reklama
|


Pošta
luma . 02.10.2020 17:46:53 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Kolik můžu vybít?
dokken (02.10.2020 10:23:40):žádný BMS v autech se spal. motory není
To jsem tedy jelen, co v těch autech mám?
Pravda, v minulém století to tam nebylo. Tam byl alternátor, regulátor, baterka.

Pošta
dokken . 02.10.2020 12:04:42 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Kolik můžu vybít?
sakrobat (30.09.2020 11:16:21): sakrobat (30.09.2020 11:16:21): sakrobat (30.09.2020 11:16:21):

Mám po ruce novou 10Ah baterku do motorky, ze které bych chtěl autobaterku dobíjet.
dobíjení se nekoná, napětí stejný, potečou max vyrovnávací proudy, rozdílné vnitřní odpory

Kolik z ní můžu na jedno vybití brát, aniž bych ji tím cyklováním zničil?
viz předchozí

Pošta
ika . 02.10.2020 10:52:10 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Kolik můžu vybít?
dokken (02.10.2020 10:23:40): no ono je zavadejici take toto: "Nastavíš hodnotu napětí třeba na 7V". Nevim, jak je to zrovna u fabky a hledat to neminim. Ale u spousty aut je to presne naopak (vcetne oktavky) a hodnota pro zakazani musi byt vyssi nez 12V.

Pošta
dokken . 02.10.2020 10:23:40 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Kolik můžu vybít?
novfra (01.10.2020 21:35:12):
žádný BMS v autech se spal. motory není

Pošta
novfra . 01.10.2020 21:35:12 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Kolik můžu vybít?
luma (01.10.2020 21:19:09): že mi ten kluk od škodovek říkal, že je tam (u škodovek) nastaveno 12,5 V

A i to se dá změnit.

Horší je, když někdo navrhne auto, které se neudrží v chodu vlastní silou (čti elektriku dotuje baterka) a auto žere a žere jak nezavřený.
Kdyby to nebylo jasné, tak teď mluvím o té fábii. Chceš vyjet z parkoviště? Tak jedině na pupeční šňůře.
Tragédie i bez BMS a Start stop systému.

Pošta
luma . 01.10.2020 21:19:09 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Kolik můžu vybít?
novfra (01.10.2020 18:39:36): Co auto, to jiná zkušenost.

Jo, jo, díky. Osobně mě to netrápí. Mám žabožroutský auta a tam se dá noťasem vypnout trvale start/stop i nastavit napětí aku, kdy už to má nabíjet.
Mám dojem, že mi ten kluk od škodovek říkal, že je tam (u škodovek) nastaveno 12,5 V
Není mi zima na pozadí Ale jdou dobře větry.

Pošta
novfra . 01.10.2020 18:39:36 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Kolik můžu vybít?
luma (01.10.2020 13:04:01): Co auto, to jiná zkušenost. Taky nejsem příznivcem BMS v autě, ale co se dá dělat, člověk se s tím musí naučit žít. A nejen s tím. A pak je lepší, když pozná, jak to vlastně funguje.
Stejně jako se systémem start / stop. Stačí se podívat, jak funguje. Vím, je to opruz, ale dá se.

Loni v zimě přišla kolegyně z práce, že ráno vyjížděla z řady aut, auto chcíplo, nešlo nastartovat a že ji v servisu řekli, že se musí vyměnit elektrický posilovač. Cena v desítkách ?? tisíc. Paní se akorát stěhovala, takže výdaj navíc ji fakt nepotěšil. Tak jsem ji napíchnul auto na PC a poradil, ať stojí pokud možno kolmo k silnici a po nastartování normálně jede. A až bude při financích, tak ať si koupí novou baterku. Je to Fabie 1,4 stará určitě víc jak deset let. Posilovač bere 60A a když řidič vyjíždí z řady aut na 2-3x, a fur kroutí volantem, tak prostě slabou baterku vydundá (čti pokles napětí) a auto chcípne na nedostatek elektriky.
V tom autě je snad jen ABS a něco kolem motoru (zapalování).
Další půlku zimy odjezdila na tu starou baterku a v pohodě smajl

Start stop "zrušíš" (čti trvale vypneš) naprosto primitivně. Nastavíš hodnotu napětí třeba na 7V (pokud to SW umožňuje) a protože za běženého provozu se napětí v autě na tuto hodnotu nemůže dostat, nenastala jedna z podmínek pro aktivaci S/S.

