reklama
|


Pošta
Ork . 25.03.2017 19:52:35 . . www . info
vlákno-filtr vlákno-strom
náhled náhled
Podivné zarušení
Dnes jsem byl lítat. Nastalo u mě však záhadné chování u dvou helin. Vysílač Jeti DS-16. S E620SE jsem lítal letos už asi deset letů. X50 leos třetí let. Lítal jsem s X50 a v přemetech mi najednou helina přestala reagovat a na zádech začala stoupat bez možnosti řízení. Trvalo to cca pět metrů stoupání tak jednu až dvě vteřiny. Vysílač hlásil nízké napětí na přijímači. Helinu jsem odstavil s tím, že asi blbne napájení - SBEC. Vytáhl jsem E620SE a visel na zádech asi metr nad polem, když helina rázně skočila rotorem do pole. Bez varování. Měla také třetí let, dnes.

Po zkoumání telemetrie ve vysílačce jsem zjistil, že výrazně v těch dvou okamžicích klesla "Q" kvalita signálu. Signál ale na anténkách přijímačů v X50 neklasla pod 7 - asi 100m daleko a u E620SE neklesla pod 9 - cca 10m daleko.

Mohl ten pokles kvality signálu způsobit vysílač, nebo rušení na heli? Za rok co ji mám se mi nic podobného nestalo. Mezi letem s X50 a E620SE jsem měl skoro desetiminutový let s malou copterou a tam žádný pokles nebyl. Ani když jsem procházel telemetrii z předešlých asi deseti letů, co jsem dnes na těch třech modelech nalítal. Teplota na konci lítání neklesla pod 9°C.

Bohužel E620SE se rotorem hrabala v poli, takže škody jsou. Ale vážně nemám tušení, co to způsobilo. Měl by někdo nápad?

Pošta
1ondra9 . 17.03.2017 08:07:06 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
náhled náhled náhled
náhled
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (15.02.2017 08:02:03): Včerejší létání bylo luxusní, nezařídit si včera volno byla velká škoda smajl

Pošta
vito . 09.03.2017 20:46:43 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Baterie do vrtulniku - jake
1ondra9 (09.03.2017 07:45:06): Právě že to je velmi dobře porovnatelné - ale musíš měřit energii, ne kapacitu. Energie, na rozdíl od kapacity, je přímo závislá na napětí.

Pošta
venca.nejdek . 09.03.2017 11:17:42 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Baterie do vrtulniku - jake
jointer (08.03.2017 22:50:41): Ahoj, TDR samozřejmě mám smajl aktuálně 2 sezony Gens 12s 4500mAh zrovna jsem ho oprášil na poličce. Plánuji ho přehodit na V-Control a V-bar Neo.

Pošta
1ondra9 . 09.03.2017 07:45:06 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Baterie do vrtulniku - jake
vito (08.03.2017 17:10:33): A stejně to bude neporovnatelné, jelikož jednou je napětí pohonné sady jiné. By jsi musel porovnávat o kolik se ti zvětší zátěž baterie na konkrétní pohonné sadě (máš dvě accu - jednu do Loga a druhou do Rave) ve dvou odlišných aplikacích. Pak je teprve mezi sebou porovnat. A zhodnotit, o co je v dané aplikaci lepší ta či oná pohonná sada.

Pošta
jointer . 08.03.2017 22:50:41 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Baterie do vrtulniku - jake
venca.nejdek (08.03.2017 17:41:08): A TDR jeste mas? Predpokladam, ze ty Hyperiony s 300 cyklama ale uz asi ne.
Ale kamos ty Hyperiony porad lita, cca 150 cyklu a namerena kapacita 3700mAh.

Pošta
vlada . 08.03.2017 21:32:57 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Baterie do vrtulniku - jake
vito (08.03.2017 17:10:33): Diky - ja myslim ze pro orientacni predstavu mi to staci - budu se stejne na to cele muset podivat i z jineho uhlu.
Ono to Logo lehci o priblizne 350g, nez mam ted, take vypada lakave.

