reklama
|


Pošta
M-SF . 07.04.2020 22:01:42 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Heli 500 - 6S 2.500
1ondra9 (24.03.2020 16:57:22): po motorech příchází obligátní otázka na listy na Snipera (bílé Laheli vzali za své po špatné inicializaci FBL jednotky - ale na trénink byly ok).

Co prosím navrhujete - na úvod/trénink akrobacie (základy plus autorotace)? Ted tam mám SABy, ale stihnul jsem jen jeden let a tak nemůžu porovnat. Na MT 325 ted mam CFK MS Composit Classic a létají dobře. Jsou ty Laheli bile tyto MS Composit Classic nebo jiné?

Díky za tipy - případně i kde "rostou".

Pošta
chphoto . 07.04.2020 21:49:30 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
M-SF (07.04.2020 21:48:16): Díky, fakt to je obrovske stroj a mám k němu opravdu respekt, takže na první lety to bylo jen takové vlahé polétání na první seznámení se strojem.

Pošta
M-SF . 07.04.2020 21:48:16 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
chphoto (07.04.2020 17:38:43): Ups - super - to uz je poradny kus. At to pekne litá smajl

Pošta
chphoto . 07.04.2020 17:38:43 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
chphoto (06.04.2020 11:37:02): Tak dneska k tomu opravdu došlo a zalítnul jsem Logo 800.

https://www.youtube.com/watch?v=O4Y0DZWd0vw

Pošta
1ondra9 . 06.04.2020 21:46:58 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
jointer (06.04.2020 16:58:10): Tak já lítám do 13/15m/s max! ..... víc to nemá pro mne smysl. To raději jdu dělat něco užitečnějšího a pak až bude počasí OK jsi jdu zalétat o to déle. Ale ono se do toho většinou stejně něco vyse+re tak moc o to déle to není smajl smajl

Pošta
jointer . 06.04.2020 16:58:10 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (06.04.2020 11:25:45): To jsi nějakej opatrnej. smajl F3K mi to neodfouklo a během hodiny jsem dal 2x přes 100m, takže dobrý.
Tak uvidíme co přijde na řadu dál.

Pošta
1ondra9 . 06.04.2020 13:01:11 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
chphoto (06.04.2020 11:37:02): Ano, dnes by z toho mohl být odlet a následné dohledávání. smajl Zítra bude lépe smajl

Pošta
chphoto . 06.04.2020 11:37:02 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (06.04.2020 11:25:45): Zítra má být krásně, chystám se na zálet Logo 800.

Pošta
1ondra9 . 06.04.2020 11:25:45 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
jointer (06.04.2020 10:08:37): Zítra má být daleko lépe než dnes. Dnes je hlášený silný vítr 15m/s, v nárazech až 21-30m/s. A to není nic pro mě. Počkám si na zítřejší počasí. smajl

Pošta
jointer . 06.04.2020 10:08:37 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (06.04.2020 07:47:27): Nemůžem, budu se držet doporučení a jelikož pracuju pro farmaceutickou společnost, nebudu se potkávat s nikým s kým to není naprosto nutné.
Vím, že některým na tom nezáleží.
Vypadá to, že dneska by to šlo, tak já se jdu podívat co nabít... smajl

Pošta
1ondra9 . 06.04.2020 07:47:27 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
jointer (04.04.2020 23:45:47): A co vrtulník, kdy bude zálet? Klidně se můžeme domluvit, a jít lítat. smajl

Já chodím co to jde. Snažím se to pravidelně střídat. Přes týden chodím jednou se Sniperem druhý den s Logem. A o víkendu k tomu přidám i LA s Riccem* Tuto sobotu se počasí povedlo a na jednu baterku se podařilo s Logem 19 cvičných autorotací. Do té doby jsem měl rekord 17.

Jinak včera večer jsem odstavil LA a přistoupil jsem k další fázi přeložiskování, tak čekám na zboží. Snad bude na příští víkend hotovo. má být krásně smajl

(*když jsou větrné podmínky)

Pošta
vito . 06.04.2020 02:14:01 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
jointer (04.04.2020 14:03:24): Jenže TDR je naprostá specialialita, tam jsem létal také na +-14°. Je to ultralehký stroj se specifickými vlastnostmi.
Asi nejlepší a nejpříjemnější stroj, s jakým jsem kdy letěl.

Jo, když mi někdo půjčuje stroj, tak se ujistím, jaký letový režim a s jakými rozsahy mám navolen, než začnu řádit. To stejné, když někomu stroj půjčuji, tak dávám pozor a komentuji nahlas, jaký režim má dotyčný navolen.

