reklama
|


Pošta
venca.nejdek . 25.10.2020 11:42:34 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
jointer (22.10.2020 01:07:36): Beru to jako spotřebák - palivo. Buď to dává a nebo ne a můžeme se klidně stavět na hlavu. Jediné baterie, které zvládají dlouhou životnost, jsou KOKAMY. Nevím jak dnešní výrobní série, ale od dob kdy se lipol baterie začaly objevovat, KOKAM byl etalon na životnost a použitelnost. Nikdy jsem neměl Kokamku přifouknoutou, vše ostatní časem ano.

Pošta
jointer . 22.10.2020 01:07:36 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
venca.nejdek (21.10.2020 20:22:41): Reálnou a papírovou kapacitu jsme nedávno probírali, ale já myslel degradaci kapacity používáním.
Podle mojí zkušenosti to hodně zhruba může být tak okolo 5% ročně v závislosti na používání a skladování a obecně kvalitě baterek.
Stačí ale občas zkontrolovat, že baterky po dolítání mají rozumné napětí, ideálně i po článkách, jestli nějaký není horší.
Jak psal Vito, že měří i za letu, to není úplně obvyklé, ale pokud někdo lítá i horší rozjeté baterky, je to rozumné.

Pošta
venca.nejdek . 21.10.2020 20:22:41 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
jointer (21.10.2020 18:39:35): Tu degradaci kapacity beru hned jak pořídím nové baterie, buď jim odečtu 20% kapacity, kterou dle posledních zkušeností a měření opravdu využitelnou nemají nebo přenastavím zůstatkovou kapacitu v % pro alarm.

Pošta
jointer . 21.10.2020 18:39:35 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
vito (19.10.2020 19:54:45): Já mám až finální alarm kapacity a okamžité hlášení na spínač.
Na čas už v zásadě vůbec nelítám, timer tam mám ale ignoruju ho.

Tu naměřenou hodnotu je potřeba brát s rezervou z hlediska přesnosti a taky počítat s degradací kapacity časem, ale pokud se jednou za čas kontoluje i napětí po letu, tak to stačí.
Jak jsem psal, je tam rozdíl v tom co to naměří pokud se lítá pohoda a nebo hozená sekyra.

Pošta
venca.nejdek . 19.10.2020 19:59:32 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
vito (19.10.2020 19:54:45): Mě telemetrie z V-Control hlásí zbývající kapacitu po 10% a alarm nastavený na zbylých 35% pak v klidu cvakám autorotaci. Vše ostatní zaznamenává log, který mohu kdyko-li vyvolat a prohlídnout zpětně ve V-Control.

Pošta
vito . 19.10.2020 19:54:45 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
M-SF (18.10.2020 22:36:30): co 5s hláška? A neblázníš z toho? Já to mám nastaveno tak, že jakmile mi zbývá 40% kapacity, tak mi to systém ohlásí. Případně že pokleslo napětí pod nastavenou hodnotu (třeba při rozhození článků). Nebo pokud mám osazeno zrovna i čidlo jednotlivých článků, tak mi to ohlásí rozjetí napětí článků - to používám na dosluhujících accu, nebo když se mi nějaké nezdají..
Teplotní čidlo jsem vyhodil - i když by mi mohlo hlásit podchlazení, nebo dosažení pracovní teploty, když nad tím tak uvažuji.
A pak mám nastaven samozřejmě čas v rádiu.

Pošta
chphoto . 19.10.2020 16:23:37 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
M-SF (19.10.2020 14:37:38): Já mám nastavený jen kecání času a kapacity a to tak, že čas jede po minutách a nakonci tuším po 10sec. a kapacita mi jednou odkecá asi polovinu a pak by měla odkecat asi 25%, ale takhle daleko jsem se zatím nedostal, to by byl letový čas asi 7 minut a to už většinou přistávám.

Pošta
M-SF . 19.10.2020 14:38:58 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
chphoto (19.10.2020 06:25:14): diky - kouknu a zkusim. Snad to bude ono.

Pošta
M-SF . 19.10.2020 14:37:38 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
Fifa (19.10.2020 00:09:18): jj ted jsem to dal kvůli nastaveni heli za letu - ale nerve to a nerusi za letu (ps je to po 5 sec jedna veličina) Na otocnem ovladaci mam nastaveni otevreni reglu (+/- par procent), tak se ty informace hodi.

