reklama
|


Pošta
dzordzik . 06.01.2018 09:47:30 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: UL-39
Klingon (05.01.2018 22:38:42):
Malý objem, velký výkon. Nic překvapivého.

Pošta
Klingon . 05.01.2018 22:38:42 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: UL-39
akademikrichard (05.01.2018 16:13:19):

No, trochu žíznivej kůň smajl smajl smajl

Objem nádrží 100 l
Vytrvalost 2,5 h
Dolet 550 km

Pošta
dzordzik . 05.01.2018 19:47:14 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: návrh křídel
A N Lodygin (05.01.2018 15:52:01):
No, já ti nevím ajký systém používáš ale pokud v 7 nebo 10 hledím na video a tahám po síti kolem 50 000 souborů mezi 1 -30 kB každý tak nemám problém. Nevím ale co je u tebe spousta. Video se ani náznakem nepozastaví.

Pošta
akademikrichard . 05.01.2018 16:13:19 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: UL-39
A N Lodygin (05.01.2018 16:04:12): To se musíte ptát jinde smajl sice papír snese všechno, ale Jihlavan už vesele inzeruje http://www.skyleader.aero/produkt/ul-39-albi/ že UL-39 vyhovuje kategorii ultralehkých letadel (UL) takže pokud nemáte data z let měření (já je nemám) tak tady an toto téma můžeme diskutovat ještě hódně dlouho smajl

Pošta
A N Lodygin . 05.01.2018 16:04:12 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: UL-39
akademikrichard (05.01.2018 15:37:55): "co se týče délky VPD obyklých letišť tak v předpise UL-2 je délka vzletu přes 15m překážku definovaná-300m na rovném a krátce střiženém trávníku.
---------------
A už se to povedlo nebo ne? smajl

Pošta
A N Lodygin . 05.01.2018 15:52:01 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: návrh křídel
Marian_R (05.01.2018 09:47:54): ono by možná bylo dobré si nejdřív zkusit přečíst k čemu a proč došlo vůbec došlo.
https://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_Guidance_Computer
Mj. pro danou hmotnost a čas tehdy prostě nic lepšího nebylo, takže jaksi z xxxxx bič (navíc rychle) neupleteš.
Na druhou stranu - teď po 50ti smajl letech mocného softwarového vývoje, s milionkrát větším výpočetním výkonem se stačí v nejlepším a nejrozšířeněším OS podívat na krutý video v flashi na trubce, pustit kopírování spousty malých souborů po síti a pro celý systém je to konečná smajl tuhoš unlimited - o nějaké prioritizaci procesů, co mj. fungovalo už v tom Apollu - ani zdání smajl.
To je ten vývoj smajl

Pošta
akademikrichard . 05.01.2018 15:45:05 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: návrh křídel
A N Lodygin (05.01.2018 06:09:42): opět píšu nijak sem to nerozporoval smajl Psal jsem, že dřív se to nepoužívalo, stejně jako se dřív nepoužívali kompozity apod smajl. Btw. i po 70.letech berou někteří konstruktéři do ruky krucifix, když vidí frézovaný žebro na letadle dle FAR-25/CS-25 smajl.

Pošta
akademikrichard . 05.01.2018 15:37:55 . . info
vlákno-filtr vlákno-strom
UL-39
příspěvek od A N Lodygin

akademikrichard (04.01.2018 18:17:33): možná by byl i nepatrný problém s tím, že většina obvyklých letišť má kratší dráhu než Planá smajl
K budu 6 se nemá smysl vyjadřovat - pokud někdo navrhne polozávodní motorkový motor do jiného letadla než co se s ním lítá v Renu smajl , tak je to naprosto jasný signál.


co se týče délky VPD obyklých letišť tak v předpise UL-2 je délka vzletu přes 15m překážku definovaná-300m na rovném a krátce střiženém trávníku.


Máte nějakou alternativu toho motoru? Jestli ono použití polozávodního motorkovýho motoru nemá co dočinění s tím, že tam je dmychadlo, který už z principu žere výkon. Proč pravděpodobně použili dmychadlo a ne klasickou koncepci s vrtulí případně proudový motor viz. body 1,2,3 smajl

Pošta
carbon . 05.01.2018 11:52:13 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: návrh křídel
emo (05.01.2018 09:53:50):
Debiliny na ovčana se vymýšlejí, protože je nutný růst (přidáme kurvítko, prodáme dráž... ). Někde jsem četl cosik na téma inflace, akcie, akciový trh.. V podstatě letadlo, které odstartovalo cca r. 1920. Do té doby byli ceny více méně stálé.