Pošta
jointer . 04.04.2020 23:45:47 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (04.04.2020 23:33:05): Ještě si den dva počkám a asi začnu F3K pokud nebude foukat.
A musím zjistit jestli nebudu potřebovat nový baterky, to může v téhle době být trochu problém.
Jen škoda, že budu muset jít sám, ale tak lepší než nic.
Tak ať to lítá.

Pošta
1ondra9 . 04.04.2020 23:33:05 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
náhled
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (01.04.2020 18:39:59): Dneska bylo fajne. smajl teplo, bezvětří... A dny se už také příjemně prodlužují. Poslední baterku na kterou jsem létal set cvičných autorotací jsem létal před sedmou hodinou. smajl

Pošta
Fifa . 04.04.2020 19:12:39 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
vito (04.04.2020 09:36:48): 5 režimů by moje hlava nepobrala. Mám 3 + autorotace ale tu mám stejnou jako idle 2 Jen bez motoru.

Pošta
jointer . 04.04.2020 14:03:24 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
M-SF (04.04.2020 07:31:29): Mám 3, všude lineární křivku kolektivu, měním jen otáčky. Stejně tak to mají 2 kamarádi co spolu lítáme. Na TDR mám +-13,5 tuším, na Protosu asi 12 nebo tak nějak. U obou mám tak velký rozdíl otáček, že není problém s tím lítat vcelku precizně.
Nikdy to nechci jinak, jednou mi kamarád půjčil 450 a neřekl mi, že tam má asi jen -5 do invertu, takže když jsem to otočil na záda, šlo to do země...

Pošta
M-SF . 04.04.2020 11:24:40 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
vito (04.04.2020 09:36:48): Ok, diky moc za vysvětlení. K tomu se musím prolétat - teď mi vyhovuje když se heli chová co ,, nejkonstantněji (tj. nemusím přemýšlet co je cvaknuto) a učí mě to citlivěji pracovat s kolektivem a poznávat reakce vrtulníku. Mimochodem létání jak 450 heli a 500 heli je taky super škola - chovají se podobně a přitom úpně jinak

Pošta
vito . 04.04.2020 09:36:48 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
M-SF (04.04.2020 07:31:29): Ano, používám různé za letu. Když chci vykroužit krásný přemet, tak Idle2, když létám na zádech Idle3, když chci divočinu Idle5, když motám 360 nebo polohovky nebo přesnost při zemi, tak Idle1.Takže klidně pro jeden konkrétní obrat přepnu konkrétní Idle.Taktéž ještě i podle povětrnostních podmínek.
V různých Idle mám nastaveny různé vychylky cykliky a vrtulky.
Kdysi jsem na padlových spalovácích měnil i listy (lehčí/těžší) podle toho, jak foukalo.
Někomu se to může zdát zbytečné, ale já to považuji za standard, který zásadně ulehčuje pilotovi provést kvalitní prvek.

+-12° mám snad jen na autorotaci, jinak nikde, protože pak lze obtížně něco přesně zaletět. Také se zbytečně zkracuje doba letu, protože pilot obvykle za páčky mnohem více "tahá", čímž se zvyšuje proudový odběr.

Pošta
M-SF . 04.04.2020 07:31:29 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
vito (03.04.2020 22:47:25): Diky. Myslel jsem jake rezimy efektivne za letu pouzivate - opravdu v pribehu letu cvakate idle 1/2/3 ? Nebo vzlet od zeme do 6m je normal pak idle 3D/Fai a pak Normal na pristani?

Tj. rezimu vic podle toho co umi radio, ale prakticky Normal na startovaci/ pristavaci sekvenci) a pak na let -12/+12 (pouzivam Idle1/2 s ruznym rpm hlavy, ale stejne uhly) plus Hold/Autorotace (k tomu teprve dojdu).

Pošta
vito . 03.04.2020 22:53:36 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (03.04.2020 20:56:38): Ano, samozřejmě to lze. Kdysi jsem míval několik po sobě jdoucích stopek - první pro tvrdé létání, další pro lehčí atp. Pak jsem zničil postupně dvoje baterky, protože jsem se rozvášnil...
Telemetrii nemám šanci přeslechnout.

Pošta
vito . 03.04.2020 22:47:25 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
M-SF (03.04.2020 21:27:21): Čtyři režimy mám popsány zde: http://vitocz.net/heli/popisy/serizeni_elektroheli.htm
Používám ještě další jako IDLE3 (poslední položka) ale s jinými otáčkami rotoru. To je celkem 5 plus autorotace.
Jo a zapomněl jsem ještě na jednu velmi důležitou funkci rádia - zpoždění plynu a kolektivu při přepínání režimů. To opět lowend rádia neumí. Dokonce ani nemálo těch trochu dražších.
Lítám proto, abych si to užíval, a ne proto, abych se rozčiloval při každém přepnutí, že to rádio něco neumí. Jinak rádio bývá celkem zanedbatelná položka létání s vrtulníky, a není problém rádio mít 10 let.

