reklama
|


Pošta
curly . 13.07.2006 12:32:13 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Střídavý motor
Luckyfly (13.07.2006 11:58:47): co takhle rotona?? mozna takova roton 600vka ....

Pošta
Amper . 13.07.2006 12:03:31 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Střídavý motor
Luckyfly (13.07.2006 11:58:47): Akceptujes prevodovku nebo chces neobezku a jeste bez prevodovky ?

Pošta
Luckyfly . 13.07.2006 11:58:47 . info
vlákno-filtr vlákno-strom
Střídavý motor
Potřebuju poradit s pohonem. Piper rozp. 1500 váha tak +- 1500 původně je na S 600. Já bych tam rád dal střídák na přímo. Taky potřebuju aby byl rozměrově hodně podobný jako S600 a aby to nebyla oběžka. Chci aby to lítalo jako Piper... Máte někdo nějakou osvedcenou kombinaci? Koukal jsem na Megy, ale nevim.

Díky všem za radu

Pošta
Milan Porkristl ml . 13.07.2006 11:48:15 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Záběh elektromotoru
Milan Porkristl ml (13.07.2006 11:42:15): je třeba si i uvědomit, že dvoupól s kotvou s třemi drážkami (tři pólové nástavce) je to nejjednodušší a nejlevnější řešení, které se ještě točí smajl.
čím je více lamel, tím je komutace plynulejší, napěťové skoky jsou nižší, tím lze použít víc obdélníkové uhlíky (užší a delší). Ty se lépe zabíhají, lépe chladí, lépe vedou, lépe všechno.
--
Prostě když má být cena nejnižší možná, je konstrukce podřízená ceně a chování výrobku pak tomu odpovídá.
Musí se použít široké uhlíky a tím je pevně dáno mizerné chování bez záběhu, vysoký západkový efekt a vůbec všechny negativní vlastnosti.

Pošta
Milan Porkristl ml . 13.07.2006 11:42:15 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Záběh elektromotoru
JIO (13.07.2006 07:51:53): proto aby komutátor fungoval tak jak má (tzn. nejiskřil, nehřál, ale aby nepůsobil jako bubnová brzda smajl ) je třeba aby:
uhlíky měly správné rozměry
materiál uhlíků měl vhodné kluzné vlastnosti
uhlíky měly optimální vodivost
byl správný přítlak
lamely byly z vhodného typu komutátorové mědi
---
je třeba si všimnout "optimální" - komutátor, ač to nevypadá je poměrně složitá věc, velmi citlivá na vzájemnou kombinaci materiálů a rozměrů - pokud se cokoli změní, většinou bývá odezvou dramatická změna chování (zejména nízká životnost).
---
uhlíky (obvykle) mají dva rozměry, šířku a délku. Šířka zajištuje to, že komutace neprobíhá skokově - nekomutuje se pouze na hranách, ale lamely jsou "přepínány" za pomocí ohmického odporu uhlíku, který se mění s tím jak za chodu "putuje" mezera pod uhlíkem.
Když je uhlík zbytečně široky, je třeba neúměrná přítlačná síla - narůstají pasivní odpory (a další problémy). Když je uhlík úzký, komutace probíhá skokově, uhlík neodvádí teplo z hran, výsledek je opal lamel a opět mizerná komutace.
Druhý rozměr (ve směru hřídele motoru) dělá zatížitelnost (průřez je a x b, dotyková plocha také), zatížitelnost je skoro lineární s zmenou rozměru, ale opět nic není zadarmo, takže na nárůstem délky je třeba zvýšit přítlak a tím se opět zvyšuji pasivní odpory.
----------
Běžné "plechovky" jsou motory, kde se požaduje výborná cena, životnost obvykle cca 500h (viz datasheet). přičemž pro tyto parametry je navržena i komutace.
Uhlíky jsou s pohybem po kružnici - levnější řešení než vodítka a "nějaké" pružiny.
Takováto komutace je použitelná, ale vzhledem k kinematice pohybu uhlíku nelze použít uhlíky s tvarem dle radiusu komutátoru - nešlo by to v serií dostatečně přesně smontovat.
Proto mají uhlíky tvar takový, aby se co nejrychleji zvětšoval rozměr ve směru pohybu - neopaluji se hrany lamel, jako kdyby byl uhlík zcela rovný, s přímkovým dotykem.
Toto se stane velmi rychle, problém je ale v tom, že ikdyž se dotýká uhlík dostatečnou šířkou, střední část je stále ve vzduchu, motor sice nejiskří, ale je velmi citlivý na přetěžování.
Po nějaké době se uhlík zaběhne do tvaru celého radiusu, pak lze komutaci zatěžovat naplno.
----------
Takže tento tvar je cílený, proto, aby v prvých okamžicích běhu nedocházelo k opalu hran lamel, ale dotyková plocha se zvětšovala co nejrychleji, ale nejprve ve směru pohybu, potom až ve směru délky.

