reklama
|


Pošta
petrpet . 01.09.2009 11:12:54 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
SH (01.09.2009 11:10:55): Tak, tak, pravda, pravda...komplikuju, možná ano, chci se dovědět názory a pohledy na věc, ať mám prvotní přehled o rozdílech konstrukcí... smajl

Pošta
petrpet . 01.09.2009 11:10:55 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
Tomáš (01.09.2009 10:54:21): Lodygine, Tomáši, děkuji za úvahy a závěry, zkusím prozkoumat internet, případně ještě se dotážu, děkuji moc!

Pošta
SH . 01.09.2009 11:10:55 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 10:21:37): nevím proč to tak řešíš. Pokud je to do auta, tak použij AUTÍČKOVÝ regulátor, kromě toho, že bude podmínkám auta přizpůsoben po stránce chlazení tak bude mít i některé vychytávky pro auto dobré .... jako třeba brždění smajl Použij regl určený na cca dvojnásobný proud než očekáváš a problémy s chlazením nejspíš (pokud ho nezabuduješ naprosto blbě) nebudeš muset vůbec řešit.

Samozřejmě by šlo udělat uzavřený okruh s čepadlem, chladičem a expanzkou.... ale nekomplikuješ si to moc?

Pošta
Tomáš . 01.09.2009 10:54:21 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 10:11:22): "a co kdybych chtěl vodní regulátor použít v autě" - v tom případě jsi ve špatné sekci, zde jsou LODĚ smajl

Pošta
A N Lodygin . 01.09.2009 10:53:11 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 10:41:57): úplně tomu nerozumím.
Oběh kapalinového chlazení je obvykle řešen dvěma základními způsoby
------
Otevřený ztrátový oběh - "někde" se nabírá studená voda, ta díky tlakovému spádu projde chladičem reglu, a "někam" vytéká (odpad) - takto to je běžné u lodí
------
Uzavřený oběh - okruh je uzavřený (kapalina se stále honí dokola) , oběh "něčím" (čerpadlo - odstředivé, membránové, buhvíjaké), v okruhu je ještě je chladič - ten teplo z kapaliny pak "někam" vyzáří. Chlazení chladiče může být nucené (ventilátor), náporové (jako u auta) nebo jenom prouděním (efekt jako v komíně).
------------------------
u lodě se obvykle používá první varianta (vody je okolo lodě k dispozici dostatek)
u auta nebo u nějakých mechanismů voda naopak pro ztrátové chlazení obvykle k dispozici není - takže se musí udělat uzavřený oběh.

Pošta
petrpet . 01.09.2009 10:41:57 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
A N Lodygin (01.09.2009 10:39:59): Nádobka pro cirkulaci vody například u toho aquapower vidím, že je stažena v umělohmotném obalu, tak ten asi takto nepůjde řešit....
Děkuji moc za příspěvek

Pošta
A N Lodygin . 01.09.2009 10:39:59 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 10:21:37): "Ještě jedna otázka prosím...pokud bych přeci jen pořídil podobný regulátor s ´možností vodního chlazení, je možné jej chladit vzduchem?ů
-----
Jde o to, jak je regulátor mechanicky navržen. U některých regulátorů (třeba MGM) je default řešení vzduchem, žebrovaný chladič je přes pastu přitažen 4x M1,6. K změně na vodní chlazení, se ty šrouby vyšroubují, napatlá se to znova pastou a dá se tam pouze ten špalík s vývodkami - rozteče děr jsou identické - délka šroubů také.
Jednoduše řečeno - chladit to můžeš tím, co tak v tom konkrétním případě (typ a výrobce reglu) jde přidělat.

Pošta
petrpet . 01.09.2009 10:28:04 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
tomasc (01.09.2009 10:22:15): Dobrý nápad....cena už se jim tak nepovedla, ale Váš dobrý nápad vítám...děkuji

Pošta
tomasc . 01.09.2009 10:22:15 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 10:11:22): Použil bych toto. http://www.alza.cz/alphacool-cool-answer-pro-d87526.htm Místo CPU dáš regulátor a můžeš chladit

Pošta
petrpet . 01.09.2009 10:21:37 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
SH (01.09.2009 10:17:26): Děkuji moc za odpověď, rozumím tomu a je to mnohem jasnější, kdy a proč se tyto chlazení využívají...

