reklama
|


Pošta
ladous . 11.01.2020 15:58:01 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Soutěže plachetnic Footy v Čechách
ladous (25.12.2018 20:22:32):
Pro seriál 2020 počítám s těmito akcemi:
28. 3. 2020 Stodůlecký rybník na Lužinách v Praze
17. 5. 2020 Šarlatský rybník v Písku
1. 8. 2020 Stodůlecký rybník na Lužinách v Praze
5. 9. 2020 Novoveské koupaliště v Jablonci nad Nisou (možná dojde ke změně lokality z důvodu rekonstrukce)
27. (26.) 9. 2020 Sokolská plovárna v Táboře (půjde o jeden den daného víkendu, spolupořadatel zatím blíže neupřesnil)

Pošta
Fifa . 07.01.2020 20:18:17 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: nová zakázka Prinz Eugen v měřítku 1:100
ufon13 (07.01.2020 11:37:33): za 6000 měsíčně bych si tě možná na něco taky najal.

Pošta
platp . 07.01.2020 13:26:23 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: nová zakázka Prinz Eugen v měřítku 1:100
ufon13 (07.01.2020 11:37:33):
Dík za objasnění. Poznámky k zakázkové stavbě jsou zajímavé. Časová náročnost tedy nakonec spíš 3 tis. hodin, což je slušný výkon. U sebe bych to viděl alespoň na 10 let smajl Tobě to i s pauzami zabralo těch 2,5 roku což je ještě snesitelné a celkem odpovídá tempu stavby skutečné lodi této velikosti (co jsem narychlo dohledal, tak skutečný Prinz Eugen se budoval od položení kýlu po uvedení do služby přes 4 roky). Jinak zajímavé potvrzení, že klíčovým nákladem je opravdu práce a samotný materiál zas na tolik nevyjde (10 tis. mi přijde na tak velkou loď poměrně v pohodě, zvlášť když se výdaje rozloží do několika sezón). S vývojem chápu, že to neděláš pro jednu konkrétní zakázku, ani čistě pro zakázky obecně, ale zabýváš se tím z vlastního zájmu pro své vlastní modely, tedy to know how nepojímáš komerčně.

S nástavbami tedy jasné, snímání paluby po každé jízdě je jistě víc než vhodné (viz. větrání a sušení). Manipulace se šroubky se sice může zdát otravná a zdržující, ale když se vezme v celkovém kontextu (provozování tak velkého modelu není instantní záležitost, nikdo si s tím nepojede zajezdit jen na skok ale spíš akce na půl dne), tak se to vedle další nutné údržby před/po jízdě ztratí.

Ještě jednou tedy uznání a ať se nabyté zkušenosti povede zužitkovat při dalších stavbách/zakázkách.

Pošta
ufon13 . 07.01.2020 13:03:01 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: nová zakázka Prinz Eugen v měřítku 1:100
ufon13 (07.01.2020 11:37:33): JOOOOA JAKO SPRÁVNEJ MIMON AŽ TEDKA OPOŽDĚNĚ VŠE NEJLEPŠÍ VŠEM V NOVÉM ROCE 2020