Pošta
JEKL . 13.07.2006 10:57:02 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: SUPER ZOOM 4D XXL
jyrry (13.07.2006 10:50:34): Tak to já dneska zalítal něco spíš z tvého oboru .... smajl , za chvili to nasipu na net smajl

Pošta
jyrry . 13.07.2006 10:50:34 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: SUPER ZOOM 4D XXL
JEKL (13.07.2006 10:44:05): Již se stalo (kontakt), ale onen pán už delší dobu se SZ XXL nelétal (intenzivně během vývoje, teď vyvíjí něco jiného); no a soukromě létám s pidipylony smajl

Pošta
JEKL . 13.07.2006 10:44:05 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: SUPER ZOOM 4D XXL
jiroos (13.07.2006 10:19:56): Skus kontaktovat tohohle pána http://jyrry.wz.cz/ smajl

Pošta
jiroos . 13.07.2006 10:19:56 . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: SUPER ZOOM 4D XXL
jiroos (25.04.2006 21:09:19): zdar ubehl nejakej cas a tak nahazuju opet dotaz jestli nekdo zdeletajicich pritomnych leta stimto zumikem XL ? jelikoz se na nej chystam tak bych chtel nejdriv zjistit co a jak pripadne to i vomrknout , nebo jestli mate nejakyho kamarada ktery stim leta napiste díkes smajl

Pošta
JIO . 13.07.2006 07:51:53 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Záběh elektromotoru
Milan Porkristl ml (13.07.2006 06:10:50): Ten "debilní tvar" je z výroby cíleně, právě proto aby se usnadnil záběh...

Můžeš to prosím rozvést proč cíleně?

Pošta
Milan Porkristl ml . 13.07.2006 06:10:50 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Záběh elektromotoru
elepilot (12.07.2006 21:59:32): "v těch plechovkách bývá často tak debilní patvar, že uhlík jede pouze po dvoukrajních rantlech které se musí ubrousit a teprde pak si sedne celou plochou."
---------
Ten "debilní tvar" smajl je z výroby cíleně, právě proto aby se usnadnil záběh...
Některé příspěvky opravdu překvapí. smajl

Pošta
Pezza . 13.07.2006 06:09:00 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Záběh elektromotoru
Ďusi (12.07.2006 23:05:19): Tak to je O.K., já mám nachystanej osmičlánek 2200mAh, ale zase výkonější motor, tak uvidíme. Díky

Pošta
Ďusi . 12.07.2006 23:05:19 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Záběh elektromotoru
Pezza (12.07.2006 22:12:50):
Dneska sem zabíhal 400 do deproňáka a standardní sedmičlánek GP 1100 NiMH ho krmil dvě hodiny! Za letu vydrží něco přes deset minut.

Pošta
Acid . 12.07.2006 22:19:12 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Záběh elektromotoru
elepilot (12.07.2006 22:15:50):
jj, mel jsem to v tomhle:
http://rc-cars.rulez.cz/nrx/nrx.htm

Pošta
elepilot . 12.07.2006 22:15:50 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Záběh elektromotoru
Acid (12.07.2006 22:14:08): 180tka - to se dává do robertů..? smajl

Pošta
Acid . 12.07.2006 22:14:08 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Záběh elektromotoru
elepilot (12.07.2006 22:10:48):
jednou jsem chtel fakt poradne zabehnout 180ku do osmnactiny (auta), po hodine zabihani na 2,5V mi umrel primo na nabijecce smajl

Pošta
Pezza . 12.07.2006 22:12:50 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Záběh elektromotoru
elepilot (12.07.2006 22:10:48): V kuse 2 hodiny by mi stejně asi nejel, neměl bych pro něj krmení na tak dlouhou dobu smajl

Pošta
Pezza . 12.07.2006 22:11:11 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Záběh elektromotoru
elepilot (12.07.2006 22:08:36): Tak to se mi trošku ulevilo, je jasný že ho zbytečně rozdělávat nebudu, když k tomu nemám důvod. Díky mooooc smajl smajl

