reklama
|


Pošta
vito . 18.10.2020 18:13:53 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
M-SF (17.10.2020 15:04:54): Mohu-li doporučit, pořiď si přenosný generátor 2kW. Je to nejlehčí, nejjednodušší, nejspolehlivější a nakonec i nejlevnější varianta. Prošel jsem všemi variantami, od nabíjení z auta, přes velký trakční accu, a skončil jsem u generátoru.

Ampérhodiny, vzhledem k tomu, že napětí velmi kolísá, je dost nepřesná, spíše orientační metoda. V tomto případě je na místě použít Watt-hodiny. Jenže to by musela i nabíječka zobrazovat, stejně jako telemetrie.

Píšeš, že ve Spiritu jsi něco nastavil na 75%. O co se jedná?

Pošta
bida . 17.10.2020 19:17:41 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
M-SF (17.10.2020 15:04:54): kolik potřebuješ letů za den aby jsi byl spokojen??

Pošta
M-SF . 17.10.2020 15:04:54 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
jointer (16.10.2020 17:29:56): Diky moc vsem za rady a pomoc - uz to funguje jak ma:
1. Nastaven spravny pocet magnetu (10/2) ne polů
2. Nastavena uprava ve Spiritu na 75% a odber ramcove sedi.

Telemetrie hlasi otacky cca 1800 a proudy za letu mezi 10A az 20A - let 8 minut a dobijim cca 2 az 2.3Ah do 4Ah - po pristani napeti cca 3,77-3,8 na clanek. Coz na skoro 700 docela jde.

Ted jeste vyresit nabijeni na letisti - idealne sehnat najakou baterii z hybridu.

Pekny den smajl

Pošta
jointer . 16.10.2020 17:29:56 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
M-SF (12.10.2020 13:52:20): Jive keca podle toho jestli litas na pohodu nizky otacky nebo na vysoky. Ale uz nevim kterym smerem to bylo, ale nejspis pri nizsim zatizeni to merilo vetsi odebrany kapacity nez byla skutecnost. Uz je to asi 10 let co jsem to zkoumal.
Muze to byt i tim ze naopak nabijecka meri trochu vic.
Ohledne motoru to budou spatne zadany hodnoty pro prevod.

Pošta
chphoto . 12.10.2020 18:15:00 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
M-SF (12.10.2020 15:29:43): Já jsem tohle řešil když jsem ještě měl Horuse na vrtulníky a než jsem objevil propojku TelMe. Měl jsem externí krabičku co se připojovala na 2 dráty k reglu a tam se nastavovaly páry magnetů (takže jak píšeš 5) a pak se ve vysílačce nastavoval převodový poměr, kde se ladily 2 hodnoty. Už si to moc nepamatuju, ale zlatý nastavení Kontronika 1:něco, magnety a pak rovnou odkecá otáčky rotoru skrz tu propojku do přijímače do telemetrie.

Pošta
M-SF . 12.10.2020 15:29:43 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
chphoto (12.10.2020 15:26:32): ups to by mohlo byt ono smajl - ted mam 4 a ma byt 5 - to odpovídalo proc to smajdalo o 20% - diky moc!

Pošta
chphoto . 12.10.2020 15:26:32 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
M-SF (12.10.2020 13:52:20): Máš špatně magnety, ne 8, ale 10. 8 je počet závitů vinutí. http://shop.mikado-heli.de/LOGO-Helicopters/LOGO-600/Motor-ESC/Motor-Scorpion-HKIII-4035-5 ...

Pošta
M-SF . 12.10.2020 13:52:20 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
vito (12.10.2020 12:54:04): ta váha je fakt dobrá - let vychází určitě na 7 -8 minut při vybití baterie na cca 27-30%.

Plus změřeno - nevím proč¨, ale přidává to cca 300 až 400 - takže jsem to stáhnul na 1700 otáček v nule na zemi na Idle 1 (ale z repráku za letu jdou furt hodnoty lehce přes 2000) Přidám tam ty kroužky pro odrušení - jen se mi nechce použít prodlužku na kabely - asi to bude chtít udělat nové přesně na míru....

No a pak to otestuji, zda je něco ještě v telemetrii Spiritu blbě nastaveno - měl jsem za to, že ten motor je osmipolový, ale nějak to nevychází: otáčky i spotřeba je o cca 20%/25% vyšší z telemetrie než skutečnost.

PS: ale při těch menších otáčkách se to ve visu začalo lehce vlnit přes křidélka - zkusím druhé listy jestli to bude dělat taky.