Pošta
emo . 05.01.2018 09:53:50 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: návrh křídel
dzordzik (05.01.2018 08:33:08): Pokrok je fajn, ale trh sa prispôsobuje ovčanom, ktorí nevedia, čo potrebujú. Tak sa vymýšľajú debiliny na ovčana. Ak sa v národe nájdu jedinci, ktorí by si najradšej kúpili spoľahlivú vec, bez debilín, nemajú šancu a vzrušujú sa naozaj zbytočne.

Pošta
Marian_R . 05.01.2018 09:47:54 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: návrh křídel
Fifa (04.01.2018 23:40:50): a to vubec nemluvim o tom jakej CPU byl potreba k pristani na mesici

Na pristátie na Mesiaci nebol použitý počítač aký bolo treba, ale aký bol k dispozícii. A pri pristávaní zlyhal, bol zahltený údajmi a pristávalo sa ručne.

Pošta
dzordzik . 05.01.2018 08:33:08 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: návrh křídel
chphoto (05.01.2018 07:23:00):
No vidíš a teď nám napiš jakým autem jezdíš z toho bodu A do bodu B dneska? Pořád tou Škodárnou? Ne? A proč ne? Normální "pokrok", nechápu proč to někoho vzrušuje. Proč hromada lidí kupuje Jeťáky s barevným displejem místo DC-16? Co jim to přinese? Hovno ... Jenom je to víc cool, barevné, blikající, tak proč ne že, jsme jenom přerostlé děti a ty si rády hrají. S věkem a příjmem roste cena našich hraček, nic víc v tom nehledej.

Pošta
chphoto . 05.01.2018 07:23:00 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: návrh křídel
Fifa (04.01.2018 23:40:50): A to ani nemusíme chodit tak daleko jako je pistání na Měsíci, ale stačí se podívat co je v "moderních" autech. Doslova jsem zůstal stát s "votevřenou hubou" když jeden dodavatel přijel do firmy v nějakém Mercedesu AMG a místo přístrojovky tam měl tablet dlouhej přes 3/4 šířky auta a co to všechno ukazovalo, to mi hlava nebrala. A když si vezmu, že moje stará 120 mě dovezla taky z bodu A do dobu B a bez počítače.....darmo mluvit.

Pošta
dzordzik . 05.01.2018 06:14:33 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: návrh křídel
A N Lodygin (05.01.2018 06:09:42):
No vidíš a spousta lidí se to nenaučila pořádně dodnes smajl

Pošta
A N Lodygin . 05.01.2018 06:09:42 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: návrh křídel
akademikrichard (04.01.2018 14:24:14): koukám, že se nikomu ta doba hledat nechtěla - takže první výstava, kdy americká armáda přiznala že dokážou souvisle obrábět v třech osách, byla slavné Chicago 55, kde byl vystavený dvouvřetenový Kearney & Trecker Milwaukee-Matic, soustruh Monarch a ten slavný Giddings & Lewis řízený Numericordem. Jedna z nich dokonce šla i objednat (prostě koupit).
Ten Parsonsovo a Stulenovo Hydro-Tel, co na něm s spolupracovali s MIT je ještě starší - 1950 a ještě před tím byl ten SIP na ty vrtací šablony.
A ty první mašiny vznikaly na šablony a přípravky na listy vrtulníků a vrtulové listy - takže nic moc jednoduchého.
Takže souvisle 3D se z duralu frézuje nějakých ...... skoro 70 (!) let.

Pošta
A N Lodygin . 05.01.2018 05:34:48 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: návrh křídel
akademikrichard (04.01.2018 18:17:33): možná by byl i nepatrný problém s tím, že většina obvyklých letišť má kratší dráhu než Planá smajl
K budu 6 se nemá smysl vyjadřovat - pokud někdo navrhne polozávodní motorkový motor do jiného letadla než co se s ním lítá v Renu smajl , tak je to naprosto jasný signál.

