reklama
|


Pošta
ariane . 15.11.2004 22:25:55 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
Pes (15.11.2004 22:19:15): Tak tu jsem tady u poldů ještě neviděl... smajl smajl

Pošta
Pes . 15.11.2004 22:19:15 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
Johny_2 (15.11.2004 10:55:42): stacilo by pujcit od pylonaku nebo poldu radarovou pistoli.

Pošta
graup15 . 15.11.2004 21:36:40 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
Milan Porkristl ml (14.11.2004 20:16:42):
U soudruha Lindingera..........

Pošta
JiriB . 15.11.2004 10:55:42 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
kralm (15.11.2004 09:28:24):
....je třeba mít "tu" rychlost tak přesně ?
...jestli ano, tak pak asi zbývá kalibrovat na měřené bázi....
...najít na modelu místo s "barometrickým" tlakem bude asi "ořech"...
...ale jinak držím palce, aby se vše povedlo jak potřebujete....

Pošta
kralm . 15.11.2004 09:28:24 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
Pes (15.11.2004 08:56:36): Zkusíme to všechno prověřit, jak už jsem psal. Vítr taky ten den nějaký byl, uvidíme.

Pošta
Pes . 15.11.2004 08:56:36 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
kralm (15.11.2004 08:45:24): Laďa mi to popisoval, to na křídle je pouze vstup součtového tlaku a tlak statický se bere v trupu, proto mi to trochu nehraje, hlavně v grafu rychlost 2. letu, jednak její hodnoty samotné (ale možné to je) jednak těch 15km/h před startem a cca 25km/h po přistání. Vítr?

Pošta
kralm . 15.11.2004 08:45:24 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
Pes (15.11.2004 08:25:34): pitotka je umístěna asi 0,6 m od trupu na křídle, proud vzduchu od vrtule by to ovlivňovat neměl, ještě to vše prověříme, bylo na to moc málo času, zítra snad vše doladíme.

Pošta
Pes . 15.11.2004 08:25:34 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
kralm (14.11.2004 23:33:41): Jste si jistí tím, že proud vzduchu od vrtule netlakuje (nebo odsává) trup a tím ovlivňuje hodnotu statického tlaku a výpočet rychlosti?

Pošta
Milan Porkristl ml . 14.11.2004 23:44:44 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
kralm (14.11.2004 23:38:26): i tak díky, plocha křivky je jasná.

Pošta
Milan Porkristl ml . 14.11.2004 23:41:48 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
kralm (14.11.2004 23:32:32): měření teploty futrálu, je sice zajímavé, ale pro thingap motor celkem s malou vypovídací hodnotou.
Vinutí je totiž odizolované "prešpánem" od paketu (před rozvalením konců), takže teplota plechů je vždy diametrálně jiná než vinutí (velký tepelný odpor přechodu). Další přechod je plechy/trubka.
Takže jediný, co z toho lze odhadnout je, že to nejspíš netrápíš přespříliš.
Kdyby bylo najednou (paralelně, v stejném rastru) napětí, otáčky, proud, bylo by toho vidět víc.

Pošta
kralm . 14.11.2004 23:38:26 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
Milan Porkristl ml (14.11.2004 23:20:52): Bude to samozřejmě možné, ale myslím si, že teď bez těch otáček a napětí je to celkem na nic. Až budou všechna data k dispozici, tak se to tu určitě objeví. Zatím to je jen čistě informativní. Data budou k dispozici ve formátu MS Excel.

Pošta
kralm . 14.11.2004 23:33:41 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
erektus (14.11.2004 22:06:38): Rychlost je měřená pitotovou trubicí, dodána je výrobcem toho měřícího zařízení.

Pošta
kralm . 14.11.2004 23:32:32 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
MomoBrut (14.11.2004 22:05:51): Měřená teplota je na motoru, ještě se ale musí lépe připevnit sonda, takže teplota s určitou chybou, bude v dalším měření zkalibrována.

Pošta
Milan Porkristl ml . 14.11.2004 23:20:52 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
kralm (14.11.2004 21:55:21): Děkuji, zajímavé.
Nešlo by někam uložit data v "zpracovatelném" formátu (třeba txt)?
Jpeg je pro informaci dobrý, pro zopakovatelnost nepoužitelný.

Pošta
erektus . 14.11.2004 22:06:38 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
kralm (14.11.2004 21:55:21): čím měříš rychlost? Pxxx trubicí?

Pošta
MomoBrut . 14.11.2004 22:05:51 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
kralm (14.11.2004 21:55:21): Kde je merena teplota? Telo motoru, prevodovka ?

