reklama
|


Pošta
luma . 01.10.2020 13:04:01 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Kolik můžu vybít?
novfra (30.09.2020 19:26:21): Běžné auto nepotřebuje externí dobíjení, pokud je v pořádku nabíjecí soustava a akumulátor a je jedno, jak dlouhé trasy jezdí.
Manželka jezdí 7km ráno a 7km večer, Nissan Micra, baterka původní 10 let a v pohodě (už mám připravenou novou, počítám, že musí lehnout). Pravda, to auto nemá ještě tu úlitbu zeleným "battery managment" a také málo spotřebičů. Sousedka jezdí stejně s 2 roky starou Fábií a problém má. Další sousedka s Karoqem také, už jí v záruce baterku měnili. Ptal jsem se kluka, co dělá škodovky a opravdu, jak píše carbon výše, ten sw je prý natvrdo.

Pošta
carbon . 30.09.2020 22:07:20 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Kolik můžu vybít?
novfra (30.09.2020 20:55:19):
vim ze lomcovak logoval dobijeni za jizdy a lezly z toho ukrutne veci - po konzultacich se servisem - ten dobijeci algoritmus je ovlivnovany polohou mesice, vychodem slunce,, smerem vetru.. ale U, deltaU apod na to to kasle. a treba baterku to nedobilo ani po 100km. proste ten comp ridici nabijeni usoudil... a hnout s tim neslo, protoze to bylo natvrdo zadratovany v ridicim sw. (ford) ale odhaduji ze ostatni to jiz budou mit hodne podobne.

Pošta
novfra . 30.09.2020 20:55:19 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Kolik můžu vybít?
dzordzik (30.09.2020 19:56:14): Pokud se vrátím zpět k původnímu dotaz od sakrobata, tak stále nemáme informace o autě, baterii a o četnosti a délce jízd.
Neznám všechna auta a jejich nabíjení, ale znám svoje. Něco jsem si ověřil přes diagnostiku, něco zkušeností.
Třeba sobota. Nějakých 450km. Většina (těžko v ČR uvěřitelné) po dálnici. V-metr v zapalovači téměř celou cestu ukazuje napětí v palubní síti 12,3-12,4V. Posledních cca 50km si zapínám vytápění sedadla a ? Napětí v síti (čti nabíjení) 14,9V. Pokud v této chvíli připojíš diagnostiku tak zjistíš, že se nabíjí 40A do baterky a 70A je ještě k dispozici. Na volnoběh. Auto se systémem start stop a řízeným nabíjením a AGM. Paradoxně pokud v tomto autě začneš šetřit elektrikou, tak skončíš s vybitou baterkou (obrazně).
No a druhá věc je vlastní akumulátor. Jestli je to klasická Pb, nebo CA, případně AGM. A každá potřebuje jinou péči a a jiné nabíjení. A to musí být sladěné s autem a jeho nabíjením.
Auto, které jezdí krátké vzdálenosti a trpí na baterku, tak se dá pomoci tím, že se pořídí silnější. Ne kapacitou, ale startovacím proudem (čti odporem) a tím se i rychleji dobije.
Pokud auto (baterka) nezvládne pojížděčky denně v rámci pár kilometrů, tak je něco špatně.

Pošta
dzordzik . 30.09.2020 19:56:14 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Kolik můžu vybít?
novfra (30.09.2020 19:26:21):
S tím, že běžné auto (které je dneska běžně plné rozežrané elektroniky) nepotřebuje nabíjet, bez ohledu na to jak krátké trasy jezdí, se těžko dá souhlasit. I u auta, které je v technicky v pořádku a má novou a nabitou baterku po týdnu ježdění 2km do obchodu, 3km do školky, 5km do práce a to samé cestou zpět, tak ti garantuju, že ta baterka bude rozhodně cokoli, ale ne plně nabitá. Tím spíš, pokud to je v zimě. A to nemluvím o autech, co mají třeba vyhřívané přední/zadní skla a sedačky (což má dneska kde jaké běžné auto). A že je tento způsob ježdění auty ve městech naprosto běžný ...

