reklama
|


Pošta
MartinP . 02.09.2009 09:26:59 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (02.09.2009 07:17:26):To myslíte prosím ten aquapower regulátor? Ne, psal jsem to obecně. No a ten regulátor Aquapower má jen pasivní chladič, takže předpokládám,že ten stačí pro daný odběr. A pokud bude proudění vzduchu kolem regulátoru malé, šel by použít ten ventilátor z čipsetu.
Není co řešit, ty regulátory fungují. Já mám tedy nějaký od Graupnera taky se vzduchovým chladičem do lodě s motorem 700. No a pokud se bude přehřívat dám na něj ten větráček, ničeho se nebojím a budu to řešit až ta situace nastane, dopředu nic nezměřím. smajl

Pošta
Ivankap . 02.09.2009 07:41:45 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
SH (01.09.2009 23:03:37): Teď v neděli je kousek od OPOLE v Dobrodzienu "Rozloučení s létem". Koukni http://modelteam.com.pl/
Ivankap

Pošta
petrpet . 02.09.2009 07:17:26 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
MartinP (01.09.2009 19:03:07):
Jak píšete:
Stoprocentně ten regl pro 600 uchladí normální větráček na čipset z počítače velikost cca60mm. No a když tam dáš chladič s většími žebry, tak i pasivně.

To myslíte prosím ten aquapower regulátor? Zeptám se naivně... smajl
No, to víte, naivita klesá s vědomostmi a nabytou praxí, v tomto směru jsem naivní a jak píšete o parlamentu a hradu, má naivita v tomto směru je na bodu mrazu... zvlášť vůči státnímu dluhu a řečem kolem něj smajl

jen ať je na jídlo a součástky,,,všem přeji pohodový den smajl

Pošta
SH . 01.09.2009 23:03:37 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
Ivankap (01.09.2009 20:31:46): ... ty ses ještě za ta léta nepoučil?

hmmm, to víš - mladej, blbej, naivní... Ale podle toho, co předvádí elita národa v parlamentu i na hradě je to ještě pořád plodná, seriózní a užitečná diskuze.

A co je teď v Polsku? O ničem nevím... Za 14 dní jedu na Lučinu...

Pošta
Ivankap . 01.09.2009 20:31:46 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
SH (01.09.2009 11:10:55): Ahoj Svaťo, ty ses ještě za ta léta nepoučil? Já se jen tiše bavím. smajl
Nejedeš náhodou tuto neděli do Polska?
Ivankap

Pošta
MartinP . 01.09.2009 20:09:06 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
náhled
Re: Jachta - plán
Piza (01.09.2009 08:17:33): Má to pěkný.
Tak motor je skoro hotový, jen doladit karburátor a textury, ale nějak jsem si hnul se zádama a u PC trpím, takže kdyby to takhle stačilo, je to tady.

Pošta
MartinP . 01.09.2009 19:03:07 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 11:12:54): Jak již psali ostatní, použij autíčkový regl, je to nejjednodušší, je už navržený na chlazení vzduchem a pokud nemá ventilátor, lze ho dodatečně osadit na chladič a chladit nuceně, to je ověřená praxe. Pokud bys ale chtěl použít lodičkový regl(předpokládám obousměrný) tak buď vyměnit chladič nebo udělat to vodní chlazení s cirkulací, stejně jako ve velkých autech. Prostě čerpadlo,chladič,hadičky.
Jestli to chceš na toho robota, myslím,že lít do něj ještě vodu je celkem zbytečná kravinka. Stoprocentně ten regl pro 600 uchladí normální větráček na čipset z počítače velikost cca60mm. No a když tam dáš chladič s většími žebry, tak i pasivně. smajl

Pošta
petrpet . 01.09.2009 11:12:54 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
SH (01.09.2009 11:10:55): Tak, tak, pravda, pravda...komplikuju, možná ano, chci se dovědět názory a pohledy na věc, ať mám prvotní přehled o rozdílech konstrukcí... smajl

Pošta
petrpet . 01.09.2009 11:10:55 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
Tomáš (01.09.2009 10:54:21): Lodygine, Tomáši, děkuji za úvahy a závěry, zkusím prozkoumat internet, případně ještě se dotážu, děkuji moc!

Pošta
SH . 01.09.2009 11:10:55 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 10:21:37): nevím proč to tak řešíš. Pokud je to do auta, tak použij AUTÍČKOVÝ regulátor, kromě toho, že bude podmínkám auta přizpůsoben po stránce chlazení tak bude mít i některé vychytávky pro auto dobré .... jako třeba brždění smajl Použij regl určený na cca dvojnásobný proud než očekáváš a problémy s chlazením nejspíš (pokud ho nezabuduješ naprosto blbě) nebudeš muset vůbec řešit.