Pošta
ufon13 . 07.01.2020 11:37:33 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
náhled náhled náhled
Re: nová zakázka Prinz Eugen v měřítku 1:100
platp (02.01.2020 18:00:59): ahoj díky všem za uznání i kritiku. Cena byla původně odhadnuta na 70 litrů ale v době kdy jsem takto ježatou lod ještě od nuly nestavěla čas jsem opravdu odhadl pětinásobně blbě na půlrok čistého času..... a navyšit cenu na dvoj až trojnásobek v průběhu stavby se prostě na marsu nedělá.
Majitelem je modelář ale né lodní je to člověk původně létající obří makety vrtuláků kousek od H.K. , který kuli novým předpisům chce přejít na velké lodě.
Co se týče materiálu ten by se vešel včetně elektroniky do 10litrů.
Skutečný stavební čas vychází asi na rok práce 6 dní v týdnu po 10 hodinách.
Vývoj novinek v tom není to se prostě nedá počítat protože obvykle nápad přichází nečekánně kolem 3-4hodiny ranní při zírání na strop nad postelí. Nápad je ale jen polovina z novinky pak nastává technologická část neboli co z čeho běžně dostupného vyrobit jako třeba potravinářský nerez na vyvýječe plynu je bud za nekřestanské ceny a jeho obrábění následně do tvaru vhodného též není zrovna uplně jednoduché, ale při sledování kuchařského kanálu na satelitu v nočních hodinách před usnutím se najednou na marsu rozsvítí v makovici a druhý den se jede nakupovat nerezové pařáky na knedlíky....... smajl .Podobně i se zdrojem jisker paralyzer z jakési detektivky a jízda po vietnamcích kde budou mít alespon 4 stejné kusy.......
Pro petra:
obrázek ukazuje jak se lod dělí nástavby jsou komplet v jednom kuse zvedá se velká část paluby a zvedat se musí po každém provozování, Je na to spešl stojan aby se i zvednutá paluba dala ponechat v elektricky i plynově spojeném stavu s trupem, těch 12 šroubků kolem je po dohodě bez problémů přijatelných, jediný další otvor v palubě je na magnetech uchycený kryt nad kormidlem kde je i mikroservo řízení . Další ,,díra,, je pro vkládací,,šém,, vypínání obou akumulátorů vyrobený ze 3 kusů T konektorů ( přece jen vyvýječe bez elektronického řízení rezonance desek si berou jednorázově proud nad 40A soudě dle spečeného 40A relé během zkoušek...to 80A je v pohodě a ani se nehřeje).
Lod potřebuje po střelbě vždy vysušit aktivní část děl, při zkouškách se stávalo , že voda která výstřelem vzniká zkondenzovala na vnitřních stěnách spalovací komory a po cca 50 ranách kondenzát zkratoval jiskřiště.
Nouzově je možné vyjmout z točen celé věže s kanonem a sušení provést i tak , ale není je kam odložit na palubu a kabeláž i plyn se odpojují pod palubou.

Pošta
platp . 03.01.2020 14:28:31 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: nová zakázka Prinz Eugen v měřítku 1:100
Kaczka (03.01.2020 12:14:41):
Pokud jde o běžné soutěžní makety, tak jsem narazil na obdobné údaje (několik tisíc hodin).

Pošta
platp . 03.01.2020 14:23:52 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: nová zakázka Prinz Eugen v měřítku 1:100
A N Lodygin (03.01.2020 06:19:18):
Tak pokud ty modely byly opravdu zpracované do nejmenšího detailu, jednalo se vlastně o stavbu skutečné lodi a pak ta cena již tolik překvapovat nemusí.

Bylo by zajímavé vědět, kolik stála ve své době stavba takové plachetnice a dokázat to nějak přepočítat na dnešní situaci (občas se o taková srovnání někdo pokouší). Otázka, jak přesně a spolehlivě by se to dalo vyhodnotit. Však už jen např. srovnávání cen z doby před revolucí s těmi současnými budí kontroverze a srovnávání dvou ještě mnohem více vzdálených historických období je ještě mnohem složitější. Pokud by se nějaká solidní čísla přeci jen získala, stejně bude záležet na interpretaci, vliv budou mít takové věci, že určité technologie a materiály byly běžné (a tedy levné) tehdy, ale dnes se jedná o historické kuriozity (tedy drahé), naopak s dnešním technickým vybením lze mnoho prací dělat rychleji a efektivněji (levněji), ovšem pokud se v případě modelu či repliky striktně nelpí na dodržování historických technologií.

Pošta
Kaczka . 03.01.2020 12:14:41 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: nová zakázka Prinz Eugen v měřítku 1:100
A N Lodygin (03.01.2020 06:19:18): Nemáš ponětí kolik to obnášelo hodin práce? Někde jsem četl že mateta F4C obnáší cca 2000 hodin práce. Což je asi jako hrubá stavba rodinného domu svépomocí.

Pošta
A N Lodygin . 03.01.2020 06:19:18 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: nová zakázka Prinz Eugen v měřítku 1:100
platp (02.01.2020 18:12:15): ne, že bych tu chtěl nasazovat laťku - ale ty dva kusy Santa Marie, co z nichž byl jeden kdysi vystavovaný v Norimberku (jako demo, co lze - jde dokázat udělat - cca 1.20 délka, totálně stejná jako velká - skutečná loď) stály cca 30 - ale s šesti nulama smajl
A mám pocit za kus, ne obě.
Stavěly se tuším cca dva roky, v několika lidech.
Jedna je tuším v španělsku, druhá v soukromých rukách.

Pošta
Kaczka . 03.01.2020 00:28:08 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: nová zakázka Prinz Eugen v měřítku 1:100
platp (02.01.2020 18:12:15): Hlavně že ho to baví a dělá to hezky. To je vždycky radost se na to podívat smajl .

