reklama
|


Pošta
A N Lodygin . 13.04.2017 20:04:24 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Novodur - benzín
Fifa (13.04.2017 19:26:35): asi tak - mj. si můžeš všimnout, že lepší smajl než PVC (z hlediska vzniku tribo náboje) je už akorát silikon, PTFE a ebonit
https://cs.wikipedia.org/wiki/Triboelektrick%C3%BD_jev

Pošta
Fifa . 13.04.2017 19:26:35 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom

Pošta
MomoBrut . 13.04.2017 18:22:35 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Novodur - benzín
fokker (13.04.2017 17:49:00): PET lahve se používají hodně dlouho a ne jen u nás, v celé Efropě i za vodou. Sam jsem měl několik modelů s PET a je to asi nejlepší řešení, je to lehké, je do toho vidět.

Pošta
fokker . 13.04.2017 17:49:00 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Novodur - benzín
A N Lodygin (13.04.2017 15:57:54): Nemyslím černé kanystry, ale něco takového: http://www.minfo.cz/rcxxl/main.php?kat=clanek&clid=112&access= . Zatím jsem nikde neslyšel ani nečetl, že by nějaká nádrž chytla. Používá se to asi stejně dlouho, jako benzínové motory, což už je minimálně dvacet let. smajl

Pošta
A N Lodygin . 13.04.2017 15:57:54 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Novodur - benzín
fokker (13.04.2017 13:14:59): možná tak leda v soutěži o Darwinovu cenu smajl
Norma (musel bych se podívat, číslo si zpaměti nepamatuju) jasně definuje povolený odpor (maximum) - takže ty kanystry a nádrže jsou sice z PE, ale naplněnýho něčím - obvykle sazema (grafitem) - aby to nedělalo statiku.
-------------
Btw, můžu zajistit konzultaci s spolužákem z SPŠ - ten málem uhořel (nakonec jenom přišel o ruku smajl ), když myl motor u 120 techničákem nalitým v tý pixle od Solviny a blaflo smajl mu to.
Můžeš hádat, z čeho ta pixla je... smajl

Pošta
Fifa . 13.04.2017 13:34:38 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Novodur - benzín
fokker (13.04.2017 13:14:59): polyethylen jo, nadrz ne. Podivej se jak vypada takovej PE pytlik a jak vypada nadrz.

Pošta
fokker . 13.04.2017 13:14:59 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Novodur - benzín
A N Lodygin (13.04.2017 13:01:32): Myslím, že polyetylen statiku generuje taky. A nádrže se z něj dělají běžně. Ale tohle byl jen nápad, vykašlu se na to. Toluen v benzínu mě rozhodně nenapadl. Natírám motorové přepážky nitrolakem. smajl

Pošta
A N Lodygin . 13.04.2017 13:01:32 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Novodur - benzín
fokker (13.04.2017 11:01:26): vůči čistému (třeba lékařskému) tak nějak ano (omezeně).
Vůčí automobilnímu (tomu patoku od pumpy) v žádném případě ne.
Navíc tvrdé PVC (novodur) je známý vynikající generátor smajl statiky, takže vyrábět pomocí novodurové trubky a benzínu sud s střelným prachem smajl mi připadá nepochopitelné.
Absolutní jistota průseru.

Pošta
blembondo . 13.04.2017 11:34:29 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Novodur - benzín
fokker (13.04.2017 11:01:26): Co udělá Toluen s PVC? https://molcesko.cz/images/mol_cz/pdf/produkty/pro_partnery/bezpecnostni_listy/automobilov ...

Pošta
fokker . 13.04.2017 11:01:26 . . www . info
vlákno-filtr vlákno-strom
Novodur - benzín
Nevíte někdo, jestli je novodurová kanalizační trubka odolná proti benzínu? Jde o takovou tu válcovou spádovou nádrž na centroplánu starých dvouplošníků. Z té trubky by to šlo vyrobit jednodušeji než z plechu. Ale nevím, jestli to vydrží.

Pošta
MomoBrut . 31.03.2017 09:03:40 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Ještě MPJ 4142 BR a 4143 BR
A N Lodygin (31.03.2017 06:12:15): Už je to opět v provozu, takže nemůžu dodatečně ověřit, ale mám pocit, že je to kov.