Samozřejmě by šlo udělat uzavřený okruh s čepadlem, chladičem a expanzkou.... ale nekomplikuješ si to moc?

Pošta
Tomáš . 01.09.2009 10:54:21 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 10:11:22): "a co kdybych chtěl vodní regulátor použít v autě" - v tom případě jsi ve špatné sekci, zde jsou LODĚ smajl

Pošta
A N Lodygin . 01.09.2009 10:53:11 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 10:41:57): úplně tomu nerozumím.
Oběh kapalinového chlazení je obvykle řešen dvěma základními způsoby
------
Otevřený ztrátový oběh - "někde" se nabírá studená voda, ta díky tlakovému spádu projde chladičem reglu, a "někam" vytéká (odpad) - takto to je běžné u lodí
------
Uzavřený oběh - okruh je uzavřený (kapalina se stále honí dokola) , oběh "něčím" (čerpadlo - odstředivé, membránové, buhvíjaké), v okruhu je ještě je chladič - ten teplo z kapaliny pak "někam" vyzáří. Chlazení chladiče může být nucené (ventilátor), náporové (jako u auta) nebo jenom prouděním (efekt jako v komíně).
------------------------
u lodě se obvykle používá první varianta (vody je okolo lodě k dispozici dostatek)
u auta nebo u nějakých mechanismů voda naopak pro ztrátové chlazení obvykle k dispozici není - takže se musí udělat uzavřený oběh.

Pošta
petrpet . 01.09.2009 10:41:57 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
A N Lodygin (01.09.2009 10:39:59): Nádobka pro cirkulaci vody například u toho aquapower vidím, že je stažena v umělohmotném obalu, tak ten asi takto nepůjde řešit....
Děkuji moc za příspěvek

Pošta
A N Lodygin . 01.09.2009 10:39:59 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 10:21:37): "Ještě jedna otázka prosím...pokud bych přeci jen pořídil podobný regulátor s ´možností vodního chlazení, je možné jej chladit vzduchem?ů
-----
Jde o to, jak je regulátor mechanicky navržen. U některých regulátorů (třeba MGM) je default řešení vzduchem, žebrovaný chladič je přes pastu přitažen 4x M1,6. K změně na vodní chlazení, se ty šrouby vyšroubují, napatlá se to znova pastou a dá se tam pouze ten špalík s vývodkami - rozteče děr jsou identické - délka šroubů také.
Jednoduše řečeno - chladit to můžeš tím, co tak v tom konkrétním případě (typ a výrobce reglu) jde přidělat.

Pošta
petrpet . 01.09.2009 10:28:04 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
tomasc (01.09.2009 10:22:15): Dobrý nápad....cena už se jim tak nepovedla, ale Váš dobrý nápad vítám...děkuji

Pošta
tomasc . 01.09.2009 10:22:15 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 10:11:22): Použil bych toto. http://www.alza.cz/alphacool-cool-answer-pro-d87526.htm Místo CPU dáš regulátor a můžeš chladit

Pošta
petrpet . 01.09.2009 10:21:37 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
SH (01.09.2009 10:17:26): Děkuji moc za odpověď, rozumím tomu a je to mnohem jasnější, kdy a proč se tyto chlazení využívají...

Ještě jedna otázka prosím...pokud bych přeci jen pořídil podobný regulátor s ´možností vodního chlazení, je možné jej chladit vzduchem?

Například nějakým sejmutím obalu regulátoru a odstraněním průtokové nádržky?
děkuji

Pošta
SH . 01.09.2009 10:18:06 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 10:11:22): v autě chladit vzduchem....

Pošta
SH . 01.09.2009 10:17:26 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 09:45:59): u lodí není uzavřený obvod - jedním koncem vodu nasáváš a druhým zase vypouštíš.

Pokud Ti jde o to, jak to teoreticky funguje (to nebylo z původního dotazu zřejmé) tak sorry za ostřejší odpověď a je to tak jak napsal Tomáš. Za šroubem je trubička vstupem nasměrována proti směru jízdy a náporem vody od šroubu se voda protlačí přes chlazení a na konci se vypustí přes palubu. Je možné sice taky použít oběhové čerpadlo, ale to jsem nikdy v realitě neviděl protože chlazení je hlavně v rychlostních lodích a tam se honí každý gram váhy.

