijimacich, tak bych soudil na nejaky problem ve vysilaci. Studenak na desce, napajeni vysilaciho modulu atd. Domluv se s Jeti at se na to podivaji.

Pošta
mati . 26.03.2017 22:10:07 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
Ork (26.03.2017 15:10:55): A je to verze 4.20 nebo 4.20.1?
U té první byl nějaký problém se ziskem gyra a governoru, okažitě vydali 4.20.1.
Nyní je 4.22.
Pokud si stáhneš nový fw a koukneš do ReleasoNote, je to tam popsané.
Ale netvrdím, že by to mohlo být tím.

Pošta
vito . 26.03.2017 21:53:39 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
Ork (26.03.2017 17:27:16): To není správně. Podržet hodnotu musí na všech kanálech (mimo plyn) natrvalo. Ne že to někdy (třeba za 1s) spadne do přednastavené FS. Delší čas nemá smysl.
Chceš říci, že FS nemůžeš nastavit pouze na tebou vybraných kanálech?
A že pro Battery FS nemáš další (jinou) sadu možností?

To že helina "zmrzne" poznáš do 1s celkem spolehlivě, prostě helina nereaguje na řízení. Tedy třeba až na vyjímečné případy, kdy stoupáš do souvratu, což trvá více jak 1s.
Já jsem zvyklý na to, že helina "visí" na mých ovladačích, tzn. celou dobu, co je helina ve vzduchu, ji řídím (cítím). Jakmile tomu tak není, mám špatný pocit, a takové heliny se zbavuji. Měly to některé padlovky, a trpí tím i některé FBL systémy.

A mimochodem, ten tvůj případ velice krásně popisuje, proč nemít FS na ničem jiném, než na plynu. Nejvíce ran do země jsem měl právě tehdy, když jsem měl nastaven FS tak jak ty.
Ještě jedna věc - časté výpadky se dají také poznat tak, že helina reaguje trochu zpomaleně.

Pošta
Ork . 26.03.2017 19:56:45 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
pkotatko (26.03.2017 19:50:58):
Asi máš pravdu, ale nerozumím tomu, proč telemetrie má menší výkon? Vždyť to jde pouze po jednom vysílacím toku dat? Myslíš to tak, že Tx má vyšší výkon na řízení modelu a telemetrii posílá přijímač nazpět? Tomu bych rozuměl, ale ne když helina nebyla ani deset metrů daleko.

Pošta
pkotatko . 26.03.2017 19:50:58 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
Ork (26.03.2017 17:39:26): Pri poklesu signalu prestane telemetrie jit jako prvni. Ma mensi vykon. Videl bych to na problem ve vysilaci.

Petr

Pošta
Ork . 26.03.2017 17:39:26 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
náhled
Re: Podivné zarušení
Ork (26.03.2017 17:35:44): A tady je log z X50.

Opět pokles Quality signálu a čidlo teploty neposílá data.

Pošta
Ork . 26.03.2017 17:35:44 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
náhled náhled
Re: Podivné zarušení
Ork (26.03.2017 17:27:16): Tady přikládám log E620SE z toho letu. Zobrazeno v Jeti studio. Je tam celý let a pak zvětšená oblast kritického místa. Jak je vidět, tak antény mají plný signál. Quality 20% a MUI sensor v tu dobu má pět sekund bez měření.

Pošta
Ork . 26.03.2017 17:27:16 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
vito (26.03.2017 15:51:07):
Samozřejmě to mám nastavené správně. Přijímač umí buď repeat nebo fail safe. Ten mám 1.0s. Zkoušel jsem nastavit 5.0s abych ověřil co to dělá. Když vypnu vysílač, tak drží pět vteřin poslední známou polohu a po 5.0s skočí do fail safe, což je cyklika v nule a motor OFF u elektry. Ten násobek času nevím, zda by to mohlo mít něco společného. Poslal jsem dotaz na Jeti s log soubory těch dvou letů.