Pošta
platp . 02.01.2020 18:12:15 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: nová zakázka Prinz Eugen v měřítku 1:100
Kaczka (31.12.2019 13:50:02):
Když se nad tím zamyslím, tak asi budeš mít pravdu. Při časové náročnosti (viz. předchozí příspěvek) a ceně odborné řemeslné práce (alespoň několik stovek/hod) to opravdu vychází alespoň na statisíce korun. Což je z laického pohledu šílené (model v hodnotě nového auta by si pořídil zřejmě jenom nějaký nadšenec, který neví co s penězi). Samotný materiál bude ještě to nejmenší, potřebné plasty, laminát, barvy atd. bych odhadl na pár tisíc, výrazně více si vyžádá pohon, elektronika a veškeré funkční mechanismy. Ale práce bude podle všeho dominantním nákladem. A to by ještě bylo třeba započítat náklady na vývoj těch funkčních mechanismů (co nejdou komerčně získat jako hotový celek). Což si člověk běžně neuvědomí, když bere stavbu modelů jako koníček a ne jako práci.

Pošta
platp . 02.01.2020 18:00:59 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: nová zakázka Prinz Eugen v měřítku 1:100
ufon13 (31.12.2019 02:28:00):
Jasně, ale i tak to není málo, podle tvého upřesnění to může dát orientačně kolem 2000 pracovních hodin (předpokládám že se nepracovalo všech 365 dní v roce), což vzhledem ke složitosti odpovídá. V minulosti jsem narazil na údaje o pracnosti špičkových soutěžních maket (právě v relacích několika tis. hodin). Ty to nemáš tak detailně maketové, ale zase navíc funkční mechanismy. Však i moje zcela jednoduché a malé, navíc prefabrikované (kity, vystřihovánky) lodičky si běžně vyžádají alespoň desítky hodin (případně i přes stovku), tedy u takového o poznání komplikovanějšího modelu to musí být alespoň řádově vyšší.

S těsněním tedy chápu dobře, že na dosedu je nanesen měkký materiál a paluba nedrží pouze vlastní vahou, ale je připevněna vruty? To potom zřejmě bude těsnit dostatečně. Paluba však zřejmě zůstaně permanentně připevněná a odnímat se bude pouze občas při větším servisu? Pro běžnou obsluhu zřejmě budou sloužit obvyklé otvory pod odnímacími částmi nástaveb?

Pošta
logout . 31.12.2019 16:46:35 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: nová zakázka Prinz Eugen v měřítku 1:100
Kaczka (31.12.2019 13:50:02): Za 2,5 roka práce celkom prijateľná cena... Teda ak to bolo v EUR. smajl

Pošta
sakrobat . 31.12.2019 15:57:29 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: nová zakázka Prinz Eugen v měřítku 1:100
Kaczka (31.12.2019 13:50:02): No, ale ta cena je fakt mala. Předpokládám že to bylo pro kamaráda, pokud by to bylo na kšeft tak bych to viděl minimalne na 350 000.

Taky jsem si říkal. Ufon by si měl více cenit své práce. Kdysi tu i zmiňoval, kolik ročně vydělává.

Nebudu to tu opakovat, ale měl bys přitlačit Ufone smajl Řekneš nám, kdo si to objednal? Nemyslím přímo jméno, ale typ člověka. Muzeum to asi nebylo, ti by nepožadovali funkční model. Viděl bych to podnikatele, který má něco společného s loďma.

Pošta
Kaczka . 31.12.2019 13:50:02 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: nová zakázka Prinz Eugen v měřítku 1:100
ufon13 (31.12.2019 02:28:00): No, ale ta cena je fakt mala. Předpokládám že to bylo pro kamaráda, pokud by to bylo na kšeft tak bych to viděl minimalne na 350 000.