Pošta
venca.nejdek . 08.03.2017 17:41:08 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Baterie do vrtulniku - jake
vito (08.03.2017 17:10:33): Volně naváži... Měl jsem Logo 600 na 10S 4400mAh - spokojenost. Současně mám Logo 600 SX na 12S 3300mAh, motor Pyro 700 - 52. Pokud si dobře vzpomínám, tak hmotnostně je to v obou verzích hodně podobné 3,7 -3,8kg. Osobně upřednostňuji vyšší účinnost a dobu letu a ve finále šetrnost k akumulátorům smajl T-Rexy 450 dnes výrobce nabízí s jednotkou na 6S.

Pošta
vito . 08.03.2017 17:10:33 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Baterie do vrtulniku - jake
vlada (08.03.2017 14:58:07): Kapacita u Lixx technologie není moc směrodatná, měli bychom se bavit o Wh.
Na Rave (12S) mi to dělá cca 2500mAh, na Logu (10S) tuším také. Letový čas podobný, hmotnosti naprosto rozdílné, už z toho je jasné, že kapacitou to nelze srovnávat. Nicméně mohu změřit odebranou energii - moje telemetrie to myslím umí. Ale kdy se dostanu zalétat, to fakt netuším.

Pošta
vlada . 08.03.2017 14:58:07 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Baterie do vrtulniku - jake
vito (06.03.2017 19:37:57): Mas prosim te predstavu o odebrane kapacite v LOGU a RAVE ?
Rad bych si jeste udelal obrazek o vykonove (kapacitni) narocnosti.
Diky
Vlada

Pošta
vlada . 07.03.2017 16:18:55 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Baterie do vrtulniku - jake
1ondra9 (07.03.2017 14:55:10): Proto jsem to tu otevrel smajl .
Stejny pocet cyklu si myslim ze jsem schopen zajistit, ale priblizne stejne zatizeni za letu uz samozrejme ne. I kdyz vetsina letu to stejne zatizeni momentalne ma (melo), ale presto se cas od casu najdou vyjimky, kdy jsou pozadavky na vykon podstatne vetsi.
A potrebu neceho mensi s rychlejsi dobou nabijeni mam - jednak kvuli prostoru, jednak kvuli kratsimu casu na nabijeni behem tydne.
Budu se na to musit podivat jeste z jinych stranek a pripadne to prehodnotit.
Jeste mozna nejake dotazy budou smajl.

Pošta
1ondra9 . 07.03.2017 14:55:10 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Baterie do vrtulniku - jake
vito (07.03.2017 14:28:33): Já Tě s největším pochopením chápu .... ale tazatel vznesl téma a tím že se tady vykecáváme smajl , možná mu nějakou informací pomůžeme a posuneme někam dál. Každý to má zařízené po svém a má svoje představy ....

Pošta
vito . 07.03.2017 14:28:33 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Baterie do vrtulniku - jake
1ondra9 (07.03.2017 13:25:50): Já to vyřešil tak, že do každé heli mám jenom jednu sadu. Rave 700 - 12S4000, Logo 600 - 10S3300, Protos 6S2700
Na letiště si stejně beru jenom Rave a Logo, a pokud se mi nechce nabíjet, tak dám 1x Rave, 1x Logo. Pokud mám čas a náladu na nabíjení, tak lítám co nejvíce s Rave, prostě čím větší, tím lepší polétání. A to i přesto, že Logo létá fantasticky.

No a staré baterky z helin jsem porozděloval do letadel - 6S4000 do FunCub XXL, nebo rozdal kamarádům, kteří na to létají dodnes.
Do Mig29 ale musím mít funglovky (4S3700), protože odběr činí 150A. Po 40 cyklech jsou baterky hin. A mohou být i zlaté a nevím jaké.

