reklama
|


Pošta
M-SF . 19.02.2020 12:55:38 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
náhled
Re: Heli 500 - 6S 2.500
1ondra9 (19.02.2020 10:40:03): jj - takto opravdu vyjde těžiště líp/správně - díky smajl . Už jen přidělat kabely po změně pozice reglu a zdá se býti hotovo.

Ještě nemám nastavené D/R a expo na vysílači (to chce ještě dodělat). Už tak jsem u Spiritu musel omezit rozsah cyclic ringu na cca 8 stupňů - serva šla jinak až "za roh" (ale i tak se mi zdá být velký rozsah křídélek a výškovky - kolektiv mám +/-11 stupňů). U alu desky cycliky je asi jiné přepákování - všechny kuličky mám stejně - tj. ne dvě uchycené z boku jak vidím na obrázku.

Pošta
1ondra9 . 19.02.2020 10:40:03 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
náhled náhled náhled
Re: Heli 500 - 6S 2.500
M-SF (18.02.2020 19:31:43): Ano omlouvám se. V návodu je baterie na tom šikmém platu a regl je na těch uhlíkových podélnících. Nicméně jak to mám já mě to na těžiště vychází naprosto přesně. Accu AGAPower 6S 2,6Ah. Váha sady je 420g.

Pošta
vlada . 19.02.2020 06:39:23 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Heli 500 - 6S 2.500
M-SF (18.02.2020 19:31:43): Ta trubicka to udrzi, ale ja myslim, ze ja jsem trubicky jeste vyztuzoval drevenou kulatinou.
Nevim to tedka na 100%, protoze to delavam casteji (spojka vyskovky u vetrone apod.).

Pošta
M-SF . 18.02.2020 19:31:43 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Heli 500 - 6S 2.500
1ondra9 (18.02.2020 18:07:35): Supr - díky moc - udělám to taky tak (předpokládám, že ta uhlíková trubička to udrží) - v návodu jsou regl a baterie prohozeny a tak to asi bude s 3Ah baterií vycházet. Teď ještě nastavit Roxxy 960 (snad půjde bez programátoru) a Spirita a je hotovo smajl

Pošta
1ondra9 . 18.02.2020 18:07:35 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
náhled náhled náhled
Re: Heli 500 - 6S 2.500
1ondra9 (18.02.2020 17:38:26): Tady pro představu. Večer mohu lépe vyfotit.

Pošta
1ondra9 . 18.02.2020 17:53:25 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Vybíjení pohonných accu dle návodu.
zdzd (18.02.2020 16:34:51): Budeš se takto, dle tohoto návodu, chovat ke svým accu, které hodláš dlouhodobě provozovat? smajl Nebo malinko trošku jinak? smajl
A nebo jinak ...S přihlédnutím ke skoro všem aspektům jak zachází začátečník (obvykle ten kdo o lipol accu toho moc neví) s accu a jak je používá. Zdálo by se ti to jako dobrá rada pro někoho takového? Rozhodně bych mu poradil jinak. A v ten moment na mě bude koukat jestli si dělám srandu, protože v návodu píšou úplně něco jiného. Jen mu ty baterky nějak nevydrží. smajl

Pošta
1ondra9 . 18.02.2020 17:38:26 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Heli 500 - 6S 2.500
M-SF (18.02.2020 08:36:29): Ahoj. Létám Snipera II V2 FBL 2011 s 6S 2,6Ah. Baterie mám uložené na těch dvou podélnících s platama pro accu - přesně jak je v návodu. Těžiště vychází bez problému.

Pošta
zdzd . 18.02.2020 16:34:51 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Vybíjení pohonných accu dle návodu.
1ondra9 (18.02.2020 10:50:48): Já tam opravdu nic podvodného nevidím. Nemají se vybíjet pod 3V. Proč asi? Protože jim to snižuje životnost. A pokud je vybiješ pod 2,5V, tak je zabiješ rovnou.

Co je na tom k nechápání?