Pošta
ufon13 . 31.12.2019 02:28:00 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: nová zakázka Prinz Eugen v měřítku 1:100
platp (30.12.2019 21:52:28): díky za uznání,
Ono to časově je spíše tak rok práce po 8 hodinách denně , ale jak jsem psal mezitím se postavil model města čáslav, model kolína a pak tu bylo těch 11 modelů na restaurování na jachtu TE-MANU.....no a dlší drobnůstky pro šerm televizi a kamarády.....
Co se týče těsnění, je tam jen lem z laminátu s vrstvičkou měkého MS polymeru na který si sedá odnímatelná část paluby a vše je staženo vruty do výztuh v trupu.Ve předu se spára schovává pod funkčním vlnolamem. Vše uvnitř je stříknuto nanoprotechem na autoelektriku. Původně jsem uvažoval o labirintové drážce s vazelinou okolo celé té části paluby co se dá zvedat, ale nakonec jsem si řekl , že vymejšlím moc složitostí, už takhle je to o minimálně 3 prototipech na celé lodi.... sám trup je prototip skořepiny na vyjmuté kostře kde je sendvič laminát depron a laminát, pak ta střelba rozloženou vodou , odpalování pomocí 15kV jiskry z paralyzerů, volba funkcí přesuvným voličem v - větvi napájení serv ......atd.

Pošta
ufon13 . 31.12.2019 02:11:36 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: nová zakázka Prinz Eugen v měřítku 1:100
Kaczka (30.12.2019 02:45:09): díky , ale nezajezdil jinak než při zkoušce lodi na bazenku v dílně a tam bylo na jízdu vpřed či vzad jen 8cm.....na rybníku máme krustičku ledu a stejně bych to sám na vodu s vyskočenou ploténkou nedal.....

Pošta
platp . 30.12.2019 21:52:28 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: nová zakázka Prinz Eugen v měřítku 1:100
ufon13 (29.12.2019 19:48:29):
Gratulace, pěkná práce. Co mě k tomu napadá. Jestliže jsi na modelu pracoval 2,5 roku, u sebe bych to viděl nejméně na 10 (pokud by vůbec bylo v mých silách). Velikost má svá pro i proti. Uvnitř docela místo, ještě by se vešla řada dalších mechanismů. Převoz na střeše asi jediná šance pro ty kdo disponují běžným menším autem a nemají k dispozici přívěsný vozík. Propojení nástavby a trupu kabely, na to už jsem ve své praxi též narazil, zřejmě se tomu nejde snadno vyhnout, alespoň tam máš konektory pro operativní kompletní rozpojení. Když vidím tu cenu, tak mám alespoň jasno, že zakázková stavba pro mě nepřipadá v úvahu a jedinou šancí, jak si snad jednou splnit sen postavit si to sám (předpokládám, že práce představuje významnou část z celkové ceny).

Závěrem jeden dotaz. Jak je řešeno (pokud nějak) těsnění dosedu odnímatelné paluby s nástavbami na trup?

Pošta
Kaczka . 30.12.2019 02:45:09 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: nová zakázka Prinz Eugen v měřítku 1:100
ufon13 (29.12.2019 19:48:29): Krásný a zajezdil sis s tím?

Pošta
ufon13 . 29.12.2019 19:48:29 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
náhled náhled náhled
náhled náhled náhled
Re: nová zakázka Prinz Eugen v měřítku 1:100
ufon13 (04.11.2019 10:43:09): hlásím hotovo a odvezeno...2,5roku práce postupně souběžně s dalšími 3.velkými projekty a dalšími 8. malými projektíky .....
Původní odhad na práci byl půl až jeden rok..... celková cena 80litrů včetně bedny.
střílí to , jezdí to svítí to a čoudí to a je to 212,5cm dlouhé bez vlajkoklády vzadu....
konečně mužu uklidit dílnu a připravit ji na další práci. smajl

Pošta
ladous . 22.12.2019 20:43:12 . . www . info
vlákno-filtr vlákno-strom
náhled
Mistrovství ČR plachetnic Footy 2020
Proběhne 20. až 21. června 2020 v Kempu Fousek v jihočeském Dráchově:
https://www.kempfousek.cz
GPS: 49°13'44.717"N, 14°43'9.995"E
49.229088N, 14.719443E

Propozice
Přihláška + seznam přihlášených
Přihláška - Excel (méně preferovaná forma)

Pošta
ufon13 . 06.11.2019 11:22:59 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Soutěže plachetnic Footy v Čechách
ufon13 (30.10.2019 22:16:52): našeljsem náhodou video k inspiraci jak na na to aby buta byla butou smajl minutáž 12:37
https://www.youtube.com/watch?v=qeIDXyAvoCk
smajl

Pošta
ufon13 . 05.11.2019 18:58:24 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Kolchida, aneb šroubové metrové ,,heblo,, a variace na ní.
Fifa (05.11.2019 18:16:29): původně zamýšlená převodovka zrepasovaná od MP-Jet ta planetovka kde satelity vyžraly vymezovací vložku z plastu co se probírala v jiném vlákně před časem.
Nakonec jsem došel k její eliminaci pro hlučnost .... prostě nemám rád ozubeniny v pohonu..... a tento model je navržen na relax u řeky tam rámus nemá co dělat.