Ještě jedna otázka prosím...pokud bych přeci jen pořídil podobný regulátor s ´možností vodního chlazení, je možné jej chladit vzduchem?

Například nějakým sejmutím obalu regulátoru a odstraněním průtokové nádržky?
děkuji

Pošta
SH . 01.09.2009 10:18:06 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 10:11:22): v autě chladit vzduchem....

Pošta
SH . 01.09.2009 10:17:26 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 09:45:59): u lodí není uzavřený obvod - jedním koncem vodu nasáváš a druhým zase vypouštíš.

Pokud Ti jde o to, jak to teoreticky funguje (to nebylo z původního dotazu zřejmé) tak sorry za ostřejší odpověď a je to tak jak napsal Tomáš. Za šroubem je trubička vstupem nasměrována proti směru jízdy a náporem vody od šroubu se voda protlačí přes chlazení a na konci se vypustí přes palubu. Je možné sice taky použít oběhové čerpadlo, ale to jsem nikdy v realitě neviděl protože chlazení je hlavně v rychlostních lodích a tam se honí každý gram váhy.

Pokud jde o reálné provedení, tak pokud nejde o soutěžní záležitost (ze všeho vyždímat maximum...) tak bych doporučil se vodnímu chlazení vyhnout pomocí dobře navrženého pohonu. Přece jenom je to komplikace a už jsem viděl pár utopených lodí kte příčinou byla spadnutá nebo nenasazená hadička chlazení.

Pošta
petrpet . 01.09.2009 10:11:22 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
Tomáš (01.09.2009 10:09:22): To je pravda a co kdybych chtěl vodní regulátor použít v autě...jak tam tu vodu dostat? Když bych nejezdil kolem vody? smajl

Pošta
Tomáš . 01.09.2009 10:09:22 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 09:45:59): Aktivní čerpadlo být může, ale přesto přece nemusí být uzavřený oběh vody. Ohřátá voda by se musela následně chladit. Je jednodušší ji vylít přes palubu a nasát novou, chladnou, které okolo lodí bývá dostatek...

Pošta
SH . 01.09.2009 10:08:40 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 09:49:09): no hezké.... ale chladit přes smršťovačku???

Pošta
petrpet . 01.09.2009 09:49:09 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 09:45:59): Zde je pěkný popis, proč se na vše ptám...myslím si, že je to důležitá věc pro ochranu součástek

http://mgm-compro.cz/pdf/chlazeni-regulatoru-v-modelech-h.pdf

Pošta
petrpet . 01.09.2009 09:45:59 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
Tomáš (01.09.2009 09:43:09): Aha, děkuji Vám Tome. Právě na toto se ptám, zda existuje aktivní čerpadlo, jak píšete...zkrátka uzavřený obvod....pro použití vodního chlazení na souši...v autech, apod...

Pošta
Tomáš . 01.09.2009 09:43:09 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 09:31:42): "zařízení, které nechává cirkulovat vodu" - u menšího modelu lodi nechává vodu cirkulovat to, že loď jede, někde pod trupem je nasávací/natlakovávací otvor/trubička jímž/jíž voda proudí do chlazení a tímtéž tlakem zase někde nějakým přepadem odtéká.
Nevylučuji, že u větších modelů se používá tlakování chlazení aktivní nějakým čerpadlem, jen jsem se s tím nesetkal.

Pošta
petrpet . 01.09.2009 09:31:42 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
SH (01.09.2009 09:25:43): smajl Děkuji, rozumím. Jedná se mi přesně o to. Vodou - tedy je příslušenstvím nějaké vodní čerpadlo , které provádí cirklulaci vody, toť vše?