Pošta
mata . 18.02.2020 14:48:51 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Vybíjení pohonných accu dle návodu.
1ondra9 (18.02.2020 10:50:48): Promiň, ale tvoje podezřívavost je trochu mimo. Návod je koncipován tak, aby nedošlo nesprávným použitím k destrukci (zahoření) článku a následným škodám na životě či majetku. Životnost se zde primárně neřeší a není tedy definovaným a zaručovaným parametrem. Nech to běžet a kamarádovi poraď ať si signalizaci vybití nastaví třeba na 3.3V.

Pošta
1ondra9 . 18.02.2020 14:43:57 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Vybíjení pohonných accu dle návodu.
dub (18.02.2020 11:16:55): Ano, smajl je to takovej ten krůček k té lidskosti. smajl Ale až hned po té, co začne být chladněji a začneš hlídat venkovní teplotu. smajl Mezitím si baterky odděláváš na vylétávání kapacity, která tam zůstat musí.

Pošta
dub . 18.02.2020 11:16:55 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Vybíjení pohonných accu dle návodu.
1ondra9 (18.02.2020 10:50:48):
Na druhou stranu jsem se v návodu dočetl toto:

Články, nabité na 4,2V, se vybíjením při teplotě nižší, než cca 10 st. C poškozují. Pro provoz při nižších teplotách doporučujeme nabíjet na 4,1V.

Což si myslím, že je zase krok k tomu, aby uživatli baterky déle vydržely

Pošta
1ondra9 . 18.02.2020 10:50:48 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Vybíjení pohonných accu dle návodu.
mata (18.02.2020 09:04:53): Ale já tomu rozumím a za svoji krátkou leteckou praxi vím jak se chovat k baterkam. Já mám svoje baterky od roku 2014 v provozu a prozatím fungují dal. Vím jak se k nim chovat aby vydrželi. Jen chci vědět proč prodejci záměrně poškozují uživatele podvodným návodem který baterie záměrně ničí.

Pošta
mata . 18.02.2020 09:04:53 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Vybíjení pohonných accu dle návodu.
1ondra9 (17.02.2020 21:16:38): Pokud si chceš udělat velmi hrubou představu o tom co se v baterce děje, tak použij tuto analogii. V článku dochází vlivem elektrochemických pochodů k přenosu materiálu z jedné elektrody na druhou (Faradayovy zákony elektrolýzy). Jedna elektroda je jak omítnutá cihlová zeď. Při vybíjení je otloukána, při nabíjení je z otlučené omítky vyráběna nová malta a zeď je zpětně omítána. Nová malta má však tu vlastnost, že nechytá na cihlu. 3.0 V u Li-Pol je stav, kdy začínají prosvítat cihly a zeď je hrbatá. Její rekonstrukce už nemusí být zcela úspěšná. 2.5V je stav holé cihlové zdi na kterou už nic nechytne. Proto je také vhodné, a léty vyzkoušené, zeď moc "neotloukat do hloubky", tedy nevyužívat max. kapacitu baterie a "omítat na omítku".

Pošta
vlada . 18.02.2020 09:01:39 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Vybíjení pohonných accu dle návodu.
A N Lodygin (18.02.2020 06:35:54): Jen navazu s jednou poznamkou .
Vzhledem k vybijeci charakteristice bych rad vedel kolik kapacity ziskam (nejlepe v %, aby to nebylo zavisle na kapacite baterii) pri poklsu napeti pod 3V/clanek.
V koleni uz zadnu kapacitu neziskam.
Bohuzel si uz nepamatuju, jake jsem mel vysledne napeti clanku, kdyz jsem omylem vzletnul s nenabitou baterii a nouzove pristaval na nahlou ztratu vykonu.
Mensi baterky ( 3x2200 mAh) to zvladaly hure (jiz odesly) nez vetsi ( 4x4000mAh) jeste jsou pouzitelne.

Pošta
M-SF . 18.02.2020 08:36:29 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Heli 500 - 6S 2.500
M-SF (08.02.2020 13:49:08): Baterie do Snipera a těžiště?

S baterii 6S 2,500/2,600 (cca 440g - ) moc nevychází těžiště - bylo by potřeba dát baterii dopředu (odhaduji na 3-4 cm od těch destiček na uložení).