Jinak bohate staci po 10sec: cas, napeti (a mozna rpm), kdy za prakticke minimum povazuji přes startem zkontrolovat napeti baterie a pak lze vse vypnout vypinacem.

Nemam moznost logovat data do pameti za letu a takto mne to prislo nejjednodussi, jak aspoň nastavit a ověřit zakladni nastaveni.

Pošta
chphoto . 19.10.2020 06:25:14 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
M-SF (18.10.2020 22:36:30): Házení hlavy jsem řešil u Loga 550 a problém byl v tlumících gumách. Jednu jsem nedotlačil úplně přesně na místo a listy byly o malý kousek jinak a už to dělalo bordel. Tak na to kdyžtak mrkni taky, jestli to není Tvůj problém.

Pošta
Fifa . 19.10.2020 00:09:18 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
M-SF (18.10.2020 22:36:30): to ti fakt kazdejch 5s hlásí ty údaje který píšeš????

Pošta
M-SF . 18.10.2020 22:36:30 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
vito (18.10.2020 18:13:53): jj, elektrocentrála asi bude výhledově nej - kolega na letišti má vyřazenou baterii z hybridu - přepojenou na 24V a je to dost kompaktní řešení na nabíjení 2,5m akrobata - ale samozřejmě kupovat to asi nedává smysl... (tak spíše jen povzdech....- většinou jedu 3min na letiště na max 1 hodinu tak by teď - spíš až bude teplo - stačilo jen 1 či 2 dobití 12S)

Ad Ah vs. Wh - efektivně létám na stopky či tak, aby napětí za letu nekleslo pod 42V (při bězném hlášení telemetrie - ne pokles) - nicméně i tak je dobré vědet za letu ty hodnoty - mám dokola hlášku po 5 sec V, I, rpm, mAh, čas.

Jive posílá z programovacího portu přes TelemUni kabel do Spiritu telemetrii (experní nastavení telemetrie) a pak dál do GR Hott. V tom telem nastavení u Spiritu se nastavuje jestli dál posílá spotřebu v mAh 100% či nějak upravenou veličinu - a teprve kolem 75% hlášená spotřeba z telemetrie v mAh odpovídá tomu co dobíjím po letu do baterie.

Ad házení hlavy logo 600 - skládám L600 a zdá se mi že hlava hází (brzdící klobouček určitě - hřídel naopak určitě ne) je na to nejeká finta jak ověřit ? Napadá mne nechat jen příčnou hřídel a roztočit, respektive místo přičné hřídele dál delší tyčku/trubku a zkusit opatrně roztočit a vizuálně zkontrolovat ?? Na té hranaté Vbar hlavě se to těžko kontroluje....

Pošta
vito . 18.10.2020 18:13:53 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
M-SF (17.10.2020 15:04:54): Mohu-li doporučit, pořiď si přenosný generátor 2kW. Je to nejlehčí, nejjednodušší, nejspolehlivější a nakonec i nejlevnější varianta. Prošel jsem všemi variantami, od nabíjení z auta, přes velký trakční accu, a skončil jsem u generátoru.

Ampérhodiny, vzhledem k tomu, že napětí velmi kolísá, je dost nepřesná, spíše orientační metoda. V tomto případě je na místě použít Watt-hodiny. Jenže to by musela i nabíječka zobrazovat, stejně jako telemetrie.

Píšeš, že ve Spiritu jsi něco nastavil na 75%. O co se jedná?

Pošta
bida . 17.10.2020 19:17:41 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
M-SF (17.10.2020 15:04:54): kolik potřebuješ letů za den aby jsi byl spokojen??

Pošta
M-SF . 17.10.2020 15:04:54 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
jointer (16.10.2020 17:29:56): Diky moc vsem za rady a pomoc - uz to funguje jak ma:
1. Nastaven spravny pocet magnetu (10/2) ne polů
2. Nastavena uprava ve Spiritu na 75% a odber ramcove sedi.

Telemetrie hlasi otacky cca 1800 a proudy za letu mezi 10A az 20A - let 8 minut a dobijim cca 2 az 2.3Ah do 4Ah - po pristani napeti cca 3,77-3,8 na clanek. Coz na skoro 700 docela jde.

Ted jeste vyresit nabijeni na letisti - idealne sehnat najakou baterii z hybridu.