Lítám s takto nastavenými přijímači deset let co mám Duplex. Jedině kdy jsem měl problém s dosahem, byl hotliner, kdy Tx občas pípal slabý signál. Ale řídit šlo dál.

Tak že to neodpovídá tomu co píšeš ty. Krátkodobý výpadek do 1.0s bych relativně mohl poznat na řízení, ale tohle byla plná ztráta kontroly řízení.

Jinak u spalováku bych poznal, že motor skočí failsafe. Ten se nedá přeslechnout a na volnoběh skočí okamžitě.

Pošta
vito . 26.03.2017 15:51:07 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
Ork (26.03.2017 08:55:46): Osobně si myslím (mám vyzkoušeno), že přecházet při FS se servy dostředu je tak akorát na ránu. A to se podle mne u tebe přesně stalo - u toho odskočení do pole. Motor jsi ani neměl čas zpozorovat, bylo to rychle.
Věř že jsem vyzkoušel obě nastavení, a po zkušenostech - jedině poslední známá poloha. Plus motor do volnoběhu.
Není zajímavé to, že to bylo přesně v násobku času o obou modelů?
Řešil bych asi vysílač.

Pošta
Ork . 26.03.2017 15:10:55 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
jointer (26.03.2017 14:09:22):
Verze 4.20.

Pošta
jointer . 26.03.2017 14:09:22 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
Ork (26.03.2017 08:55:46): Jen tak ze zvedavosti, jakou verzi firmware mas v radiu?

Pošta
Ork . 26.03.2017 08:55:46 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
náhled náhled
Re: Podivné zarušení
vito (25.03.2017 23:19:04):
Failsafe mám všude na heli nastaveno, že pokud vypadne signál, tak po vteřině přejde do polohy všechny kniply do středu - kolektiv v nule a motor vypnout nebo volnoběh u spalováka. Uznávám, že lepší je, aby držel poslední polohu a teprve až pak do failsafe.
Tx snímá signál z obou antén přijímače. To je A1 a A2. 9 je nejlepší signál a 1 nejslabší. A zárověň to vyhodnocuje signál jako kvalitu označenou Q. Q9 je nejlepší - 100%. Ikdyž může na velkou vzdálenost klesat intenzita signálu z antén A1 a A2, tak stále může být kvalita 100%. Podle mě to ukazuje chybovost přenosu. Ikdyž by bylo A1/A2 třeba jen 2 a 3, tak Q může být stále 100%. Proto mě napadlo rušení. Ale X50 hlásila výpadek napětí BEC, což se projevilo pouze jako neměření telemetrie. Prostě neprošly data tam a zpět, ale signál byl. Ale X50 do failsafe nepřešla. Ani u jednoho se motor nevypl.
V tu dobu kdy došlo k výpadku, tak asi po dobu pěti vteřin nebyly aktualizovány data ze senzorů. Oba modely. U Elektry čtení ze senzoru bylo přerušené. Ale 5 sekund??

Pošta
vito . 25.03.2017 23:19:04 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Podivné zarušení
Ork (25.03.2017 19:52:35): Předně, asi máš nastaven špatně FailSafe, protože při výpadku signálu má vše zůstat tam kde bylo, mimo plyn - ten by měl jít do volnoběhu (spalovák, elektrika odstavení).
A u battery FailSafe to stejné.
Z toho co popisuješ těžko dokáži odhadnout, co znamená Q7 a Q9 - jaká je to kvalita signálu? Jaké Q se má za slabý signál, který už přijímač nedokáže vyhodnotit a zpracovat? Z toho bych vycházel.
Nicméně v obou případech je společným činitelem vysílač. Normálně bych řekl, prověř anténu, zda není nalomená. Nicméně u DS-16 pohyblivá anténa není, tak nevím. Napsal bych do Yeti dotaz.
Zajímavé také je, že ten druhý případ je přesně poloviční čas toho prvního.



|
reklama
reklama
reklama
© 2010 Ludvík Novotný