Pošta
chphoto . 07.03.2017 13:54:29 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Baterie do vrtulniku - jake
1ondra9 (07.03.2017 13:36:48): Zapojím se do tématu. Taky jsem kdysi řešil problém "sjednocení baterií" a to co na úvod vypadalo strašně krásně (asi 3 typy baterií, zbytek jejich kombinace) se nakonec ukázalo problematické. Jelikož lítám letadla, vrtulníky, coptery, tak jsem se v podstatě orientoval na sady 3s do coptru, 2 x 3s do velkýho coptru, 3s do malýho akrobata, 6s do velkýho akrobata a 12s do vrtulníku. A ve finále mám doma stejně hafo baterek, v podstatě se mi podařilo používat jen pár 3s a udělat z nich 6s a pak velký 6s do akrobata a do vrtulníku. A taky mám velkou obavu, že vybíjení jednou jako pack 6s a jednou jako 12s těm baterkám příliš nebude prospívat.

Samozřejmě univerzální radu nemám, ale já už beru baterky jako spotřebák, když se podaří použít do více modelů, je to jen dobře. V případě vrtulníků bych asi opravdu pouvažoval o edukci letovýho parku na 1-2 modely. Taky jsem měl období, kdy jsem měl doma 450, 500, 550 a ve všem jiný baterky a nakonec jsem chodil lítat převážně s tou 550, takže jsem skončil u velkýho vrtulníku a menších jsem se zbavil. Stejně tak i s letadlama a coptrama, většinou jeden kus malýho a jeden kus velkýho.

Pošta
1ondra9 . 07.03.2017 13:36:48 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Baterie do vrtulniku - jake
vlada (07.03.2017 12:46:06): Jasně, ale pak je potřeba si ujasnit co chceš .... jestli s mírným ustupkem z letových vlastností sundám ale budu mít ušetřeno na baterkách ....... ale i tak to půjde provozovat velmi dobře.
Nebo jsem schopný jeden nebo dokonce oba modely odložit a plně se přizpůsobit specifikům jednotlivého modelu a udělat vše pro to aby to létalo co nejlépe.

To jsou docela zásadní rozhodnutí a ani trošku ti nezávidím. smajl smajl

PS: ještě mne napadlo ..... z pohledu člověka, který už zažil sjednocení accu do dvou typů heli. Přesně to byl sniper 6S 2,6Ah a Logo 600 12S 2,6Ah ....
Je tady jeden důvod, a to, že pokud budou dva packy accu chodit spolu jako jedna sada - pak to problém není ( LA a Logo) problém je v tom rozdělení do snipera. prostě jedna baterka bude líataná jinak než ta druhá. Každá bude mít natočené jiné zatížení z cyklů vylétaných ve sniperovi a budou se ty accu dost možná kazit. Mne to takhle accu odrovnalo. A pak v sadě se dodělali úplně. to je dálší taková věc, která může být argumentem pro jedno nebo druhé řešení.

Pošta
1ondra9 . 07.03.2017 13:25:50 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Baterie do vrtulniku - jake
vito (07.03.2017 12:04:47): Ale pořád velmi dobře použitelné. 10S létám v Logu jak 3,3Ah tak i 4,4Ah a věř mi, že obojí má něco do sebe. A letový projev to nekazí, naopak ho dokáže posunout nějak jinam. Pár vlastností se pokazí ale jiné a nové se objeví. On ví o tom kompromysu, pro který je ochotný ústupku v podobě mít možnost použít jeden typ accu ve všech helinách. To že je daleko lepší pro letové vlastnosti zvolit vhodný accu pack on ví.

Pošta
vlada . 07.03.2017 12:46:06 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Baterie do vrtulniku - jake
vlada (07.03.2017 12:39:41):
Cilem je zoptimalizovani pouzivani baterii, ale ne za kazdou cenu.
(v pripade potreby mohu i neco odlozit ci se toho zbavit - pocitove citim, ze jsem to asi prehnal a mam toho moc).