Pošta
elepilot . 12.07.2006 22:10:48 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Záběh elektromotoru
Acid (12.07.2006 22:06:29): já jsem kdysi dávno fakt vydržel a speed600/8,4V jsem zajížděl min. 2 hodiny (ne v kuse) a pak snesl 12 článků při 22A!! umřel až na náraz zeměkoule smajl

Pošta
elepilot . 12.07.2006 22:08:36 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Záběh elektromotoru
Pezza (12.07.2006 22:03:49): nic nerozebírej, akorát to po....š smajl přes ventilační díry se podívej na komutátor-zda je na něm proužek, kdva nebo pořádká stopa... prostě ho chvíli nech jet a pak mu dej plnej kotel a uvidíš, jestli jiskří, když jo, musíš být trpělivej a dát mu čas s menším zatížením...

Pošta
Acid . 12.07.2006 22:06:29 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Záběh elektromotoru
elepilot (12.07.2006 21:59:32):
ja vim, ale co jsem rozdelaval nekolik 280, 300 a MIGu 500, tak ty vystupky se obrousi az ke konci zivotnosti motoru, jsou hodne tvrde...

Pošta
Dingo . 12.07.2006 22:05:13 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Motor pro RCE7
carbon (12.07.2006 20:54:13): Zkus tenké pásky izolepy. Já to tak dělal i u volňásků (blahé paměti).

Pošta
Pezza . 12.07.2006 22:03:49 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Záběh elektromotoru
elepilot (12.07.2006 21:59:32): oou, to znamená, že bych ho musel rozebrat, že. No to by bylo zajimavý ho potom zase složit, ale zase na druhou stranu jsem s ničím podobným neměl problém, a navíc se mi jeví docela velkej, oproti Megax 300. V každým případě děkuji

Pošta
elepilot . 12.07.2006 21:59:32 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Záběh elektromotoru
Acid (12.07.2006 21:50:07): ono je důležité jaký je "panenský" tvar uhlíků. v těch plechovkách bývá často tak debilní patvar, že uhlík jede pouze po dvoukrajních rantlech které se musí ubrousit a teprde pak si sedne celou plochou.... pokud se začne smažit hned naplno, tak se vyplálí dvě drážky, při polovičním porudu to hřeje jak čuně, a ....

Pošta
Dingo . 12.07.2006 21:58:37 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Motor pro RCE7
Tomashr (12.07.2006 07:03:40): Jo, umět se to asi musí. Po pravdě řečeno, já to nezkoušel, jen jsem pár těch křídel viděl, jak továrních, tak amatérských. A potom na to mám výpočetní program a ten mi zatím ještě nelhal, zatím...

Pošta
Acid . 12.07.2006 21:50:07 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Záběh elektromotoru
elepilot (12.07.2006 21:45:37):
kdepak
pouzivam ted corally high silver, zatim nejlepsi co jsem kdy mel, oproti corally high copper co jsem pouzival predtim je zivotnost komutatoru i uhliku x nasobna

anyways, plechovky zabiham obdobne, kdyz mam cas a chut, necham je tocit 5 minut, nekdy ale je problem ze na 1V "nenastartujou", tak je rozbehnu na vic (obvykle 2,5V staci) a pak stahnu na 1V

Pošta
Pezza . 12.07.2006 21:48:02 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Záběh elektromotoru
elepilot (12.07.2006 21:44:02): To vím, mám sice Turbo BB a to myslím snese ještě o fous víc, ale tohle je maximum

Pošta
elepilot . 12.07.2006 21:45:37 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Záběh elektromotoru
Acid (12.07.2006 21:43:23): ale ty tvoje uhlíky jsou proti letadlovým plechovkám máslo smajl

Pošta
elepilot . 12.07.2006 21:44:02 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Záběh elektromotoru
Pezza (12.07.2006 21:41:04): 600/8,4V snese po záběhu cca 20A, 10-12A bývá sice optimální proud (nejvyšší účinnost), ale výkon je někde na 60% použitelného maxima....

Pošta
Acid . 12.07.2006 21:43:23 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Záběh elektromotoru
Pezza (12.07.2006 21:31:17):
po presoustruzeni komutatoru zabiham motor do auta 2 minuty na 1V, serrated povrch neobnovuju



|
© 2010 Ludvík Novotný