Pošta
vito . 12.10.2020 12:54:04 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
M-SF (12.10.2020 11:25:33): Ta vzletovka na 690 listy je skvělá.4Ah baterky vidím jako velmi přiměřené velikosti stroje.
To se bude dát toči pro pěknou akrobacii jen 1500-1600 otáček. Ale pozor, používej to jen na obraty, které umíš. Protože pokud budeš vybírat nějaký obrat plnými výchylkami, tak to nemusí ustát ocas a zatočí se ti to a bude to v pr.....

Pošta
M-SF . 12.10.2020 11:25:33 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
vito (12.10.2020 11:18:25): ok diky - ok ted to merim z reglu přes telemetrii. Zmerim optickym otáčkoměrem at vim kde je chyba smajl

690 ma vzletovku 4Kg s lehcimi listy a 4,060g s těžšími (oboji s baterii 12S 4Ah o hmotnosti 1,27kg)

Schvalne spocitam rotor load u Snipra vs L600 vs L690

Pošta
vito . 12.10.2020 11:18:25 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
M-SF (12.10.2020 09:58:02): 2400-2600 vidím na 680 listy jako nesmysl - podívej se na mezní otáčky výrobce listů. Takové otáčky točí akorát extrémisti.
Jak ty otáčky měříš, když ne opticky? Pokud přímo na motoru indukčním snímačem, tak je třeba v softu samozřejmě nastavit správný převodový poměr, aby to bylo správně spočítáno.
Doporučuji nic neočekávat, ale jednoduše to změřit optickým otáčkoměrem - kolikrát jsem koukal, co jsem změřil.
Jinak na Logu600 létám 1600 pro pomalou oddechovou ale přitom plnou akrobacii, 1800 mám jako střed, a 2000 točím, když s tím blázním. Mám tam 620 listy.

Pro Logo 600 je 12S3300 dle mého zbytečně těžký luxus. Já létám 10S3300. Mimochodem, svého času to tak létali i display piloti Mikada, a měls vidět, co s tím dělali.

Kolik ti Váží Logo690? Podle toho bych řešil baterky.
Znovu bych podotkl, že létající aparát by měl být už z principu co nejlehčí, pokud nechceš mít létající tank.

Pošta
M-SF . 12.10.2020 09:58:02 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
náhled náhled
Re: Dnes to šlo
M-SF (12.09.2020 09:54:04): Tak o víkendu to i přes zimu šlo - první lety se 700 (přesněji "690" - zkoušeny listy MSC Fai Pro 68/RJX 70). Krom respektu je potřeba zmínit - ač to již bylo řečeno mnohokrát - je to fakt jiný - něco jako když si na simu dám rychlost na 75% smajl

L690 - model 2012 - 4kg mto s Lipol 12S 4Ah

Nicméně dvě věci, které bych si rád potvrdil či získal radu:

1. Jive80+ přes Spirit a Hott hlásí otáčky rotoru mezi 2,400 - 2,600 - to se mi moc nezdá je tam Xera 4035-480 8p a převod 1:9,56 (153/16) - nemám kalibrovaný plyn - pouze resetovaný a lítám na 50% - tam bych čekal otáčky rozhodně pod 2,000. Mám ještě optický otáčkoměr, ale zatím se mi k tomu blíž nechce. Navíc při dopití cca 2,500mAh byl čas aktivního letu 8:00 (velmi lehké Akro) - i když regl hlásil spotřebovanou energii 3Ah - tam musím ještě udělat kompenzaci ve Spiritu.

Jak to ověřit - změřit ?

2. Může Logo 600 a Logo 690 rozumně sdílet 12S baterii - do 600 mně laicky přijde nej 12S 3,300mAh (pod 1,1kg) a do 690 pak 4Ah (cca 1,27kg) - je například 12S 3,600mAh (pod 1,2 kg) rozumný kompromis nebo je lepší nemíchat a mít různé sady (L600 teprve budu stavět) ?.

Díky moc za názory/rady - pěkný den smajl

Pošta
vito . 29.09.2020 00:57:28 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Konektory
M-SF (28.09.2020 22:36:56): Doporučuji 5mm.

Pošta
M-SF . 28.09.2020 22:36:56 . . www . info
vlákno-filtr vlákno-strom
Konektory
Ahoj,

jaké doporučujete konektory do heli 600/700 - 12S - pročítám www a vychází mi EC5 (bezpečnost) nebo MPJEZ 5,5 + antispark JETI ("výkon") - nebo stačí 4mm (ten lepší typ)?