Máte někdo nějakou fintu/tip jak na to? Napadá mne dát dopředu delší šikmou desku a baterii dostat trochu níže a tím dopředu, ale to mi přijde, že bude ještě málo? Nebo je standard větší baterie (3Ah plus) a pak to vyjde jak má?

Diky za radu/tipy.


PS - nová 2x3S 2,2mAh GENS Ace má jen 340g - to ani nebudu zkoušet a nechám je jen do MT325

Pošta
A N Lodygin . 18.02.2020 06:39:22 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Vybíjení pohonných accu dle návodu.
1ondra9 (17.02.2020 21:16:38): jo a měl bych excelentní řešení - kontaktovat Gretu smajl , aby udělala něco s tím odběrem u toho vrtulníku před přistáním - pak se samozřejmě bude ten cyklus víc blížit ideálnímu a baterky tudíž logicky víc vydrží.
Nic složitého.

Pošta
A N Lodygin . 18.02.2020 06:35:54 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Vybíjení pohonných accu dle návodu.
1ondra9 (17.02.2020 18:18:09): pokud jsi schopen udržet vybíjecí cyklus (ten let před přistáním) tak, aby tam byl proud umožňující dosáhnout (třeba) těch 2.8V/2.9V zatíženo / odlehčeno - bez zátěže, tak to samozřejmě fungovat bude dobře.
Akorát to dokázat (aby ten vybíjecí cyklus tak vypadal), u vrtulníku, opravdu nebude jednoduché. smajl

Pošta
zdzd . 17.02.2020 22:03:21 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Vybíjení pohonných accu dle návodu.
1ondra9 (17.02.2020 21:16:38):No tak snad slyšíš sám jak tahle formulace tahá za uši.

Já bych řekl, že je naprosto jasná. Nevybíjet pod 3V. Tečka.

Pošta
1ondra9 . 17.02.2020 21:16:38 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Vybíjení pohonných accu dle návodu.
zdzd (17.02.2020 20:50:32): No tak snad slyšíš sám jak tahle formulace tahá za uši. A ta úroveň od 2,5V do 3,0V je považovaná za co? Za ještě zdravou? Za skoro smrt? Přece se vždy nepovede přistát aby jsme vypínali při 3,0V. Že? smajl No jo, je potřeba aby baterky neleželi moc dlouho na skladě.

Pane jo bavíme se tady o tom, že vrtulníkář přistává s aku pod zátěží někde okolo max 3.3V /čl. aby po přistání se vyšplhala někam na 3.7V smajl

PS: nehledě na to, že již takto vybitá lipolka pak s napětím letí dolů nepřiměřeně víc, vůči porovnání úbytku napětí třeba z 3,8V /čl. jelikož už nemá skoro žádnou tvrdost a každá půl minuta strašně sebere a to rozmezí "včasného" přistání je prostě neuchopitelné. Mají to dobře vymyšlené a tenhle návod je přesně k tomu aby baterky udělali max pár cyklů.

Pošta
zdzd . 17.02.2020 20:50:32 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Vybíjení pohonných accu dle návodu.
1ondra9 (17.02.2020 19:37:32): No ale četl jsi tu příbalovou informaci? Ta vyznívá smyslem posloupnosti napsaného textu naprosto opačně. Tam se píše že smrt je pod 2.5V a cokoliv mezi tím a 3V je v pořádku.

Nevím jak ty, ale já tam čtu:

Vybíjení ukončujeme při poklesu napětí 3 V/článek. Při poklesu napětí pod
2,5 V/článek dochází obvykle k nevratnému poškozen
í akumulátoru.

Tedy nevybíjet pod 3V a při podvybití na 2,5V smrt. Nic v tom smyslu, že mezi tím je to v pořádku

Pošta
1ondra9 . 17.02.2020 20:04:05 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Vybíjení pohonných accu dle návodu.
bida (17.02.2020 19:39:52): Ano, přesně o to mi jde. Účelné a systémově promyšlené poškozování výrobku za účelem zvýšení jeho spotřeby.
Za jistých okolností by tohle bylo na pověšení. smajl

Pošta
bida . 17.02.2020 19:39:52 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Vybíjení pohonných accu dle návodu.
1ondra9 (17.02.2020 19:37:32): jistě, je potřeba uměle snížit životnost aku,je potřeba prodávat....