Pošta
novfra . 30.09.2020 19:26:21 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Kolik můžu vybít?
sakrobat (30.09.2020 11:16:21): Nelze jednoznačně odpovědět. Hloubka vybití se liší podle použitého proudu.
Jestli Ti do auta bude nabíječka cmrndat 200-300mA, tak se na vypnutí ochrany zdrojové baterky z nabíječky spoléhat nemůžeš.
Pokud ale bude nabíjet proudem 5A a ten proud během nabíjení nepoklesne, klidně se spolehni na ochranu a hned dej zdrojovou baterku nabíjet 0,1C na napětí podle výrobce (cyklický režim).
Napsat konkrétní číslo, kolik Ah lze vybít napsat nejde. Nikdo netuší, jakou kapacitu akumulátor při různých proudech vlastně má. 10Ah je jen údaj výrobce při 20 hodinovém vybíjení. A typ baterky si nenapsal.
Osobně považuji tento způsob udržení startovacího akumulátoru auta v provozu za nešťastný.

Možná by nebylo od věci se podívat, proč akumulátor nestíhá. Běžné auto nepotřebuje externí dobíjení, pokud je v pořádku nabíjecí soustava a akumulátor a je jedno, jak dlouhé trasy jezdí.
Jestli chceš, napiš mi do pošty, případně zavolej.

Pošta
sakrobat . 30.09.2020 11:16:21 . . info
vlákno-filtr vlákno-strom
Kolik můžu vybít?
Jezdím autem velmi krátké trasy, takže potřebuju občas dobít baterku. Zdroj 220 u parkovacího stání nemám. Mám po ruce novou 10Ah baterku do motorky, ze které bych chtěl autobaterku dobíjet. Kolik z ní můžu na jedno vybití brát, aniž bych ji tím cyklováním zničil?

Pošta
JV . 07.07.2020 08:25:19 . . www . info
vlákno-filtr vlákno-strom
TP 820 CD
Je zde někdo, kdo používá nabíječku TP 820 CD? Když tak klidně do pošty. Děkuji.

Pošta
Pampi . 26.04.2020 22:51:01 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Sanyo Eneloop AA 2000 mAh
sakrobat (26.04.2020 11:54:27): No jo, ty vysokokapacitní tužky stály za..nestály za nic. Eneloopy jsem teď měnil, protože doba provozu vysílače se zkrátila na 3 hodiny, jinak ale pořád fungujou smajl

Pošta
Pampi . 26.04.2020 22:47:30 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Sanyo Eneloop AA 2000 mAh
Pampi (25.04.2020 23:58:14): Dík, takže krásných cca 14 let..

Pošta
sakrobat . 26.04.2020 11:54:27 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Sanyo Eneloop AA 2000 mAh
Pampi (25.04.2020 23:58:14):

V r. 2005 jsem si nechal v Hangar 1 udělat nový pack do vysílače a chtěl jsem co nejvyšší kapacitu. Vyrobili jej z Sanyo, tuším, 2700 mAh. Taky novinka. Vydržely krásných 6 měsíců smajl

Pošta
Fifa . 26.04.2020 08:49:44 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Sanyo Eneloop AA 2000 mAh
Pampi (25.04.2020 23:58:14): nalákali tě nízkou cenou a za 15 let si můžeš koupit nové (viz Š&G)

Pošta
A N Lodygin . 26.04.2020 08:00:21 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Sanyo Eneloop AA 2000 mAh
Pampi (25.04.2020 23:58:14): konec roku 2005 - k mání ale u nás byly až později.

Pošta
Pampi . 25.04.2020 23:58:14 . . info
vlákno-filtr vlákno-strom
Sanyo Eneloop AA 2000 mAh
Kdy se začaly vyrábět? Který rok? Právě jsem vyměnil ve vysílači baterii, co jsem vyráběl, když to byla novinka na trhu...

Pošta
ufon13 . 14.04.2020 23:12:23 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: KR-1700AU - náhrada?
elepilot (08.04.2020 12:04:23): tak spolehlivost v lodních modelech je celkem dost důležitá......opravdu nepotřebuji jiné efekty než ty , které jsem měl naplánované a pokud mi vyvýječe plynu pro střelbu berou kolem 10A a měl bych je napájet nixx články tak máme kádmium či olovo a jiné srágory takřka každé veřejné vystoupení ve vzduchu,,,,, kupodivu lixx články to dávají a nemají větších problémů než ztráta procent kapacity.....

Pošta
Pampi . 11.04.2020 13:50:52 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: KR-1700AU - náhrada?
novfra (11.04.2020 13:09:15): V Sýrii se fosfáty těží taky, ale Burešovo byly z Maroka. Dík za opravu. A komu chybí NiCd, zkuste si vyrobit svoje, některé druhy rostlin, kterými se běžně živíme, absorbují kadmium z půdy velmi ochotně, třeba mrkev.