Pekny den smajl

Pošta
jointer . 16.10.2020 17:29:56 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
M-SF (12.10.2020 13:52:20): Jive keca podle toho jestli litas na pohodu nizky otacky nebo na vysoky. Ale uz nevim kterym smerem to bylo, ale nejspis pri nizsim zatizeni to merilo vetsi odebrany kapacity nez byla skutecnost. Uz je to asi 10 let co jsem to zkoumal.
Muze to byt i tim ze naopak nabijecka meri trochu vic.
Ohledne motoru to budou spatne zadany hodnoty pro prevod.

Pošta
chphoto . 12.10.2020 18:15:00 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
M-SF (12.10.2020 15:29:43): Já jsem tohle řešil když jsem ještě měl Horuse na vrtulníky a než jsem objevil propojku TelMe. Měl jsem externí krabičku co se připojovala na 2 dráty k reglu a tam se nastavovaly páry magnetů (takže jak píšeš 5) a pak se ve vysílačce nastavoval převodový poměr, kde se ladily 2 hodnoty. Už si to moc nepamatuju, ale zlatý nastavení Kontronika 1:něco, magnety a pak rovnou odkecá otáčky rotoru skrz tu propojku do přijímače do telemetrie.

Pošta
M-SF . 12.10.2020 15:29:43 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
chphoto (12.10.2020 15:26:32): ups to by mohlo byt ono smajl - ted mam 4 a ma byt 5 - to odpovídalo proc to smajdalo o 20% - diky moc!

Pošta
chphoto . 12.10.2020 15:26:32 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
M-SF (12.10.2020 13:52:20): Máš špatně magnety, ne 8, ale 10. 8 je počet závitů vinutí. http://shop.mikado-heli.de/LOGO-Helicopters/LOGO-600/Motor-ESC/Motor-Scorpion-HKIII-4035-5 ...

Pošta
M-SF . 12.10.2020 13:52:20 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
vito (12.10.2020 12:54:04): ta váha je fakt dobrá - let vychází určitě na 7 -8 minut při vybití baterie na cca 27-30%.

Plus změřeno - nevím proč¨, ale přidává to cca 300 až 400 - takže jsem to stáhnul na 1700 otáček v nule na zemi na Idle 1 (ale z repráku za letu jdou furt hodnoty lehce přes 2000) Přidám tam ty kroužky pro odrušení - jen se mi nechce použít prodlužku na kabely - asi to bude chtít udělat nové přesně na míru....

No a pak to otestuji, zda je něco ještě v telemetrii Spiritu blbě nastaveno - měl jsem za to, že ten motor je osmipolový, ale nějak to nevychází: otáčky i spotřeba je o cca 20%/25% vyšší z telemetrie než skutečnost.

PS: ale při těch menších otáčkách se to ve visu začalo lehce vlnit přes křidélka - zkusím druhé listy jestli to bude dělat taky.

Pošta
vito . 12.10.2020 12:54:04 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
M-SF (12.10.2020 11:25:33): Ta vzletovka na 690 listy je skvělá.4Ah baterky vidím jako velmi přiměřené velikosti stroje.
To se bude dát toči pro pěknou akrobacii jen 1500-1600 otáček. Ale pozor, používej to jen na obraty, které umíš. Protože pokud budeš vybírat nějaký obrat plnými výchylkami, tak to nemusí ustát ocas a zatočí se ti to a bude to v pr.....

Pošta
M-SF . 12.10.2020 11:25:33 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
vito (12.10.2020 11:18:25): ok diky - ok ted to merim z reglu přes telemetrii. Zmerim optickym otáčkoměrem at vim kde je chyba smajl

690 ma vzletovku 4Kg s lehcimi listy a 4,060g s těžšími (oboji s baterii 12S 4Ah o hmotnosti 1,27kg)

Schvalne spocitam rotor load u Snipra vs L600 vs L690

Pošta
vito . 12.10.2020 11:18:25 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
M-SF (12.10.2020 09:58:02): 2400-2600 vidím na 680 listy jako nesmysl - podívej se na mezní otáčky výrobce listů. Takové otáčky točí akorát extrémisti.
Jak ty otáčky měříš, když ne opticky? Pokud přímo na motoru indukčním snímačem, tak je třeba v softu samozřejmě nastavit správný převodový poměr, aby to bylo správně spočítáno.
Doporučuji nic neočekávat, ale jednoduše to změřit optickým otáčkoměrem - kolikrát jsem koukal, co jsem změřil.
Jinak na Logu600 létám 1600 pro pomalou oddechovou ale přitom plnou akrobacii, 1800 mám jako střed, a 2000 točím, když s tím blázním. Mám tam 620 listy.