Pošta
A N Lodygin . 31.03.2017 06:12:15 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Ještě MPJ 4142 BR a 4143 BR
MomoBrut (29.03.2017 20:01:46): dík za fotky - celkem žádný překvapení nevzniklo - btw, z čeho jsou v tom ty kola - jsou kovový a nebo jsou tam ty hnědý z toho průmyslovýho čerpadla?

Pošta
MomoBrut . 29.03.2017 20:05:24 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Ještě MPJ 4142 BR a 4143 BR
A N Lodygin (29.03.2017 10:36:32): A tady ta kopie VDO, o které jsem mluvil ... http://www.rc-auta.eu/component/virtuemart/elektronika/elektromotory-a-prislusenstvi/chlad ...

Pošta
MomoBrut . 29.03.2017 20:01:46 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
náhled náhled náhled
náhled
Re: Ještě MPJ 4142 BR a 4143 BR
A N Lodygin (28.03.2017 12:01:25): Posílám fota rozebraného čerpadla. Poslední foto je vršek motoru, který je původně uzavřený jen úchytem, který ne zcela bezvadně těsní, vstup jsem utěsnil hliníkovou fólií.

Pošta
R.a.d.i.m . 29.03.2017 14:48:14 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Ještě MPJ 4142 BR a 4143 BR
MomoBrut (29.03.2017 09:51:01): Mám to čerpadlo taky na cestě během cca týdne už by tady mohlo být tak ti pak poreferuju jak vypadal druhý kus..asi ho teda ale zrovna preventivně rozeberu:0))))

Pošta
Jofree . 29.03.2017 10:37:07 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Ještě MPJ 4142 BR a 4143 BR
A N Lodygin (29.03.2017 10:30:52): .. proste je to hodne smutne... dik za potvrzeni...

Pošta
A N Lodygin . 29.03.2017 10:36:32 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Ještě MPJ 4142 BR a 4143 BR
MomoBrut (29.03.2017 08:46:23): byl by link na tu verzi od SJ/G? - by mě zajímalo který to je.

Pošta
A N Lodygin . 29.03.2017 10:34:49 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Ještě MPJ 4142 BR a 4143 BR
MomoBrut (29.03.2017 09:49:50): benzínu samozřejmě odolává - ovšem benzínu smajl - ne tý slivce smajl co je u pump.
Si vezmi několik O kroužků, ty si změř mikrometrem, pak je na 24hodin namoč do naturalu a změř si je znova - budeš v šoku, stejně jako já.
Navíc je tu ještě jeden problém - Viton (DuPont) je obvykle dosažitelný pouze v vyšších Shore (obecně je tvrdší) a tak ho v měkčím provedení vůbec nekoupíš - prostě není.

Pošta
A N Lodygin . 29.03.2017 10:30:52 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Ještě MPJ 4142 BR a 4143 BR
Jofree (29.03.2017 09:24:16): FP (fluorkaučuk) je skutečně ten Viton.
Akorát Viton jsme oficiálně nesměli používat, protože byl z NSZ (od nepřátel smajl smajl ) a tak platilo to, že se místo originál Vitonu používala tzv. "hnědá ruská" (číslo bych našel) a ta se chovala skoro podobně - a byla dovoz z CCCP.
Tehdy bylo vyzkoušené, že pokud byla situace v xxxxx (pryžový dílec odcházel), tak použitím "hnědý" vše vždy vyřešilo (teda kromě toho, že se to muselo schválit a cena byla strašná).
Bohužel současná situace je taková (mám pečlivě vyzkoušeno), že když namočím originál Viton kroužky do benzínu z pumpy, tak do druhého dne jsou nabobtnalý stejně jako NBR smajl , ne - li víc smajl .
Navíc Viton má v autobenzínu větší součinitel tření, takže pro nestatické těsnění o to ještě hůř.
----------------
Prostě situace je díky zelenomírcům smajl naprosto tragická a kdybych věděl co s tím, tak bych to okamžitě použil - ale i to nejlepší, co je v současnosti k dispozici (viton) jde taky do xxxxxx.
Takže asi tak.