BMS (chytré dobíjení) vyřadíš taky celkem primitivně. Buď můžeš odpojit jeden drátek, který dodává autu informaci o napětí a auto jede v "nouzovém režimu" dobíjení 14,4 stále, ale některá auta blikají kontrolkou porucha motoru, případně 12V servis atd. Některá to ignorují, některá se zlobí a za trest plnohodnotně nefungují. Některé funkce zůstanou nedostupné. Typ od typu.
Lepší je NEsplnit jednu z mnoha podmínek, za kterých kontrolu na dobíjení převezme BMS. Třeba si zatopit po zadek. Není mi zima na pozadí a auto dostane dost elektriky do baterky. A těch možností je víc.

Pošta
luma . 01.10.2020 13:04:01 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Kolik můžu vybít?
novfra (30.09.2020 19:26:21): Běžné auto nepotřebuje externí dobíjení, pokud je v pořádku nabíjecí soustava a akumulátor a je jedno, jak dlouhé trasy jezdí.
Manželka jezdí 7km ráno a 7km večer, Nissan Micra, baterka původní 10 let a v pohodě (už mám připravenou novou, počítám, že musí lehnout). Pravda, to auto nemá ještě tu úlitbu zeleným "battery managment" a také málo spotřebičů. Sousedka jezdí stejně s 2 roky starou Fábií a problém má. Další sousedka s Karoqem také, už jí v záruce baterku měnili. Ptal jsem se kluka, co dělá škodovky a opravdu, jak píše carbon výše, ten sw je prý natvrdo.

Pošta
carbon . 30.09.2020 22:07:20 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Kolik můžu vybít?
novfra (30.09.2020 20:55:19):
vim ze lomcovak logoval dobijeni za jizdy a lezly z toho ukrutne veci - po konzultacich se servisem - ten dobijeci algoritmus je ovlivnovany polohou mesice, vychodem slunce,, smerem vetru.. ale U, deltaU apod na to to kasle. a treba baterku to nedobilo ani po 100km. proste ten comp ridici nabijeni usoudil... a hnout s tim neslo, protoze to bylo natvrdo zadratovany v ridicim sw. (ford) ale odhaduji ze ostatni to jiz budou mit hodne podobne.

Pošta
novfra . 30.09.2020 20:55:19 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Kolik můžu vybít?
dzordzik (30.09.2020 19:56:14): Pokud se vrátím zpět k původnímu dotaz od sakrobata, tak stále nemáme informace o autě, baterii a o četnosti a délce jízd.
Neznám všechna auta a jejich nabíjení, ale znám svoje. Něco jsem si ověřil přes diagnostiku, něco zkušeností.
Třeba sobota. Nějakých 450km. Většina (těžko v ČR uvěřitelné) po dálnici. V-metr v zapalovači téměř celou cestu ukazuje napětí v palubní síti 12,3-12,4V. Posledních cca 50km si zapínám vytápění sedadla a ? Napětí v síti (čti nabíjení) 14,9V. Pokud v této chvíli připojíš diagnostiku tak zjistíš, že se nabíjí 40A do baterky a 70A je ještě k dispozici. Na volnoběh. Auto se systémem start stop a řízeným nabíjením a AGM. Paradoxně pokud v tomto autě začneš šetřit elektrikou, tak skončíš s vybitou baterkou (obrazně).
No a druhá věc je vlastní akumulátor. Jestli je to klasická Pb, nebo CA, případně AGM. A každá potřebuje jinou péči a a jiné nabíjení. A to musí být sladěné s autem a jeho nabíjením.
Auto, které jezdí krátké vzdálenosti a trpí na baterku, tak se dá pomoci tím, že se pořídí silnější. Ne kapacitou, ale startovacím proudem (čti odporem) a tím se i rychleji dobije.
Pokud auto (baterka) nezvládne pojížděčky denně v rámci pár kilometrů, tak je něco špatně.

Pošta
dzordzik . 30.09.2020 19:56:14 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Kolik můžu vybít?
novfra (30.09.2020 19:26:21):
S tím, že běžné auto (které je dneska běžně plné rozežrané elektroniky) nepotřebuje nabíjet, bez ohledu na to jak krátké trasy jezdí, se těžko dá souhlasit. I u auta, které je v technicky v pořádku a má novou a nabitou baterku po týdnu ježdění 2km do obchodu, 3km do školky, 5km do práce a to samé cestou zpět, tak ti garantuju, že ta baterka bude rozhodně cokoli, ale ne plně nabitá. Tím spíš, pokud to je v zimě. A to nemluvím o autech, co mají třeba vyhřívané přední/zadní skla a sedačky (což má dneska kde jaké běžné auto). A že je tento způsob ježdění auty ve městech naprosto běžný ...