Pošta
vlada . 07.03.2017 12:39:41 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Baterie do vrtulniku - jake
1ondra9 (07.03.2017 09:04:42): Diky
V Logu mam PYRO 700-52 a Jive 80+ ... letano na 2x5S4500 (realna kapacita ale byla jiz mensi)
Do LA mam pripraveno PYRO 700-52 a Jive120+
Ve Sniperu mam MVVS 6,5/1250 Heli + Roxxy regl. na 4S4000 (po 3 letech uz budou asi potrebovat vymenit)
(regl pri tom planuji vymenit za Jive 80+)
Pocitam s tim, ze ve Sniperu budu menit motor - vhodny typ motoru jsem jeste nehledal.

Pošta
vito . 07.03.2017 12:04:47 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Baterie do vrtulniku - jake
1ondra9 (07.03.2017 09:04:42): To máš sice pravdu, ale 10S 4400 do Loga 600 je hodně těžké, a dle mého hmotnost kterou vezeš navíc vytopíš ve ztrátách, takže nic nezískáš. Navíc helina bude muset více točit a nebude to takový beránek, jakým může být s 10S3300.
U létajících strojů je hmotnost velice důležitá veličina mající vliv na všechno.

Pošta
1ondra9 . 07.03.2017 09:04:42 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Baterie do vrtulniku - jake
vlada (07.03.2017 07:39:33): Ahoj

Jde o to, že tvůj požadavek bude tak trochu o kompromysu. To co požaduješ možné je. A řekl bych že máš jednu z kombinací vrtulníků, kde to jde zrovna poměrně dobře. LA jsem viděl létat na 10S 4,4Ah a dovoluji si tvrdit, že to je naprosto dostačující pro normální sportovní létání s akrobacií. Z pohledu pilotů Kefurta, Erlicha a jiným jim podobným určitě ne. smajl

Je potřeba se rozmyslet nad výbavou - není problém se tu poradi a určitě to půjde.

Ve sniperovy máš MVVS 8,0/950 Heli?

Pošta
vlada . 07.03.2017 07:39:33 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Baterie do vrtulniku - jake
vito (06.03.2017 19:37:57): Dik za vyjadreni hlavne co se tyka te 700-ky.
Je mozny ze jsem s tou 700 ulitnul - uz jsem mel vsechno vybaveni a podarilo se mi koupit osazene LOGO 600. Mozna z toho duvodu jsem to LA-cko jeste nezprovoznil.
No ja si zatim na pocet cyklu u baterek nestezuju, ale radsi bych je "oletal", nez nechal zestarnout kvuli tomu, ze letam vetsinou s necim jinym.

Pošta
JKL . 07.03.2017 02:04:27 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Helicup Břeclav
vito (06.03.2017 19:32:57):
Jasně,děkuji za kluky...

Pošta
vito . 06.03.2017 19:37:57 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Baterie do vrtulniku - jake
vlada (06.03.2017 10:26:25): Bylo by to hezké, ale nevím, zda to vyjde.
Do Logo 600 to chce nejlépe 10S 3300.
Do Snipera bude stačit 5-ti článek, když to by bylo tak max do Protose?
No a do 700 heliny bych méně jak 12 článků 4000 nedával (to létám v Rave já). Vím, že je LA700 lehká, ale přece jen se v 700 létají běžně 12S5000.
I ve velmi lehkém Rigidovi byly 12S4000.

Nebylo by jednodušší létat jenom jeden, ten největší, stroj?
Já to také řešil jednou baterkou do stroje, a tu jsem nabíjel, co to šlo i na letišti (investice do generátoru atp). Nicméně že by mi vydržela více cyklů, to se říci nedá.

