reklama
|


Pošta
vito . 10.10.2003 23:20:34 . . www . info
předchozí vlákno-strom
Re: dvojí aku
Martin Z (10.10.2003 23:02:45): Můj LET01 ukazuje pouze napětí, kterým je ocejchován - viz tabulka v návodu.
Tebou uváděné hodnoty (tedy pokud je to blikající ledka) jsou v pořádku. Ukazují jen pokles napětí za letu.
Mimochodem, v okamžiku kdy jsem zdvojil kabely od accu až do přijímače, tak je pokles mnohem menší. (Zmenšil jsem odpor na vedení z accu do přijímače.)

Pošta
vito . 10.10.2003 23:16:13 . . www . info
předchozí vlákno-strom
Re: dvojí aku
falkon (10.10.2003 23:07:37): S tím naprosto souhlasím.

Pošta
falkon . 10.10.2003 23:07:37 . . www . info
předchozí vlákno-strom
Re: dvojí aku
vito (10.10.2003 22:50:12): No byl to jen napad, stejne jako tvuj. Ty MGM elektronicke prepinace slouzi k prepnuti na zalozni zdroj v pripade vybitych hlavnich akumulatoru. Tak nevim jestli neni uzitecnejsi se dobre starat o hlavni zdroj a nespolehat na zalozni.
Dan

Pošta
Martin Z . 10.10.2003 23:07:19 . . info
předchozí vlákno-strom
Re: dvojí aku
vito (10.10.2003 22:50:12): já mám serv 6. A nemyslím si, že 4 serva na cykliku (vario) je zbytečnost. Ale to nechci polemizovat, snad jen, že protože jedou ty čtyři vlastně pořád, tak mi to možná víc žere.

Pošta
Martin Z . 10.10.2003 23:02:45 . . info
předchozí vlákno-strom
Re: dvojí aku
vito (10.10.2003 21:56:27): ano, souhlasím, na el. přepínač od mgm jsem úplně zapomněl, moje úvaha začala na tom, že než olovo vozit radši druhé aku a jak je teda zapojit. Moje baterky asi taky vydrží to co ty popisuješ (současný 4článek 1800SCE mám od léta), jen tvůj let01 už po druhém letu ukazuje, že napěťový pokles byl na tom a tom bodě(nejnižší zelená nebo dokonce žlutá pod tím). Takže přepínač by bylo určitě seriozní řešení, ale neodpustím si zásadní otázku: Nedojde v okamžiku přepnutí na záložní aku k resetu gyra?? Cuknutí serv se dá ustát, ale gyro... Ale snad to přepíná nenápadně..

Pošta
vito . 10.10.2003 22:50:12 . . www . info
předchozí vlákno-strom
Re: dvojí aku
falkon (10.10.2003 22:20:25): Znovu opakuji, u vrtulníků našich rozměrů k tomu není důvod.
Nezapomínej, že máme ve vrtulníku pouze 5 serv, a ty nejsou extrémně namáhána. Něco úplně jiného je to u obřích akrobatů, kde máš tři 15kg serva na jednom křidélku. A to rozdělení zdrojů je tam mj. i z toho důvodu, že přijímač není stavěn na takové obrovské proudy.

Pošta
falkon . 10.10.2003 22:20:25 . . www . info
předchozí vlákno-strom
Re: dvojí aku
vito (10.10.2003 21:59:53): Ve velkych modelech letadel je to naprosto bezna praxe. Silne digitalni serva dokazou se zdrojem pekne cvicit a je vhodnejsi prijimac napajet ze samostatneho zdroje. To sice asi neni jeho pripad, ale porad lepsi nez olovo. Navic prijimacove baterky muze dat do elmag."bezpezi" bez ohledu na teziste.
Dan

Pošta
vito . 10.10.2003 21:59:53 . . www . info
předchozí vlákno-strom
Re: dvojí aku
falkon (10.10.2003 21:46:06): Nemyslím, že je to dobrý nápad. Také k tomu není žádný důvod, spíše možné další problémy.

Pošta
vito . 10.10.2003 21:56:27 . . www . info
předchozí vlákno-strom
Re: dvojí aku
Martin Z (10.10.2003 21:08:24): Pokud chceš dát dvojí accu, tak použij elektronický přepínač (myslím, že jej dělá např. MGM). Žádný speciální přijímač nepotřebuješ. Paralelně akumulátory v žádném případě nezapojuj, může něco vyhořet!
Používám 4x 1800SCE už mnoho let, a mám s nimi dobré zkušenosti. Když jsem létal Moskito, tak jsem nabíjel cca po 2h provozu (5-8 startů). Nyní létám s Milleniem (2x digitál, 3x analog). Pokud létám normálně, tak mi bez problémů vydrží 5x 14min s velkou rezervou. Pokud létám "nakládačku", tak po 3 startech už bliká červená (LET01). Nicméně dostupné kapacity v accu je ještě hodně přes polovinu, pouze napětí je trochu nižší.
Pokud tedy udržuješ accu v dobrém stavu, tak se nemusíš bát havárie na nedostatek kapacity. Tedy za předpokladu, že nelétáš jeden start za druhým.

Pošta
falkon . 10.10.2003 21:46:06 . . www . info
předchozí vlákno-strom
Re: dvojí aku
Martin Z (10.10.2003 21:08:24): A co pouzit jeden aku pack (mensi) pro napajeni pouze prijimace a druhy (vetsi) pro napajeni serv.
Dan

Pošta
Martin Z . 10.10.2003 21:08:24 . . info
vlákno-strom
dvojí aku
protože se mi to nedaří vyhledat v archivu, zeptám se rovnou- místo dovážení olovem raději použiju dvojí aku, ale jak je zapojit, nějaký dvojitý vypínač s dvěma napáj. kablíky nebo do dvou vstupů přijímače? Musí být speciální nebo lze použít dosavadní graupner c-17/19? Poslední konektor na nich je přímo označen pro baterie, zapojovat jinam jsem nezkusil. Druhé aku rozhodně nedávám z nudy, 5 serv analog a jedno digi na vrtulce + gy401 s 4článkem 1800SCE zdatně cvičí.



|
© 2010 Ludvík Novotný