Pošta
novfra . 11.04.2020 13:09:15 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: KR-1700AU - náhrada?
Pampi (11.04.2020 12:12:55): V době, kdy dělal v zahraničním obchodu totiž nakupoval ve velkém výhodně hnojiva ze Sýrie..

Když už něco napíšeš, tak se pokus to napsat správně.

Na podzim 1985 byl Babiš vyslán do marockého hlavního města Rabatu, aby se stal československým obchodním delegátem. V této pozici zastupoval více než desítku podniků zahraničního obchodu.[53] Zpravidla nakupoval marocké fosfáty a sjednával kontrakty na prodej československého zboží.
Zdroj: wikipedia. org

Pošta
ladak . 11.04.2020 13:03:44 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: KR-1700AU - náhrada?
ladak (11.04.2020 12:43:57): A za olovo v benzínu mohl taky. Von prostě může za úplně všechno. Určitě dřív jezdil na olovnatý benzín, to je hrůza. smajl

Pošta
novfra . 11.04.2020 13:01:55 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: KR-1700AU - náhrada?
Pampi (11.04.2020 12:12:55): Koho zajímá, jak se dostalo mraky kadmia do půdy...

Jen příklad: v roce 2013 patřila mezi největší znečišťovatele Kadmiem v ČR plzeňská firma Envirpol s.r.o. Za tento rok z této provozovny uniklo 11 658kg kadmia.
Pokud to přepočítám na akumulátory velikosti SC o váze 42g a odhad ještě velmi zlehčím tím, že budu považovat zápornou elektrodu jako polovinu váhy článku, tak se jedná za rok 2013 o více než půl milionu článků. U akumulátorů AA by se jednalo o cca 1 160 000 baterií. A stále porovnávám únik kadmia v jedné jediné firmě.

Cest, jak se Kadmium dostává do životního prostředí je víc, hnojiva jsou jedna z nich. Do ovzduší se dostává v důsledku spalování uhlí, odpadů, z dolů a rafinérií. Do vody se uvolňuje z odpadních vod, jak z domácností, tak z průmyslu. Hnojiva obvykle obsahují určité množství kadmia a stávají se tak zdrojem znečištění půd tímto těžkým kovem. Stejně tak jsou zdroji znečištění vod a půd kadmiem jeho úniky z provozů k nakládání s nebezpečnými odpady. V životním prostředí člověka je podstatným zdrojem kadmia cigaretový kouř.

...surovinová závislost EU na dovozu fosfátu. Existují obavy, že země s vysokým obsahem kadmia jako Maroko se budou ohlížet po nových trzích, čímž vzroste závislost na dovozu málo znečištěných ruských surovin.
Zdroj: euractiv.cz

Pošta
ladak . 11.04.2020 12:43:57 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: KR-1700AU - náhrada?
Pampi (11.04.2020 12:12:55): No vida za co všechno nemůže, je to zkrátka ošklivý chlapec. smajl

Pošta
jirma . 11.04.2020 12:34:34 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: KR-1700AU - náhrada?
Pampi (11.04.2020 12:12:55):
Konečně už víme, kdo může i za to, že modeláři nemohou sehnat NiCd baterky do svých modelů. Díky za přínosnou informaci.

Pošta
Pampi . 11.04.2020 12:12:55 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: KR-1700AU - náhrada?
Daktari (08.04.2020 09:38:13): Koho zajímá, jak se dostalo mraky kadmia do půdy, ať se zkusí zeptat toho Slováka, kterýmu každej jenom ubližuje. Pro upřesnění je to ten, co v TV čte lámanou češtinou projevy svého mediálního poradce. V době, kdy dělal v zahraničním obchodu totiž nakupoval ve velkém výhodně hnojiva ze Sýrie...Zemědělci ví svoje...

Pošta
M-SF . 09.04.2020 16:34:00 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: iCharger106B+ balancing error
Fifa (09.04.2020 14:01:37): Fifa & Emo(09.04.2020 14:01:37): Diky moc - nebudu to resit - dobijim cca 1600 do baterii 2,5-2,7 tak by to melo byt ok (jsou starsi takze balancovani je treba)

V kvetnu pripadne zkusim zavolat RC Hnizdil zda umi/lze opravit.

Pošta
Fifa . 09.04.2020 14:01:37 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: iCharger106B+ balancing error
M-SF (09.04.2020 10:26:06):
1) Ne
2) Ano, tam kde to ma smysl
A jeste doplnim - nema smysl balancovat vybite, nebo polovybite clanky. Ma slysl balancovat na nabijeci napeti.