Pošta
kralm . 14.11.2004 21:55:21 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
Zde jsou grafy z pátečního měření letu F3A modelu ABBRA, motor Lehner 2230-16, převodovka Reisenauer 6:1, vrtule APC-E 19"x12" v prvním letu a Aeronaut 17"x13" 3-listá v letu druhém, ACCU polyquest 2600 mAh 10S2P. Bohužel se nepodařilo rozchodit měření otáček a napětí, ale brzy to bude fungovat všechno.
http://kralm.pc.cz/let1proud.jpg
http://kralm.pc.cz/let1rychlost.jpg
http://kralm.pc.cz/let1teplota.jpg
http://kralm.pc.cz/let1vyska.jpg
http://kralm.pc.cz/let2proud.jpg
http://kralm.pc.cz/let2rychlost.jpg
http://kralm.pc.cz/let2teplota.jpg
http://kralm.pc.cz/let2vyska.jpg

Pošta
Pes . 14.11.2004 20:25:54 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
graup15 (14.11.2004 17:05:25): Teď to jen osadit motůrkem, připevnit k tyčkám, tyčky na desku, desku na digitální váhu a fučáli, fučáli!

Pošta
Milan Porkristl ml . 14.11.2004 20:16:42 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
graup15 (14.11.2004 17:05:25): pak máš nejspíš jinou věc než jsem měl čest vidět já.
Od koho to je (pod jakým jménem jsi to koupil) ...?
Wemo samozřejmě nemyslím...

Pošta
graup15 . 14.11.2004 17:05:25 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
Milan Porkristl ml (12.11.2004 14:09:35):
No já tě nechci nasrat...ale mám možnost porovnat tu kopii a origoš Minifan-480.....rozdíly nepodstatné...cena podstaně jiná 12 proti 50 Euro smajl

Pošta
Milan Porkristl ml . 13.11.2004 23:47:25 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dva AC motory na jeden regulátor?
Milanv (13.11.2004 23:20:28): protože motory neběží v "tvrdém synchronním režimu" ale s detekcí backEMF.
A když bude jeden regl oslovován různými backEMF, bud se mu to líbit stejně, jako jednomu autu, dva volanty s dvěma řidiči.
Auto vyjíždí z Tábora, řidič "A" chce jet do Práglu do PKOJF, řidič "B" jede na discoshow do Brna na Preegell ....
Nedojedou...

Pošta
akademik . 13.11.2004 23:43:24 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dva AC motory na jeden regulátor?
Milanv (13.11.2004 23:20:28): už se to tu kdysi probíralo, každý AC motor musí mít vlastní regulátor.
Tak to prostě je. (jestli se nepletu, tak si regl detekuje polohu rotoru, což by při dvou připojených motorech znamenalo totální chaos...)
Řešením je třeba regl který vyvíjí Quattro - cena bude prý do 1000,- kč .... (50% ceny běžného regulátoru)

Pošta
zd . 13.11.2004 23:24:57 . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Dva AC motory na jeden regulátor?
Milanv (13.11.2004 23:20:28): Nevyhnutelně. STFW...

Pošta
Milanv . 13.11.2004 23:20:28 . . info
vlákno-filtr vlákno-strom
Dva AC motory na jeden regulátor?
Protože se mi hromadí pěkné motorky z CD i DVD mechanik, bylo by logické využít je ve vícemotorovém uspořádání, pokud jsou identické. Pokud jsem zatím zaznamenal, je snad nutné mít pro každý motorek vlastní regulátor. Zajímalo by mě zda nevyhnutelně nebo jenom doporučeně a proč. Díky za odpověď. smajl

Pošta
Fifa . 13.11.2004 00:05:56 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
Fifa (13.11.2004 00:05:05): ale to uz opravdu nepatri do elektroletu, sorry...

Pošta
Fifa . 13.11.2004 00:05:05 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
Milan Porkristl ml (12.11.2004 11:54:00):je pouze otázkou, jestli to je chyba nebo naopak přednost. Sám nevím. Zacinam mit tendenci si myslet ze to je mozna prednost. Slysle jsem rozhovor s prof. Bodnerem (to je ten co zachranuje prezidenty) a tan rikal ze by proste v horsim aute nez v Mercedesu jezdit nemohl, nebot by pak k nemu nikdo nechodil.

Pošta
mathew.sk . 12.11.2004 16:00:24 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
Four (12.11.2004 15:58:25): no tak to som fakt na vlastné kukadlá nevidel.vrtulník s 3m rotorom smajl

Pošta
Milan Porkristl ml . 12.11.2004 16:00:06 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
mathew.sk (12.11.2004 15:45:48): udělej si někdy výlet mimo Zemi Pod Tatrami:
http://www.rcaf.com/1969_1996_unification/aircraft/misc/dynavert/

Pošta
Four . 12.11.2004 15:58:25 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
mathew.sk (12.11.2004 15:50:24): Myslím, že i u modelů by se mohla najít. Rotor je též vrtule, ne ?

Pošta
mathew.sk . 12.11.2004 15:57:07 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Budoucnost obezek v F3A
Falco (12.11.2004 15:56:21): náhodou Andula má moj neskutočný obdiv.Je to dokonalý stroj smajl



|
© 2010 Ludvík Novotný