Pošta
A N Lodygin . 05.01.2018 05:30:03 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: návrh křídel
graup15 (04.01.2018 16:42:24): v dobách kdy byl Safír ještě pouze APU, nikoho nenapadlo, že jednou bude překopaný i k zcela jiným účelům smajl
Na druhou stranu - když vidím, (a spíš tu a tam čtu smajl ) různé poletové smajl zprávy z různých komisí smajl smajl , tak by mě docela zajímalo, jak by s takovou obsluhou a přístupem uživatelů, dlouho spolehlivě běžel.

Pošta
Fifa . 04.01.2018 23:40:50 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: návrh křídel
Fifa (04.01.2018 23:36:14): a to vubec nemluvim o tom jakej CPU byl potreba k pristani na mesici a jakej ( a kolik) je potreba na to aby ti instagram automaticky "vylepsil" fotku tim ze rozostri okraje a tvaricky udela ruzovejsi. (kde je blici smajlik ?)
Ale to uz jsem fakt dost OT

Pošta
Fifa . 04.01.2018 23:36:14 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: návrh křídel
JiriB (04.01.2018 20:58:40): Na tvoji otazku ti muzu odpovedet. Nevi to vubec nikdo - mozna par lidi v googlu a v NSA kteri maji prave na big datech postavenou svoji zivnost.

Tim jak se kazda pi.ovina resi pres pocitace, tak nejakeho manazera napadlo ze by se to jako mohlo analyzovat a za tim ucelem vyprodukovat dalsi data a zamestandt dalsich 1000 picusu, kteri vyprodukuji 1000000 grafu a analyz ktere jsou uplne k hovnu, ale zamestanaji dalsich x projektovych manazeru kteri pracuji na improvement projektech, ktere z principu musi byt uspesne, cimz jsou vsechna big data spolehlive domrvena ku prospechu par zmrdu.
Ti vsichni by jinak mohli delat neco poradneho, nebo byt na ulici (oboji je lepsi nez soucasny stav)

Vysledkem je ze se napr meri pocet kroku na hristi kdejakeho cutalisty a na zaklade toho delaji vysoce sofistikovana manazerska rozhodnuti, ktera spolehlive vedou k uplne nesmyslnejm vysledkum.

Vubec ta potreba pocitacu na vsechno je zhoubna. Kdyz napr. porovnam kolik vypocetniho vykonu bylo potreba na rizeni dopravy na zeleznici pred +-100 lety (zadny - resp jedna drevena tyc) a dnes a zaroven porovnam kolik to realne prineslo, tak vidim dost znacny nepomer.

Pošta
JiriB . 04.01.2018 20:58:40 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: návrh křídel
MomoBrut (03.01.2018 23:32:56):
......big data a neuronove site....

Tak, tak...je mi jasné, že jsi chtěl být více "sofistikovaný" a proto nenapsal "průmysl 4" jako současný managorský buzzword. Jen bych rád věděl, kolik těch jedinců vůbec ví, co s těmi big daty ? smajl

Pošta
fokker . 04.01.2018 18:21:29 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: návrh křídel
vito (04.01.2018 17:36:53): Když ty předpisy vznikaly, létalo se s Trabanty. Turbína nejspíš nikoho nenapadla ani v nejbujnější fantazii. A poslední dobou se bohužel pravidla spíš zpřísňují, než aby se něco přidávalo. smajl

Pošta
akademikrichard . 04.01.2018 18:17:33 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: návrh křídel
vito (04.01.2018 14:53:45):

1) začalo se na tom dělat před 17 lety
2) je to "školní projekt" tzn. aby na to škola dostala prachy tak to musí být zároveň
i výzkumný projekt který má přijít s něčím novým a probádat nové(třeba i slepé)
uličky. Zde bylo podle mě hlavním předmětem výzkumu právě dmychadlo
3) Nevím jestli před 17 lety byl dostupný proudový motor pro danou kategorii.
Možná byl možná ne.
4) ULL= snazší cesta do vzduchu než experimentál
5) ULL pak můžu snadněji prodat, co s experimentálem?
6) Udávaných 260 km/h v horizontu není zase až tak málo. Osobně si netroufám
tvrdit, že pohon jede na pokraji svých možností aby to vůbec letělo. Možná jede
možná ne. K tomu se může vyjádřit akorát ten co s tím letěl případně ten co má
k dispozici výsledky z let. měření.
7) https://www.fs.cvut.cz/veda-a-vyzkum/vysledky/vysledky-projektu/ul-39-albi/ul-
39-albi-ii/