Pokud jde o reálné provedení, tak pokud nejde o soutěžní záležitost (ze všeho vyždímat maximum...) tak bych doporučil se vodnímu chlazení vyhnout pomocí dobře navrženého pohonu. Přece jenom je to komplikace a už jsem viděl pár utopených lodí kte příčinou byla spadnutá nebo nenasazená hadička chlazení.

Pošta
petrpet . 01.09.2009 10:11:22 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
Tomáš (01.09.2009 10:09:22): To je pravda a co kdybych chtěl vodní regulátor použít v autě...jak tam tu vodu dostat? Když bych nejezdil kolem vody? smajl

Pošta
Tomáš . 01.09.2009 10:09:22 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 09:45:59): Aktivní čerpadlo být může, ale přesto přece nemusí být uzavřený oběh vody. Ohřátá voda by se musela následně chladit. Je jednodušší ji vylít přes palubu a nasát novou, chladnou, které okolo lodí bývá dostatek...

Pošta
SH . 01.09.2009 10:08:40 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 09:49:09): no hezké.... ale chladit přes smršťovačku???

Pošta
petrpet . 01.09.2009 09:49:09 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 09:45:59): Zde je pěkný popis, proč se na vše ptám...myslím si, že je to důležitá věc pro ochranu součástek

http://mgm-compro.cz/pdf/chlazeni-regulatoru-v-modelech-h.pdf

Pošta
petrpet . 01.09.2009 09:45:59 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
Tomáš (01.09.2009 09:43:09): Aha, děkuji Vám Tome. Právě na toto se ptám, zda existuje aktivní čerpadlo, jak píšete...zkrátka uzavřený obvod....pro použití vodního chlazení na souši...v autech, apod...

Pošta
Tomáš . 01.09.2009 09:43:09 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 09:31:42): "zařízení, které nechává cirkulovat vodu" - u menšího modelu lodi nechává vodu cirkulovat to, že loď jede, někde pod trupem je nasávací/natlakovávací otvor/trubička jímž/jíž voda proudí do chlazení a tímtéž tlakem zase někde nějakým přepadem odtéká.
Nevylučuji, že u větších modelů se používá tlakování chlazení aktivní nějakým čerpadlem, jen jsem se s tím nesetkal.

Pošta
petrpet . 01.09.2009 09:31:42 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
SH (01.09.2009 09:25:43): smajl Děkuji, rozumím. Jedná se mi přesně o to. Vodou - tedy je příslušenstvím nějaké vodní čerpadlo , které provádí cirklulaci vody, toť vše?

Jinak co se týče SI, tak je to:
regulátor rychlosti elektromotoru pro proudový odběr 60A tedy 60A kontinulelně, při špičce řekněme 120A ...ale o toto se opravdu nejedná prosím, mi se jedná o to zařízení, které nechává cirkulovat vodu, o nic víc....
Vím, že pro regulátory je 60A hračka..opravdu se o čísla nejedná, jedná se o to zařízení, nikdy jsem to neviděl a nikdy o tom neslyšel, nevím co a kde mám hledat,,,tak se chci poradit..děkuji



děkuji

Pošta
SH . 01.09.2009 09:25:43 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 09:16:56): ach jo....

jednotky Si byly vynalezeny proto, aby se lidi domluvili. Co je pro Tebe "nejvyšší výkon" to pro jiného je drobné lechtání tranzistorů....

Dál by bylo dobré uvést k čemu je to budeš používat, jaké proudy, jestli už máš potíže s přehříváním nebo je to obava ještě před realizací, jaký model, bude i chlazení motorů,....

Tak jak ses zeptal se dá pouze odpovědět " vodní chlazení se provádí vodou...".

Pošta
petrpet . 01.09.2009 09:16:56 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
SH (01.09.2009 09:13:27): Děkuji za odpověď...výkon ten nejvyšší smajl jako by to vodní chlazení potřebovalo, spíše je tento dotaz mířen právě na technologii chlazení, jak se to vůbec provádí?

Pošta
SH . 01.09.2009 09:13:27 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 07:41:04): jaký výkon od toho reglu chceš? Otázka směřuje k tomu, jestli je vodní chlazení vůbec nutné....

Pošta
A N Lodygin . 01.09.2009 09:08:02 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Regulátor AQUAPOWER s vodním chlazením
petrpet (01.09.2009 07:41:04): obvykle se na FETy namontuje (pokud již nejde o regulátor osazený vodním chladičem přímo od výrobce) něco takového
http://www.mpjet.com/market/index.php?main_page=advanced_search_result&search_in_descr ...
Montáž je buď pomocí 4x M1,6, nebo smršťovačkou, nebo chladič lze přilepit přímo teplovodivým lepidlem.



|
© 2010 Ludvík Novotný