Pošta
vito . 06.03.2017 19:32:57 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Helicup Břeclav
JKL (05.03.2017 14:23:12): Dal jsem to do akcí, aby to nezapadlo.

Pošta
vlada . 06.03.2017 15:41:58 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Baterie do vrtulniku - jake
1ondra9 (06.03.2017 13:00:50): Diky za vyjadreni.
Nemam prime srovnani 10S(2x5S) a 12S(2x 6S). Pokud by to vychazelo na 10S tak co se tyka lLOGA, tak jsem v pohode - tam akorat zmenim baterie.
Nejaky tip na motor do Snipera na 5S by nebyl ?
(v soucasnosti tam mam MVVS)

Pošta
1ondra9 . 06.03.2017 13:00:50 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Baterie do vrtulniku - jake
vlada (06.03.2017 11:44:10): no spíš asi taky napiš, jestli ti nevadí používat v logu a v LA 10S .... do Loga ( z mého pohledu ) ideální a do LAštovky by to jistě šlo také použít. Pak by byla volba accu 5S 4,4Ah myslím asi ideální, a ulétal by jsi sady ve všem.

Mne by se tato myšlenka taky velice líbila ale mám docela smolíka. Ve Sniperovi mám dost netradiční motor KORA 15 - 16 ( 690 U/min/V ) a musím tam vozit 6S 2,6Ah ....
A v Logu 600 létám 10S 3,3Ah. To jde vcelku dost špatně sladit v pohonných sadách.

Pošta
vlada . 06.03.2017 11:44:10 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Baterie do vrtulniku - jake
Fifa (06.03.2017 11:19:05): Do Snipera pocitam ze budu muset dat novy, v Logu je Pyro 700-52 (a pro 700 je pripraveny ten samy motor).

Pošta
Fifa . 06.03.2017 11:19:05 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Baterie do vrtulniku - jake
vlada (06.03.2017 10:26:25): Chybi ti podstatna informace: Motory chces nove, nebo by to melo chodit se stavajicimi? If B, jake tam mas?

Pošta
vlada . 06.03.2017 10:26:25 . . info
vlákno-filtr vlákno-strom
Baterie do vrtulniku - jake
Kdyz uz to trochu zaznelo v akumulatorech v trochu jine forme:
Rad bych na tuhle sezonu sjednotil baterie. Mam Logo 600 + Snipera a vyhledove by k tomu asi pribyla LA700 ( pokud se dokopu ji dokoncit).
Rad bych to odletal s jednou sadou baterii ( i s tim, ze na Sniperu to bude vzdy po jedne baterii a na zbytek je budu davat do serie).
V soucasnosti ve Sniperu mi doziva 4x4000 mAh a v Logu 2x5S4500 (tam uz ta kapacita neni - spotrebovano za letu byla cca 1/2 kapacity). Muj letovy projev je momentalne stale spis umirneny smajl.
Chtel bych se poptat na doporuceni jak baterie sjednodit ?
JIt do 5x4000 mAh a nebo spis 6x3300 mAh ?
Diky predem za nazory.
Vlada

Pošta
JKL . 05.03.2017 14:23:12 . . www . info
vlákno-filtr vlákno-strom
náhled
Helicup Břeclav
Kopíruji sem akci Tomáše Nevěděla ...

Zveme Vás na přátelké setkání pilotů rc vrtulníků.

Akce se pořádá na letišti: http://www.aeroklubbreclav.cz/
Ubytování je možné přímo na letišti. Jedná se o dva čtyřlůžkové a dva pětilůžkové pokoje, stan a nebo karavan. Rezervace: Zdenek Doležal 775 939 838.
Občerstvení přímo na letišti (pivo, limo, drobnosti) a jidlo zajištěno firmou http://www.labastabreclav.cz/

Pro více infomací mne neváhejte kontaktovat na tel. 603 940 597
případně Lukáše Vacka, tel. 732 487 649



|
© 2010 Ludvík Novotný