Pošta
Fifa . 05.11.2019 18:16:29 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Kolchida, aneb šroubové metrové ,,heblo,, a variace na ní.
ufon13 (04.11.2019 10:03:53): co je to stříbrné vlevo od motoru? (Obr. 1)

Pošta
ufon13 . 04.11.2019 10:59:21 . . info
vlákno-filtr vlákno-strom
náhled náhled náhled
náhled
přívěsný motor alááá mars
byl jsem požádán o motorizaci expedičního člunu v měřítku 1:10 bez zpátečky .
Součástí modelu motoru je regulátor, ponořený motor a servo otáčení aby bylo vše pokud možno co nejkompaktnější a co nejlehčí protože 3D tisk samotného člunu je poměrně těžká záležitost a váha všeho na palubě se musí vejít maximálně do 250-300g.
Zde je pár fotek jak to děláme na marsu.

Pošta
ufon13 . 04.11.2019 10:43:09 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
náhled náhled náhled
náhled
Re: nová zakázka Prinz Eugen v měřítku 1:100
ufon13 (10.10.2019 22:26:12): mírný pokrok, zábradlí z laserovaného kartonku a počátek antén, začíná to spět ke konci ...konečně.... dodělávám zapomenuté detaily nástaveb je to o hromadě drobnůstek v mnoha odlévaných exemplářích......strašnej vopruz pro mě ...nesnáším serie.

Pošta
ufon13 . 04.11.2019 10:38:52 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
náhled náhled náhled
náhled
Re: Kolchida, aneb šroubové metrové ,,heblo,, a variace na ní.
ufon13 (04.11.2019 10:14:59): tak a tady je stav po odpracování 12hod čistého času po večerech.

Pošta
ufon13 . 04.11.2019 10:14:59 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
náhled náhled náhled
náhled náhled náhled
Re: Kolchida, aneb šroubové metrové ,,heblo,, a variace na ní.
ufon13 (04.11.2019 10:03:53): Pohon je na trojčlánku li-on 4400mAh motorem 2212 napřímo se šroubem 40mm Graupner- zatím později bude něco výkonnějšího sice nemaketového ale na řeku je to potřeba.
Kostra je z desky pěnového PVC a byla vynechána zbytečná žebra . Obšívka je z 3mm balzy a olaminována 1-2vrstvami 80g skelné tkaniny.
V lodi je čudítko na bázi vyřazeného žhavení z E-cigarety- tedy na jednočlánek. kouří to dost ale má to dosti vysoký odběr skoro 8A . Proto je v lodi druhá sada jednočlánkového aku-li-on 8800mAh . Vzduch pro kouření je odebírán od větráku obousměrného regulátoru kterému jsem upravil žebrovaný chladič.
Při tomto osazení zbývá ještě 320g volného dovážení na čáru ponoru , z čehož 100g bude na nástavby a zbytek v olověné zátěži pod akumulátory v kýlu.

Pošta
ufon13 . 04.11.2019 10:03:53 . . info
vlákno-filtr vlákno-strom
náhled náhled náhled
náhled náhled náhled
Kolchida, aneb šroubové metrové ,,heblo,, a variace na ní.
napravuji chybu a zakládám nové téma , kde jsou představené variace na téma Kolchida - neboli ruské černomořské aviso.
Před několika desetiletími jsem ji měl postavenou ve větší verzi a její valstnosti při plavbě po Labi za provozu tlačných remorkérů , mě nadchly natolik, že jsem se rozhodl postavit si ji znovu ale tentokráte menší a hlavně s olaminovaným trupem a opraveným tvarem žeber z původního plánu z Modelist-Konstruktoru přetištěného u nás jak ve VTM tak v ABC.
Lod je odztačátku plánována na plavbu po řece a je tudíž značně přemotorována.

Pošta
ufon13 . 02.11.2019 22:39:32 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Zavírání mola na Lánech.
Marian_R (02.11.2019 12:15:36): co se dalo tak řed 8 roky tak ano..... dál už né...... to už mi jen ležel v hlavě.



|
© 2010 Ludvík Novotný