Jinak co se týče SI, tak je to:
regulátor rychlosti elektromotoru pro proudový odběr 60A tedy 60A kontinulelně, při špičce řekněme 120A ...ale o toto se opravdu nejedná prosím, mi se jedná o to zařízení, které nechává cirkulovat vodu, o nic víc....
Vím, že pro regulátory je 60A hračka..opravdu se o čísla nejedná, jedná se o to zařízení, nikdy jsem to neviděl a nikdy o tom neslyšel, nevím co a kde mám hledat,,,tak se chci poradit..děkuji



děkuji

Pošta
SH . 01.09.2009 09:25:43 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 09:16:56): ach jo....

jednotky Si byly vynalezeny proto, aby se lidi domluvili. Co je pro Tebe "nejvyšší výkon" to pro jiného je drobné lechtání tranzistorů....

Dál by bylo dobré uvést k čemu je to budeš používat, jaké proudy, jestli už máš potíže s přehříváním nebo je to obava ještě před realizací, jaký model, bude i chlazení motorů,....

Tak jak ses zeptal se dá pouze odpovědět " vodní chlazení se provádí vodou...".

Pošta
petrpet . 01.09.2009 09:16:56 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
SH (01.09.2009 09:13:27): Děkuji za odpověď...výkon ten nejvyšší smajl jako by to vodní chlazení potřebovalo, spíše je tento dotaz mířen právě na technologii chlazení, jak se to vůbec provádí?

Pošta
SH . 01.09.2009 09:13:27 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 07:41:04): jaký výkon od toho reglu chceš? Otázka směřuje k tomu, jestli je vodní chlazení vůbec nutné....

Pošta
A N Lodygin . 01.09.2009 09:08:02 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 07:41:04): obvykle se na FETy namontuje (pokud již nejde o regulátor osazený vodním chladičem přímo od výrobce) něco takového
http://www.mpjet.com/market/index.php?main_page=advanced_search_result&search_in_descr ...
Montáž je buď pomocí 4x M1,6, nebo smršťovačkou, nebo chladič lze přilepit přímo teplovodivým lepidlem.

Pošta
Piza . 01.09.2009 08:17:33 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Jachta - plán
MartinP (29.08.2009 23:28:27): HMMMMMMMMMMMMMM smajl
http://www.powerboat.fr/Inhalte/Riva.html

Pošta
petrpet . 01.09.2009 07:41:04 . . info
vlákno-filtr vlákno-strom
Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
Dobrý den Vám všem.

Prosím, čím mohu realizovat vodní chlazení pro regulátor např. AQUAPOWER, o kterém čtu, že je možné ho chladit kapalinou?

Jsem v tomto úplný začátečník, případně je to Vámi ověřený regulátor, jste s ním spokojeni?

Děkuji a hezký den.
smajl

Pošta
Piza . 30.08.2009 09:58:23 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
náhled náhled
Re: Jachta - plán
Piza (30.08.2009 00:06:41): já osobně volím první...

Pošta
Piza . 30.08.2009 00:06:41 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Jachta - plán
MartinP (29.08.2009 23:28:27): smekám smajl
Já bych teď potřeboval od někoho radu, jak tlustý přepážky, jaký nosníky, materiál atd.
Poloha přepážek tak jak jsem je umístil je skoro shodná s těma PDFkama. Ještě musím vymyslet zrcadlo. Zdá se, že těch typů lodí jezdí víc. Zítra to nafotím a dám do pléna..

Pošta
MartinP . 29.08.2009 23:28:27 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
náhled
Re: Jachta - plán
Piza (29.08.2009 22:23:52): Koukám,že už to skoro máš. Já jsem na tom hůř, začal jsem dnes a pojal jsem to asi moc detailně: smajl

Pošta
snek . 29.08.2009 22:59:02 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Jachta - plán
benash (16.08.2009 23:04:54): ... To je divný, omezení by mělo být kolem 9MB. ...

Pokud mas omezeni posty na 9MB a SH ti poslal 7MB tak ve skutecnosti ti posila az 9,33MB. Duvod je konverze pro "postovni prenos" ktery probiha v "textovem formatu" a diky tomu se to nafoukne az o 1/3.

Pošta
Piza . 29.08.2009 22:23:52 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
náhled
Re: Jachta - plán
MartinP (27.08.2009 17:41:20): To půjde ...



|
© 2010 Ludvík Novotný