Pošta
novfra . 30.09.2020 19:26:21 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Kolik můžu vybít?
sakrobat (30.09.2020 11:16:21): Nelze jednoznačně odpovědět. Hloubka vybití se liší podle použitého proudu.
Jestli Ti do auta bude nabíječka cmrndat 200-300mA, tak se na vypnutí ochrany zdrojové baterky z nabíječky spoléhat nemůžeš.
Pokud ale bude nabíjet proudem 5A a ten proud během nabíjení nepoklesne, klidně se spolehni na ochranu a hned dej zdrojovou baterku nabíjet 0,1C na napětí podle výrobce (cyklický režim).
Napsat konkrétní číslo, kolik Ah lze vybít napsat nejde. Nikdo netuší, jakou kapacitu akumulátor při různých proudech vlastně má. 10Ah je jen údaj výrobce při 20 hodinovém vybíjení. A typ baterky si nenapsal.
Osobně považuji tento způsob udržení startovacího akumulátoru auta v provozu za nešťastný.

Možná by nebylo od věci se podívat, proč akumulátor nestíhá. Běžné auto nepotřebuje externí dobíjení, pokud je v pořádku nabíjecí soustava a akumulátor a je jedno, jak dlouhé trasy jezdí.
Jestli chceš, napiš mi do pošty, případně zavolej.

Pošta
sakrobat . 30.09.2020 11:16:21 . . info
vlákno-filtr vlákno-strom
Kolik můžu vybít?
Jezdím autem velmi krátké trasy, takže potřebuju občas dobít baterku. Zdroj 220 u parkovacího stání nemám. Mám po ruce novou 10Ah baterku do motorky, ze které bych chtěl autobaterku dobíjet. Kolik z ní můžu na jedno vybití brát, aniž bych ji tím cyklováním zničil?

Pošta
JV . 07.07.2020 08:25:19 . . www . info
vlákno-filtr vlákno-strom
TP 820 CD
Je zde někdo, kdo používá nabíječku TP 820 CD? Když tak klidně do pošty. Děkuji.

Pošta
Pampi . 26.04.2020 22:51:01 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Sanyo Eneloop AA 2000 mAh
sakrobat (26.04.2020 11:54:27): No jo, ty vysokokapacitní tužky stály za..nestály za nic. Eneloopy jsem teď měnil, protože doba provozu vysílače se zkrátila na 3 hodiny, jinak ale pořád fungujou smajl

Pošta
Pampi . 26.04.2020 22:47:30 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Sanyo Eneloop AA 2000 mAh
Pampi (25.04.2020 23:58:14): Dík, takže krásných cca 14 let..

Pošta
sakrobat . 26.04.2020 11:54:27 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Sanyo Eneloop AA 2000 mAh
Pampi (25.04.2020 23:58:14):

V r. 2005 jsem si nechal v Hangar 1 udělat nový pack do vysílače a chtěl jsem co nejvyšší kapacitu. Vyrobili jej z Sanyo, tuším, 2700 mAh. Taky novinka. Vydržely krásných 6 měsíců smajl

Pošta
Fifa . 26.04.2020 08:49:44 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Sanyo Eneloop AA 2000 mAh
Pampi (25.04.2020 23:58:14): nalákali tě nízkou cenou a za 15 let si můžeš koupit nové (viz Š&G)

Pošta
A N Lodygin . 26.04.2020 08:00:21 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Sanyo Eneloop AA 2000 mAh
Pampi (25.04.2020 23:58:14): konec roku 2005 - k mání ale u nás byly až později.

Pošta
Pampi . 25.04.2020 23:58:14 . . info
vlákno-filtr vlákno-strom
Sanyo Eneloop AA 2000 mAh
Kdy se začaly vyrábět? Který rok? Právě jsem vyměnil ve vysílači baterii, co jsem vyráběl, když to byla novinka na trhu...

Pošta
ufon13 . 14.04.2020 23:12:23 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: KR-1700AU - náhrada?
elepilot (08.04.2020 12:04:23): tak spolehlivost v lodních modelech je celkem dost důležitá......opravdu nepotřebuji jiné efekty než ty , které jsem měl naplánované a pokud mi vyvýječe plynu pro střelbu berou kolem 10A a měl bych je napájet nixx články tak máme kádmium či olovo a jiné srágory takřka každé veřejné vystoupení ve vzduchu,,,,, kupodivu lixx články to dávají a nemají větších problémů než ztráta procent kapacity.....

Pošta
Pampi . 11.04.2020 13:50:52 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: KR-1700AU - náhrada?
novfra (11.04.2020 13:09:15): V Sýrii se fosfáty těží taky, ale Burešovo byly z Maroka. Dík za opravu. A komu chybí NiCd, zkuste si vyrobit svoje, některé druhy rostlin, kterými se běžně živíme, absorbují kadmium z půdy velmi ochotně, třeba mrkev.