Toť můj názor a náhled na danou věc smajl

Pošta
vito . 04.01.2018 17:36:53 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: návrh křídel
graup15 (04.01.2018 16:42:24): Nevím, ale když se pravidla vytvářela, tak to bylo hodně dávno. ULL má být hobby kategorie, proto nespadá pod letecký úřad, a proto má hromadu omezení. Například že se nedá ULL použít k výdělečným činnostem. Výhodu za to jsou jednodušší zdravotní požadavky, jednodušší legislativa, možnost létat téměř kdekoliv atp.
Proto byla možná turbína vyloučena (složitost, hlučnost, vysoká spotřeba paliva...)

Pošta
graup15 . 04.01.2018 16:42:24 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: návrh křídel
vito (04.01.2018 14:53:45):
Dost by mne zajímalo jaký racionální důvod je pro zákaz ULL s turbínou.? (V Cz)
Nemáš ponětí?

Pošta
vito . 04.01.2018 14:53:45 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: návrh křídel
akademikrichard (04.01.2018 14:37:39): Já třeba u té UL39 nerozumím tomu, proč je tam dmychadlo hnané motorem, které jede na pokraji svých možností, aby to vůbec letělo. Proč to vůbec bylo s dmychadlem navrhováno, a neudělalo se to s turbínou, kde by to dávalo smysl.
Ano, v CZ nesmí být ULL poháněno turbínou, ale no a co? Jako experimentál by to být mohlo.

Pošta
akademikrichard . 04.01.2018 14:37:39 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: návrh křídel
A N Lodygin (04.01.2018 06:36:53): obdobně sem snad ani nepsal že optimalizace je horkou novinkou smajl a to že když používám nějaký soft tak musím vědět jak to funguje sem už psal smajl v tom se nehádám. Docela by mě zajímalo proč (konkrétně) je tady pranýřovaná UL-39 smajl

Pošta
akademikrichard . 04.01.2018 14:24:14 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: návrh křídel
A N Lodygin (04.01.2018 06:23:32): Já jsem snad netvrdil že frézování je záležitostí posledních let nebo? smajl

Pošta
A N Lodygin . 04.01.2018 06:36:53 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: návrh křídel
akademikrichard (03.01.2018 21:00:26): problém je ovšem v tom, že optimalizační metody pro návrh v letectví se úspěšně používají cca od doby Octave Chanuta smajl nebo spíš Samuela Langleye smajl
Přičemž úplně největší vliv na to, co z toho vyleze, měl, má a naštěstí i bude mít ten co je od něj myšlenka - koncepce a idea - tzn. třeba zrovna ten Langley, Bill Northrop, Vlček a desítky dalších "pacientů", v tom nejlepším možném slova smyslu.
A když to je přesně obráceně (zvítězí klikací výpočetní technika nad lety dřiny u prkna a na zkušebně) , tak pro změnu z toho vyleze třeba toto
https://www.flying-revue.cz/l-39-ull smajl

Pošta
A N Lodygin . 04.01.2018 06:23:32 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: návrh křídel
akademikrichard (03.01.2018 17:39:30): ne, že bych chtěl prudit, ale velké frézované dílce z vysokopevnostních hliníkových slitin se na letadlech používají podstatně déle, než si většina lidí z bývalého východního bloku dokáže vůbec představit.
Si zkus zapátrat odkdy a na čem se to na "západě" dělalo.
Pro představu - první 5ti osé vícevřetenové numerické mašiny jsou z roku 1968 (!) - od Cincinnatti.

Pošta
MomoBrut . 03.01.2018 23:32:56 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: návrh křídel
yoda (03.01.2018 09:35:03): Hmm, dodnes jsem si myslel, ze otazky tohoto typu pokladaji pouze prislusnici facebookove nebo twiterove generace. Proste na vsechno ma byt nejlepe apka na umasteny prst ... No, jak to rict, neni a nebude, teda takova, ktera by fungovala a melo smysl ji pouzit ... a nejedna se jen o problemy tohoto typu, proste na svete jsou problemy, ktere vyresi jen nekdo s expertnim pristupem, na vsechno appka nestaci. smajl V posledni dobe si take cim dal tim vice jedincu mysli, ze vse vyresi big data a neuronove site. Kazda generace ma svou nemoc. smajl



|
© 2010 Ludvík Novotný