Pošta
vito . 03.04.2020 22:40:16 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
chphoto (03.04.2020 21:37:39): Jak už jsem uvedl, nevidím naprosto žádný důvod se během letu s vrtulnikem vůbec podívat na rádio.

Pošta
Fifa . 03.04.2020 22:23:52 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
chphoto (03.04.2020 21:37:39): coptery s video přenosem bych do toho netahal, tam na ten display čumíš furt, to je úplně jiná disciplína.

Pošta
chphoto . 03.04.2020 21:37:39 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
vito (03.04.2020 20:27:41): U vrtulníku není časi nazbyt, ale jsem takhle zvyklej z Horuse a občas se na ten displej kouknu a prostě nahoře je to kratší čas na kouknutí, než to hledat dole. Ale možná je to u mě daný i tím, že jsem takhle zvyklej z coptru. Tam byl taky super tablet u Phantoma nahoře a naopak u Mavica ten telefon pod páčkama je na koukání výrazně horší.

Pošta
M-SF . 03.04.2020 21:27:21 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
náhled
Re: Dnes to šlo
vito (03.04.2020 20:32:40): Muzu se zeptat na co tolik rezimů? A jak se lisi? Ja efektivne pouzivam jen Idle1 +11/-11 linearni (ale asi na zaklady a trenink staci

PS let na zadech z pulvykrutu ci po pulpremetu uz docela jde - zatacky nic moc (doleva snad trochu, ale doprava to se mi dari spis spirala). Ale kdyz vezmu, ze vykrut v lednu, flipy na miste v unoru, v breznu invert na simu a nesmele pokusy v realu - tak do zimy je aspon tic-to smajl

Pošta
1ondra9 . 03.04.2020 20:56:38 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
vito (03.04.2020 20:35:19): Ale samozřejmě že ano. S teleme dokážeš naprosto přesně využít možnosti kapacity baterie. Co já musím pracně zjišťovat několika desítkami letů a posléze dolaďovat svůj odhad dalším provozem v různých povětrnostních podmínkách, ty máš zjištěno okamžitě počítadlem odebrané kapacity. S tímhle není o čem diskutovat a naprosto s Tebou souhlasím. Taky chápu, že na poli elktro tak rychle nenatankuješ. Já se na to koukám trochu jinak, naopak jsem raději, když v accu zůstane trochu víc. Za prvé accu šetříš, a za druhé nabíjení na ploše se nepatrně malinko zkrátí.

Pošta
vito . 03.04.2020 20:35:19 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (03.04.2020 17:11:52): Já si to myslel také dost dlouhou dobu, co jsem lítal elektro. Ale s telemetrií dokáži nesrovnatelně lépe využít letový čas, zjistit, že baterky začínají odcházet. A to se mi práve u elektropohonu velice hodí, protože elektroheli na poli ani zdaleka tak rychle "nenatankuješ", jako spalovací helinu.

Pošta
vito . 03.04.2020 20:32:40 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
Fifa (03.04.2020 09:37:13): No, dle mého nestačí.
Příklad - mám 3 letové režimy. Každý je optimalizovaný na něco jiného, s různými otáčkami a i s různýnou citlivostí gyra pro různé otáčky. Už jen toto je nad síly jednodušších rádií.
A to nemluvím o tom, že těch letových režimů mám ve zkutečnosti 5 i 6.

Pošta
vito . 03.04.2020 20:27:41 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
chphoto (03.04.2020 07:02:29): Přiznám se, že nevím, k čemu je nutný displej na horní straně rádia. Když programuju, tak je jedno kde je, a když létám, tak na displej nehledím. A ani nesmím, jinak je to tak akorát cesta pro hromádku šrotu.
Telemetrie mi všechno podstatné řekne za letu, nikam nemusím koukat.

Pošta
zdzd . 03.04.2020 18:27:34 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (03.04.2020 17:11:52): U vrtulníku má telemetrie význam tak kolem kapacity a otáček.

Ale třeba u větroně už je to poněkud jinak - výška, záznam trasy vario...

Já ji začal používat s paragliderem. Ten může sbalit vítr a odnést. Proto jsem do něj dával GPS tracker, který jsem posléze změnil za IISI-COCKPIT. Pro FX-30 je k tomu držák do místa prutové antény, takže displej je nad rádiem.



|
© 2010 Ludvík Novotný