reklama
|


Pošta
Bumbrdla . 25.10.2020 08:31:40 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
A N Lodygin (24.10.2020 21:08:15): nejen pro Lodygina:
Můj požadavek na modeláře byl:
Zdravím,
obracím se na Vás s prosbou na odpověď na tyto otázky:
1/ jaký typ nabíječky používáte,
2/ kde jste ji zakoupili (pokud si pamatujete).
Připojte nabíječku k jakémukoliv druhu aku, nastavte CHARGER a nabíjecí
proud 0,1 A.
3/ při nabíjení odečtěte dodaný el.náboj v mAh po pěti, šesti a sedmi minutách.
Prosím o zaslání měření na můj mail.
Děkuji Vám !

Nevím, jak se může z tohoto požadavku "vyvinout" taková diskuze, která nemá nic společného s mým požadavkem. METEXEM (chyba pro U=(+-0,05% + 3dgt)) neměřím dodaný náboj, na to mám datalogger. Multimetr jenom zobrazuje proud, který do aku teče, čili nabíječka nabíjí - stěrače stírají. Poznámka: METEX si umím zkalibrovat.
Očekával jsem od Vás odpověď, zda Vaše nabíječe při nabíjecím proudu 0,1 A mají také tuto vadu. Po šesti minutách nabíjení by měl být zobrazen dodaný náboj cca 10 mAh.

Pošta
A N Lodygin . 24.10.2020 21:08:15 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
zdzd (24.10.2020 19:50:14): divil bych se - ale opět - nabíječku neznám, takže opět platí bod č.1
Spolehlivě měřit lze to, o čemž s jistotou vím, že dotyčný multimetr umí.

Pošta
A N Lodygin . 24.10.2020 21:00:58 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
PTI (24.10.2020 19:22:02): ještě co se týče těch Metexů - firmou mi kdysi prošly tuším 4 nebo pět kusů, dva měl Honza Hajič. Ty poslední, co z toho přežily (viz výše) mám aktuálně, tak nějak na dožití doma.
Opět víc k tomu nemám co dodat.
Pokud někdo touží zjistit víc - může si zkusit najít jestli ještě Metex existuje a kdy skončil a proč.
http://www.metex.co.kr/

Pošta
A N Lodygin . 24.10.2020 20:56:08 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
PTI (24.10.2020 19:22:02): doma (tj. teď před sebou - sem je vytáhl abych náhodou neopsal špatně číslo) mám M-4660A a M-3860D
K tomuto historickýmu, žlutýmu, na netu ani není návod (nenašel jsem ho), takže pouze odhaduji, co to asi tak může umět.
Proti těm mojim, fakt to nebude lepší.
A měřit velikost proteklého náboje, aniž bych se podíval CO z toho leze, bych se teda neodvážil ani jedním z těch mých.
Víc k tomu nemám co dodat.

Pošta
ika . 24.10.2020 20:01:46 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
zdzd (24.10.2020 19:50:14): ne, proto pisu "orientacne"

Pošta
zdzd . 24.10.2020 19:50:14 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
ika (24.10.2020 19:27:57): Myslíš že to nabíjí vyhlazeným proudem?

Pošta
ika . 24.10.2020 19:27:57 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
PTI (24.10.2020 19:22:02): presne a dohromady s hodinkami se da orientacne zjistit, kolik toho tam nacpe.

Pošta
PTI . 24.10.2020 19:22:02 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
A N Lodygin (24.10.2020 17:49:16): Clověče, čím doma měříš, když METEX 4630 takhle haníš? Jo je to starý měřák, ale stále jde o měřák, který stačí nejen na modelařinu.

Pošta
A N Lodygin . 24.10.2020 17:49:16 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Fifa (24.10.2020 10:22:25): ano, něco tam (asi) smajl teče - ale co a hlavně kolik, fakt takovou mýdlovou krabičkou, nenaměříš.
Takže ano - krabkou za pár kč lze sice zjistit, jestli to je a nebo nenḯ úplně mrtvé, ale jinak je ta žlutá krabka (k tomuto - k serioznímu změření, kolik tam toho za nabíjecí cyklus vlezlo) naprosto k xxxxx.