Pro Logo 600 je 12S3300 dle mého zbytečně těžký luxus. Já létám 10S3300. Mimochodem, svého času to tak létali i display piloti Mikada, a měls vidět, co s tím dělali.

Kolik ti Váží Logo690? Podle toho bych řešil baterky.
Znovu bych podotkl, že létající aparát by měl být už z principu co nejlehčí, pokud nechceš mít létající tank.

Pošta
M-SF . 12.10.2020 09:58:02 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
náhled náhled
Re: Dnes to šlo
M-SF (12.09.2020 09:54:04): Tak o víkendu to i přes zimu šlo - první lety se 700 (přesněji "690" - zkoušeny listy MSC Fai Pro 68/RJX 70). Krom respektu je potřeba zmínit - ač to již bylo řečeno mnohokrát - je to fakt jiný - něco jako když si na simu dám rychlost na 75% smajl

L690 - model 2012 - 4kg mto s Lipol 12S 4Ah

Nicméně dvě věci, které bych si rád potvrdil či získal radu:

1. Jive80+ přes Spirit a Hott hlásí otáčky rotoru mezi 2,400 - 2,600 - to se mi moc nezdá je tam Xera 4035-480 8p a převod 1:9,56 (153/16) - nemám kalibrovaný plyn - pouze resetovaný a lítám na 50% - tam bych čekal otáčky rozhodně pod 2,000. Mám ještě optický otáčkoměr, ale zatím se mi k tomu blíž nechce. Navíc při dopití cca 2,500mAh byl čas aktivního letu 8:00 (velmi lehké Akro) - i když regl hlásil spotřebovanou energii 3Ah - tam musím ještě udělat kompenzaci ve Spiritu.

Jak to ověřit - změřit ?

2. Může Logo 600 a Logo 690 rozumně sdílet 12S baterii - do 600 mně laicky přijde nej 12S 3,300mAh (pod 1,1kg) a do 690 pak 4Ah (cca 1,27kg) - je například 12S 3,600mAh (pod 1,2 kg) rozumný kompromis nebo je lepší nemíchat a mít různé sady (L600 teprve budu stavět) ?.

Díky moc za názory/rady - pěkný den smajl

Pošta
vito . 29.09.2020 00:57:28 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Konektory
M-SF (28.09.2020 22:36:56): Doporučuji 5mm.

Pošta
M-SF . 28.09.2020 22:36:56 . . www . info
vlákno-filtr vlákno-strom
Konektory
Ahoj,

jaké doporučujete konektory do heli 600/700 - 12S - pročítám www a vychází mi EC5 (bezpečnost) nebo MPJEZ 5,5 + antispark JETI ("výkon") - nebo stačí 4mm (ten lepší typ)?

Díky předem za rady/doporučení

Pošta
vito . 28.09.2020 10:42:42 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
jointer (27.09.2020 10:50:27): Henseleit bohužel není nejmladší. Škoda, že není pokračovatele. Jeho stroje jsou neotřelé, špičkové, svým způsobem krásné a neskutečně létající. Uzavírá se další kapitola klasiky a kvality a připojuje se do síně slávy k JR helicopters, Miniature Aircraft, Robbe atd.
Velmi jsem o ten stroj svého času stál, ale čekací dobu 6-12 měsíců jsem neskousl.

Pošta
jointer . 27.09.2020 10:50:27 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (08.09.2020 08:08:51): No a proto mam TDR a ne LA, ktery se mi natolik nelibilo, ze ted je tvoje. smajl
Bohuzel Henseleit konci s vyrobou/prodejem kitu, uvidim jestli se nam ozve ohledne posledni varky TDSF. Kdyz ne, tak mi zustane historik, stejne mam letos jen asi 8 startu s TDR a asi stejny pocet s Protosem.
Nic jineho co je na trhu me nezaujalo.

Pošta
reverend . 26.09.2020 16:07:45 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: MSheli Protos 500
venca.nejdek (26.09.2020 15:57:40): jednu bych měl

Pošta
venca.nejdek . 26.09.2020 15:57:40 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: MSheli Protos 500
Beri (26.09.2020 12:56:45): Nejspíš budu koukat po celé stavebnici a nebo draku, aby byly díly na případný crash smajl



|
© 2010 Ludvík Novotný