Díky předem za rady/doporučení

Pošta
vito . 28.09.2020 10:42:42 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
jointer (27.09.2020 10:50:27): Henseleit bohužel není nejmladší. Škoda, že není pokračovatele. Jeho stroje jsou neotřelé, špičkové, svým způsobem krásné a neskutečně létající. Uzavírá se další kapitola klasiky a kvality a připojuje se do síně slávy k JR helicopters, Miniature Aircraft, Robbe atd.
Velmi jsem o ten stroj svého času stál, ale čekací dobu 6-12 měsíců jsem neskousl.

Pošta
jointer . 27.09.2020 10:50:27 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (08.09.2020 08:08:51): No a proto mam TDR a ne LA, ktery se mi natolik nelibilo, ze ted je tvoje. smajl
Bohuzel Henseleit konci s vyrobou/prodejem kitu, uvidim jestli se nam ozve ohledne posledni varky TDSF. Kdyz ne, tak mi zustane historik, stejne mam letos jen asi 8 startu s TDR a asi stejny pocet s Protosem.
Nic jineho co je na trhu me nezaujalo.

Pošta
reverend . 26.09.2020 16:07:45 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: MSheli Protos 500
venca.nejdek (26.09.2020 15:57:40): jednu bych měl

Pošta
venca.nejdek . 26.09.2020 15:57:40 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: MSheli Protos 500
Beri (26.09.2020 12:56:45): Nejspíš budu koukat po celé stavebnici a nebo draku, aby byly díly na případný crash smajl

Pošta
Beri . 26.09.2020 12:56:45 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: MSheli Protos 500
venca.nejdek (25.09.2020 14:10:05): Filipovi jsem volal a je to tak jak píše Vito smajl

Pošta
vito . 25.09.2020 14:48:55 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: MSheli Protos 500
venca.nejdek (25.09.2020 14:10:05): Protos koupili číňani nebo kdo. Filip se s nimi snažil dohodnout na distribuci, z jejich strany naprostý nezájem a nesmyslné podmínky. Takže asi koupit napřímo.

Pošta
venca.nejdek . 25.09.2020 14:10:05 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: MSheli Protos 500
Beri (24.09.2020 09:10:46): Ahoj, koukni na web k Filipovi Deklevovi. Aktuálně v sekci náhradní díly, je to skladem mizivější, ale třeba doobjedná. Dej pak vědět, jak jsi uspěl. Taky jsem s Protosem 500 spokojený. Pak jedině v cizině.
http://www.agile-helicopter.cz/cs/40-msh-heli-protos

Pošta
Beri . 24.09.2020 09:10:46 . . www . info
vlákno-filtr vlákno-strom
MSheli Protos 500
Ahoj po nějaké době jsem se vrátil k létání a koukám že je problém s díly.
Dáte mi někdo tip kde se dají objednat náhradní díly na Protose 500 . S vrtulníkem jsem spokojený a nechci ho měnit.
Děkuji za info.

Pošta
vito . 23.09.2020 11:41:04 . . www . info
vlákno-filtr vlákno-strom
Akce Heliburčák Břeclav ZRUŠENA !!!
Pozor pozor, akce o víkendu Heliburčák Břeclav zrušena !!!

Pošta
1ondra9 . 15.09.2020 08:23:59 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
M-SF (15.09.2020 06:41:48): Ted nechci kecat, už je to dlouho co jsem snipera měl rozhozeného při kontrole, jelikož s ním teď tak často už nelétám, ale pokud si dobře pamatuji, dával jsem na kradan ložiska 3. Naroste ti malinko ztráta výkonu v transmisi k VR (dvě ložiska navíc trošku víc brzdí) ale v mých požadacích na výkon se to dá zanedbat.

Třeba by stačili jenom dvě. Já to tam fouknul kdysy rovnou při prvostavbě a od té doby to létá tak.

K těm otáčkám ti musí napsat někdo jiný, kdo létá se sniperem acro. Pokud jsi na FB tak bych věděl jeden kontakt s kým pokecat.

Pošta
M-SF . 15.09.2020 06:41:48 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (14.09.2020 15:27:33): ok díky moc - přijde mi pocitově, že u Snipera otáčky přes cca 2,200 už umožnují slušný dynamický let (ale velký rozdíl je i v listech - zkoušel jsem "lopaty" Align a po instalaci RT heli značně ožila) - chápu, že většina je v rukách - tj. kdo umí dá akro i pod 2,000 smajl - koukám v návodu je toto - což odpovídá smajl - i když let na 1,400 si nedovedu představit (to předpokládám na max 4S a s pořádně lehkou heli):

- pro začátečníky: 1400 - 2000 rpm
- pro akrobatické létání: 1800 – 2400 rpm
- pro 3D akrobacii: 2200-2800 rpm
- maximální otáčky: 2800rpm

Měnil jsem ložiska plus ještě potřebuji vymyslet jak omezit vibrace/chvění kardanu - zkusím přidat ještě aspoň ložisko na náhon, abych omezil chvění/vibrace a mohl jsem jít bez rizika do větší zisku FBL Spirira (těd mám 65% a zkusil bych pak jít na cca 75% - to by mohlo taky pomoci).