Pošta
Tom . 24.10.2020 11:23:01 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Fifa (24.10.2020 10:22:25): Jedině, že by se v chargerovi zastavil čas.....pak by naměřená hodnota byla správná smajl

Pošta
Fifa . 24.10.2020 10:22:25 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (23.10.2020 16:17:08): podle toho co vidím na obrázku tak (ASI) charger chargeruje, ale neměří dodany náboj.

Pošta
dokken . 23.10.2020 21:46:47 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (23.10.2020 16:17:08):
Charger dead

Pošta
PTI . 23.10.2020 17:59:40 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (23.10.2020 16:17:08): No jo, už vidím ten problém. Ty to neměříš "měřákem za kilo" smajl

Pošta
Bumbrdla . 23.10.2020 16:17:08 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
náhled náhled náhled
náhled
Re: Měření el.náboje nabíječkou
PTI (23.10.2020 15:00:11): Prosím o ukončení diskuze. chtěl jsem jen zjistit, jestli jiné typy nabíječek se chovají tak, jako moje. Na fotografiích je nabíjení LiPol. Nabíječka se chová stejně, jako při nabíjení NiMH.

Pošta
PTI . 23.10.2020 15:00:11 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
psisko (23.10.2020 14:41:50): Samozřejmě, ale až na to, že to v podstatě nesouvisí s tím, co chtěl tazatel původně vědět. smajl

Pošta
psisko . 23.10.2020 14:41:50 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
PTI (23.10.2020 13:19:03): Ale ja mu v tom rozumim.
Na to, aby zjistil, zda je preruseny vodic ci ne, zde je nekde nejake napeti ci ne, zda obvodem neco tece ci ne to opravdu staci. Neco jako indikator. Bez toho by se mohl pouze domnivat, ze ten drat je asi preruseny, ze tam asi nejde zadny proud, ze na vystupu asi neni zadne napeti.
Jina vec je, ze se muze lehce stat, ze namerene hodnoty bude spatne interpretovat, ale to je uz dalsi/jina vec.

Pošta
PTI . 23.10.2020 13:19:03 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
dokken (23.10.2020 11:03:54): Tak hlavně, že v tom máš jasno smajl

Pošta
dokken . 23.10.2020 11:03:54 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
SH (23.10.2020 09:54:30):
vědět, že vodič má vodit, aku má nějaký napětí a že tam teče nějakej proud nevyžaduje vědomosti inženýra s diplomem, je to fyzika 2.st. ZŠ a změří to měřak vod vietnamců a patří to mezi zakl mod. potřeby at si říká kdo chce co chce

Pošta
SH . 23.10.2020 09:54:30 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
dokken (23.10.2020 07:49:38): koupením měřáku si nekoupíš vědomosti co a jak s tím měřákem měřit a hlavně jak ty naměřené hodnoty interpretovat.

Pokud by dotyčný ty vědomosti měl, tak by už dávno měl i ten měřák.

Pošta
ika . 23.10.2020 08:37:33 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
A N Lodygin (23.10.2020 08:12:02): tento merak sice nesplnuje zadavaci podminky, ale zjistit s nim co je spatne by slo (baterka, nabijecka, kabel).
https://www.wish.com/product/568e2ab7987ba7463fd394a2?hide_login_modal=true&from_ad=go ...

Pošta
A N Lodygin . 23.10.2020 08:12:02 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
dokken (23.10.2020 07:49:38): "a není lepší si koupit měřák za kilo a přeměřit si to sám?"
-------------------------------
zajímal by mě ten konkrétní (typ. označení) měřák za kilo smajl kterým to lze smysluplně změřit.

Pošta
dokken . 23.10.2020 07:49:38 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
dzordzik (23.10.2020 07:38:11):
a není lepší si koupit měřák za kilo a přeměřit si to sám? ))

Pošta
ika . 23.10.2020 07:45:24 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
dokken (23.10.2020 05:39:28): ta jeho odpoved "to také může být vlastnost" je opravdu velmi odborna.
Lze s naprostou jistotou rict, ze takto to byt urcite nema a jedna se nejspise o chybu firmware (melo by byt indikovano, ze se akumulator nenabiji) nebo o "odpaleny" AD prevodnik a nasledne "zmateni" cele nabijecky, pripadne o kombinaci obojiho.