Pošta
emo . 09.04.2020 10:57:03 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: iCharger106B+ balancing error
M-SF (09.04.2020 10:26:06):
1. Ak lietaš na čas, teda necháš v baterke minimálne 20-30% jej štítkovej kapacity a vieš si na nabíjačke nastaviť neprekročiteľné (ukončovacie) napätie 4,1 V na článok (platí pre LiPol), potom stačí balancovať raz za istý počet cyklov. Ten počet cyklov si stanov sám podľa toho, ako sú baterky rozhodené pri balancovaní.

2. Externe balancery by som vylúčil, hlavne z dôvodu, že nevidíš čo sa tam pri balancovaní deje. iChargery majú perfektne vyriešený monitoring článkov. V momente, keď začne klesať nabíjací prúd, stačí sa pozrieť na napätia jednotlivých článkov a vidíš či a ako sú rozhodené. Pamätám sa, pri mojej praxi som poznal baterky naspamäť a vedel som presne ktoré články majú dosť a ktoré články zaostávali za ostatnými.

P.S.: Ak tomu nerozumieš, používaj balancer vždy a všade. To je ako rada pre masy - rozumej kadejakých ľudí: Zostaňte doma a noste rúška! smajl

Pošta
M-SF . 09.04.2020 10:26:06 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: iCharger106B+ balancing error
M-SF (08.04.2020 22:41:04): po troše "gúglení" si dovolím trochu zobecnit svůj dotaz:

1. Je třeba balancovat při každém nabíjení - např. má cenu řešit při jednom/dvou nabíjení na letišti, když to můžu večer po létání "dobalancovat" doma na jiné nabíječce? Což se zdá být hodně používaný způsob v praxi....

2. Používáte případně externí balancéry ("Zajíce" bych ještě někde vyhrabal smajl )

Díky

Pošta
M-SF . 08.04.2020 22:41:04 . . www . info
vlákno-filtr vlákno-strom
náhled
iCharger106B+ balancing error
Ahoj,
před mnoha lety jsem částečně odpálil balancér (3S zásuvka) u iChargeru - 3S sady můžu nabíjet dál přes 5S konektor (ale 3S/4S/6S zásuvka ukazuje balancing error). Na desce není na první pohled nic poškozeno (foto - označena je součástka co je možná jen nakřivo připájená, ale nevydá jako buchlá). Nevíte kdo by mohl opravit ? Potřeboval bych teď nabíjet 6S a má psáno 250W .

Nebo nemá ani cenu zkoušet a raději koupit něco lepšího/novějšího (třeba ISDT Q6).
Díky za radu/pomoc.

Pošta
elepilot . 08.04.2020 12:04:23 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: KR-1700AU - náhrada?
dokken (08.04.2020 11:40:05):není důvod se tím jakkoli zabývat, nebo nedejbože to cpát do modelů to je ovšem demagogie
od Rx aku očekávám 101% spolehlivost a životnost. nikoliv hustotu energie.
v maketách lodí a ponorek je Lixx celkem nepotřebná..
(a co je ekologičtější, 1NiCd pack nebo 3 NiMH packy za stejnou dobu životnosti.. smajl )

Pošta
tompe . 08.04.2020 11:44:40 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: KR-1700AU - náhrada?
dokken (08.04.2020 11:40:05):
Ještě by to chtělo graf spolehlivosti/výdrže v čase smajl

Pošta
dokken . 08.04.2020 11:40:05 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
náhled
Re: KR-1700AU - náhrada?
Daktari (08.04.2020 09:38:13): Nixx je jednoduše historie
není důvod se tím jakkoli zabývat, nebo nedejbože to cpát do modelů

Pošta
Daktari . 08.04.2020 09:38:13 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: KR-1700AU - náhrada?
Dalibor (08.04.2020 09:20:30): Ještě maličkost:
Já jsem si ten https://plzen.rozhlas.cz/kadmium-ohrozuje-kazdeho-desateho-cecha-nejcasteji-deti-a-kuraky- ... článek přečetl a schválně- kterou cestou se dostane Cd nejčastěji do těly- potraviny, kouř- kuřáci mají smolíka, ostatní- ano, pokud budeme Cd do potravin dodávat špatnou likvidací jeho slitin, sloučenin, máme taky smolíka. Akorát mi chybí nějaká statistika, která by řekla- od doby vyřazení NiCd se to a to zlepšilo z uvedených poruch zdraví, o tolik klesl obsah Cd v půdě, potravinách a tak dále...
Tím nechci napsat nic jiného, než že ochrana před Cd jistě nutná JE!



|
© 2010 Ludvík Novotný