Pošta
bida . 17.02.2020 19:39:08 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Vybíjení pohonných accu dle návodu.
zdzd (17.02.2020 18:57:14): jen navážu,vyzkoušeno,aku li-xx má přímou úměru velikosti vybíjecího proudu na koncové vypínací napětí.Jen na okraj,poslední roky skladuji pohonné aku vybité na zůstatkovou kapacitu 25-20% a nemám problém s životností,zato se mi daleko lépe spí.

Pošta
1ondra9 . 17.02.2020 19:37:32 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Vybíjení pohonných accu dle návodu.
zdzd (17.02.2020 18:57:14): No ale četl jsi tu příbalovou informaci? Ta vyznívá smyslem posloupnosti napsaného textu naprosto opačně. Tam se píše že smrt je pod 2.5V a cokoliv mezi tím a 3V je v pořádku.

Pošta
zdzd . 17.02.2020 18:57:14 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Vybíjení pohonných accu dle návodu.
1ondra9 (17.02.2020 18:18:09): Těmi 3V se rozumí napětí při zatížení. Po odpojení zatížení se napětí zase zvedne, řekněme k 3,5 V. Čím byla zátěž vetší, tím více se zvedne.

Smrt pro accu je vybíjet je tak, že 3V mají naprázdno po odpojení zátěže, nebo při malém zatížení až na ty 3V, což je vlastně téměř totéž.

Pošta
Fifa . 17.02.2020 18:31:44 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Vybíjení pohonných accu dle návodu.
1ondra9 (17.02.2020 18:18:09): mám pocit že sis odpověděl sám.

Pošta
1ondra9 . 17.02.2020 18:18:09 . . info
vlákno-filtr vlákno-strom
Vybíjení pohonných accu dle návodu.
Při pročítání několika příbalových informací k zakoupeným accu ale i literatura, kterou mohu dohledat na webech prodejců se zmiňuje o tom, že vybíjení baterií ukončujeme při 3.0V na článek sady. A že hlubší vybití pod 2,5V na článek znamená nevratné poškození accu. Já teda v životě takhle lipolku neprovozoval a proto se ptám. Zkoušel někdo jak dlouho lze provozovat třeba ve vrtulníku takto accu, aby po dolétání měla okolo 3,0V na článek? a jak dlouho takové akumulátory vydrželi? Příklad kde se podobnou informaci mohu dozvědět.

https://www.horejsi.cz/DataFiles/lipo/navod.pdf

Proč se ptám. Nedávno jsem se setkal se začínajícím kolegou, který podobným způsobem ve vrtulníku a pohonné accu provozoval. Jeho accu byli téměř před smrtí a to měli okolo 40 cyklů. Měl tři sady - dvě byli již K.O. a třetí to měla těsně před sebou. A vyzvídal, jestli neexistují nějaké baterky, které toho vydrží víc.

Pošta
vito . 08.02.2020 23:58:55 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Heli 500 - 6S 2.500
venca.nejdek (07.02.2020 21:53:51): Ta kovová páka vyrtulky a kovový držák vzpěr na trubce jsou třeba, když létáš ocasem napřed. Jinak při rychlejším letu pozadu mělo gyro velký problém udržet směr - všechno pružilo, rozkmitávalo se atp.

Pošta
1ondra9 . 08.02.2020 21:15:42 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
náhled náhled náhled
náhled
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (27.01.2020 13:31:12): Dneska se nás sešlo že byla i fronta na létání smajl
Krásné počasí, byť původně mělo foukat tak naprosto perfektní počásko a tak se létalo a kecalo. No možná chvílemi i trochu víc kecalo smajl ale i tak jsem stihl 2 baterky v Logu 600 a dvě baterky s LA700. Už aby bylo léto smajl

Pošta
M-SF . 08.02.2020 13:49:08 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Heli 500 - 6S 2.500
venca.nejdek (07.02.2020 21:53:51): To All Diky moc všem za rady - sehnal jsem nakonec létaného Snipera v2 - tak už se teším na jaro smajl. A to jsem na začátku scháněl najisto T-rexe smajl



|
© 2010 Ludvík Novotný