Pošta
dzordzik . 23.10.2020 07:38:11 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
dokken (23.10.2020 05:39:28):
Mno, Dokkene, univerzální rýpale. Jestli bych si měl vybrat komu ohledně baterek důvěřovat, ejstli tobě nebo Novfra, tak jnení o čem. na rozdíl od tebe umí poradit a zná to z praxe. Ty v diskusi o nimh a nabíječi blábolíš o BECu a Lionkách ... Vůbec se nedivím, že jim s tebou došla na RCManii trpělivost.

Moje rada by byla, aby se dotyčný tazatel sebral, zajel za nejbližším znalým modelářem a nechal jej ať se na to podívá. Zkontroluje kabel, pak akku na měřáku při nabíjení i vybíjení a na jiném nabíječi a tím vyloučí co je vlastně špatně. Už podle úrovně dotazu to není někdo věci znalý a zkušený. To je asi nejrychlejší cesta jak se dobrat závěru.

Pošta
dokken . 23.10.2020 05:39:28 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
ika (22.10.2020 10:45:30):
Přesně tak.
A i vtom duchu jsem odpověděl, že to normální není.
Novfra odpověděl, že je,ale to už jsme tu zvyklí, neb on chrlí blud za bludem neustále. (Jeho rejdištěm je hlavně mánia, kde useři v roce 2020 tvrdí, že Lionky jsou moda a myslí si že je vyrábí Jeti. LOL)
Takže když to shrneme, normální to není a místo měření a frustrace...ale to už bych se opakoval.
Místo 4-packu Eneloopek za pětikilo, je volba páru 30Q + levnej čínskej BEC cenově stejně, funkčně jinej vesmír...pro krmení paluby, když není sestava Rx/ serva HV což je uplně nejlepší.

Pošta
ika . 22.10.2020 10:45:30 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
psisko (22.10.2020 10:04:00): no zaver je jednoduchy: bud je rozbity nabijec, nabijeny akumulator nebo nabijeci kabel. Pokud je ten akumulator starsi 4 let, tak je to nejspise jasne.
Ten konkretni nabijec neznam, ale nabijece z "teto rodiny" bezne "nejakou nabitou" kapacitu ukazuji.
I kdyby takovy udaj na nabijeci vubec nebyl, tak v pocatku nabijeni vybiteho akumulatoru musi relativne rychle narustat napeti (dejme tomu z 1V/cl na 1.05V/cl a to uz jde po par minutach nabijeni na displeji vycist).
Pak muze byt jeste dalsi stav, ze akumulator je tak spatny, ze napeti velmi rychle vyskoci a nasledne poklesne, a nabijec "korektne" konci nabijeni na delta peak.

Pošta
psisko . 22.10.2020 10:04:00 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
dokken (21.10.2020 22:16:50): Za Tve doporuceni Ti lze podekovat, nicmene dotaz neznel co doporucujes, nybrz na chovani nabijece a NiMh (nebot prave toto, zrejme, tazatele zajima. A i jemu dovol, aby se ptal na to, co on uzna za vhodne)..

Pošta
dokken . 21.10.2020 22:16:50 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
novfra (21.10.2020 22:04:19):
Vyjadřovat se budu kdy uznám za vhodný já.
A všem doporučuju se ubírat stejnou cestou a ušetřit si nejen modely, ale i nervy.

Pošta
novfra . 21.10.2020 22:04:19 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
dokken (21.10.2020 21:52:18): Nehrozí od doby co používám výhradně lijónky..

Dobré vědět.
Tak se vyjadřuj, až bude řeč o Li-xxx a ne o NiMh. O tom víš evidentně prd.

Pošta
dokken . 21.10.2020 21:52:18 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (21.10.2020 15:05:04):
Nehrozí od doby co používám výhradně lijónky..



|
© 2010 Ludvík Novotný