Pošta
novfra . 11.04.2020 13:09:15 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: KR-1700AU - náhrada?
Pampi (11.04.2020 12:12:55): V době, kdy dělal v zahraničním obchodu totiž nakupoval ve velkém výhodně hnojiva ze Sýrie..

Když už něco napíšeš, tak se pokus to napsat správně.

Na podzim 1985 byl Babiš vyslán do marockého hlavního města Rabatu, aby se stal československým obchodním delegátem. V této pozici zastupoval více než desítku podniků zahraničního obchodu.[53] Zpravidla nakupoval marocké fosfáty a sjednával kontrakty na prodej československého zboží.
Zdroj: wikipedia. org

Pošta
ladak . 11.04.2020 13:03:44 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: KR-1700AU - náhrada?
ladak (11.04.2020 12:43:57): A za olovo v benzínu mohl taky. Von prostě může za úplně všechno. Určitě dřív jezdil na olovnatý benzín, to je hrůza. smajl

Pošta
novfra . 11.04.2020 13:01:55 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: KR-1700AU - náhrada?
Pampi (11.04.2020 12:12:55): Koho zajímá, jak se dostalo mraky kadmia do půdy...

Jen příklad: v roce 2013 patřila mezi největší znečišťovatele Kadmiem v ČR plzeňská firma Envirpol s.r.o. Za tento rok z této provozovny uniklo 11 658kg kadmia.
Pokud to přepočítám na akumulátory velikosti SC o váze 42g a odhad ještě velmi zlehčím tím, že budu považovat zápornou elektrodu jako polovinu váhy článku, tak se jedná za rok 2013 o více než půl milionu článků. U akumulátorů AA by se jednalo o cca 1 160 000 baterií. A stále porovnávám únik kadmia v jedné jediné firmě.

Cest, jak se Kadmium dostává do životního prostředí je víc, hnojiva jsou jedna z nich. Do ovzduší se dostává v důsledku spalování uhlí, odpadů, z dolů a rafinérií. Do vody se uvolňuje z odpadních vod, jak z domácností, tak z průmyslu. Hnojiva obvykle obsahují určité množství kadmia a stávají se tak zdrojem znečištění půd tímto těžkým kovem. Stejně tak jsou zdroji znečištění vod a půd kadmiem jeho úniky z provozů k nakládání s nebezpečnými odpady. V životním prostředí člověka je podstatným zdrojem kadmia cigaretový kouř.

...surovinová závislost EU na dovozu fosfátu. Existují obavy, že země s vysokým obsahem kadmia jako Maroko se budou ohlížet po nových trzích, čímž vzroste závislost na dovozu málo znečištěných ruských surovin.
Zdroj: euractiv.cz

Pošta
ladak . 11.04.2020 12:43:57 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: KR-1700AU - náhrada?
Pampi (11.04.2020 12:12:55): No vida za co všechno nemůže, je to zkrátka ošklivý chlapec. smajl

Pošta
jirma . 11.04.2020 12:34:34 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: KR-1700AU - náhrada?
Pampi (11.04.2020 12:12:55):
Konečně už víme, kdo může i za to, že modeláři nemohou sehnat NiCd baterky do svých modelů. Díky za přínosnou informaci.

Pošta
Pampi . 11.04.2020 12:12:55 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: KR-1700AU - náhrada?
Daktari (08.04.2020 09:38:13): Koho zajímá, jak se dostalo mraky kadmia do půdy, ať se zkusí zeptat toho Slováka, kterýmu každej jenom ubližuje. Pro upřesnění je to ten, co v TV čte lámanou češtinou projevy svého mediálního poradce. V době, kdy dělal v zahraničním obchodu totiž nakupoval ve velkém výhodně hnojiva ze Sýrie...Zemědělci ví svoje...

Pošta
M-SF . 09.04.2020 16:34:00 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: iCharger106B+ balancing error
Fifa (09.04.2020 14:01:37): Fifa & Emo(09.04.2020 14:01:37): Diky moc - nebudu to resit - dobijim cca 1600 do baterii 2,5-2,7 tak by to melo byt ok (jsou starsi takze balancovani je treba)

V kvetnu pripadne zkusim zavolat RC Hnizdil zda umi/lze opravit.

Pošta
Fifa . 09.04.2020 14:01:37 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: iCharger106B+ balancing error
M-SF (09.04.2020 10:26:06):
1) Ne
2) Ano, tam kde to ma smysl
A jeste doplnim - nema smysl balancovat vybite, nebo polovybite clanky. Ma slysl balancovat na nabijeci napeti.



|
© 2010 Ludvík Novotný