Pošta
1ondra9 . 14.09.2020 15:27:33 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
M-SF (12.09.2020 09:54:04): Kolik je potřeba točit ... tak aby se ti s tím létalo příjemně a měl jsi na začátek trochu výkonovou rezervu především kvůli vrtulce. Ta obvykle při krizovkách a nižších otáčkách přidá ještě pár problémů navrch smajl

A k výběru helin ... Z mého pohledu bych volil Logo 600 (600mm listy! - přijde mi takto řešená konstrukce draku lepší pro 550/600 vrtulník než pro 690/700) a pokud 700 tak buď LA700 nebo Logo 700 dle preferencí co kumu libo jest.

Pošta
M-SF . 12.09.2020 09:54:04 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
náhled
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (08.09.2020 08:08:51): Dnes to šlo: osmičky přemet výkrut - normál / invert vpřed i vzad smajl - 780 letů. Na začátku srpna jsem myslel, že v invertu vzad nedám ani zatačku.

Ad heli: zatím bych to viděl na L600SE v3 nebo La700 (nová) nebo podobná když by někdo nabízel létanou - teď aktuálně ladím Snipery a Spirity - kolik je cca potřeba točit aby šel např. zkusit nějaké akro/3D - 2500+???

Pošta
1ondra9 . 08.09.2020 08:08:51 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
vito (07.09.2020 21:35:37): Jak já jsem rád, že pro mě je důležitý jak je vrtulník vymyšlenej a jak létá. A to jak vypadá mě vůbec netrápí. Tedy pokud se to nepřesune do roviny že se mi jeho siuleta špatně čte na obloze (tedy funkční vlastnost nikoliv hodnocní estetiky). Třeba Trona bych si koupil kdbych neměl už jiný vrtulníky, který mám čím dál ten větší problém olítat. No jo, dříve bylo více času smajl

Pošta
vito . 07.09.2020 21:35:37 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
TomHeli (05.09.2020 15:05:48): Rozumím. Netvrdím že jsou na špici. Nemám ambice být na špici, létám jen lehkou akrobacii. Ber to prosím tak, že chci spolehlivý a lehký vrtulník s bezproblémovými díly, který nebude potřebovat točit rotor na úrovni rychlostí zvuku. A u M-SF jsem to pozoroval také tak.
Taktéž bych rád vrtulník, který ve vzduchu dobře uvidím. Tedy listy 600+. Nerozumím tomu, proč je třeba Goblin 700 o 20% menší, než Rave 700.

Hmotnost je u létajících aparátů nejdůležitější parametr, na což se dnes bohužel moc nekouká. Například můj Rave 700 má startovní hmotnost 5003g. Logo 600 mi váží 3200g (což považuji už za hodně).
Jakmile naroste hmotnost, je všechno mnohem dražší. Třeba serva - mě naprosto stačí léty a tisíci starty osvědčené kvalitní Futaby BLS za 2300kč. Jakmile potřebuješ změnit polohu těžšího stroje (a tím i vyššími otáčkami rotoru), potřebuješ i výkonnější a dražší serva. Motor je dražší, regl je dražší, baterky jsou dražší ...
Já jsem holt stará škola.

Mimochodem, LA700 bych si koupil hned, ale zoufale se mi nelíbí kabina. A já rád vrtulníky, které vypadají jako klasicné vrtulníky.
O Goblinu 700 (ne menším) jsem také uvažoval.

Pošta
TomHeli . 05.09.2020 15:05:48 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
vito (02.09.2020 22:58:36):
Řekl bych, že doba kdy bylo Logo nebo LA na špici, teda spíš to Logo je už dávno pryč. Elektroniku do vrtulníků má Mikado skoro zatím bezkonkurenční, ale zbytek vývoje u vrtulníků začíná lehce zaostávat za konkurencí, která používá modernější materiály a konstrukce.
Kdybych si měl vybrat vrtulník z rozmezí 580-600, tak bych bral buď Goblina 580, Trona s 580 listy nebo Oxy. Jako 700 bych si teď vybral asi Goblin 700 Drake nebo XL Power.



|
© 2010 Ludvík Novotný