Pošta
MomoBrut . 29.03.2017 09:51:01 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Ještě MPJ 4142 BR a 4143 BR
Jofree (29.03.2017 09:24:16): Fluorelastomer ...

Pošta
MomoBrut . 29.03.2017 09:49:50 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Ještě MPJ 4142 BR a 4143 BR
Jofree (29.03.2017 09:24:16): Je to asi jediný materiál, který rozumně odolává benzínu, zásadní nevýhoda pro některé aplikace, je neprůhledný, obvykle tmavé barvy. Jako jediný rozumně zvládá úplné ponoření do benzínu, ostatní benzínu "odolné" materiály zvládají (velmi optimistické tvrzení) jen kontakt z jedné strany, tedy ne celkové ponoření.
https://www.chemours.com/

Pošta
Jofree . 29.03.2017 09:28:57 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Ještě MPJ 4142 BR a 4143 BR
fokker (29.03.2017 08:29:53): velmi spatna zkušenost s timto e-shopem, veskery prodej alternatoru starteru, cerpadel atd, mimo normy, spatne odlitky, nefunkcni odpocatku.. odflakle..

firma sidli v silenych podmínkách kdesi v opustenych a vybydlených zeleznicnich skladech na ostravsku, - byl jsem osobne...

Pošta
Jofree . 29.03.2017 09:24:16 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Ještě MPJ 4142 BR a 4143 BR
A N Lodygin (29.03.2017 06:18:28): Co je to Viton, je to kaucukova pryz, respektive fluor kaucuk? To je ten material ktery se pouzival v palivových systémech v letadlech...(?)

Pošta
MomoBrut . 29.03.2017 08:46:23 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Ještě MPJ 4142 BR a 4143 BR
A N Lodygin (29.03.2017 08:39:45): Originál čerpadla z aut vydrží, o tom žádná. Mě se nejvíce líbilo historické čerpadlo používané u mercedesu a porsche - VDO, které je dlouhodobě vyzkoušené na benzín, ale chtěl jsem něco na 6 V. Samozřejmě cena je jinde. Vyrábí se VDO kopie na 12 a 6 V prodáváné v modelářských obchodech pod značkou Graupner/SJ, ale byl jsem upozorněn, že to netěsní a je to werk.

Pošta
A N Lodygin . 29.03.2017 08:43:14 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Ještě MPJ 4142 BR a 4143 BR
fokker (29.03.2017 08:29:53): jo a bude to chtít dost dobrou baterku - cca jako v autě smajl (viz kolik ten elektromotor čerpadla do auta má odběr - jakou to má dodávku a výstupní tlak).
Tudy naštěstí cesta nevede - kdyby to totiž bylo tak jednoduché, tak by to objevil už dávno někdo jiný.

Pošta
A N Lodygin . 29.03.2017 08:39:45 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Ještě MPJ 4142 BR a 4143 BR
fokker (29.03.2017 08:29:53): originál je Bosch, fyzicky se vyráběl (vyrábí) v Budwayzu.
Zkoušet čínský předmět jakovyrobený smajl v německu nemám potřebu - technologií výroby originálu celkem znám, takže myslím dokážu odhadnout čínský výsledek.
Detaily o tom německým čerpadle si můžeš dohledat tady
http://skv-aftermarket.de/ smajl
překvapivě
http://www.mjauto.cz/pozor-na-nahradni-dily-od-skv-aftermarket-gmbh-svk-germany

Pošta
fokker . 29.03.2017 08:29:53 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Ještě MPJ 4142 BR a 4143 BR
A N Lodygin (29.03.2017 06:25:26): Jestli je výrazně lepší než modelářské, tak mi to zase tak drahé nepřijde: https://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/levne-autodily/palivove-cerpadla_194/skoda_382/prod ... . A tohle je nové, z vrakáče to bude nula nula nic.

Pošta
A N Lodygin . 29.03.2017 06:25:26 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Ještě MPJ 4142 BR a 4143 BR
FaF (28.03.2017 21:00:51): si jako myslíš, že dopravní "mokré" čerpadlo v autě je na něco jiného než na elektriku?
Cele to je namočené v palivu - včetně motoru, komutace.....
Problém akorát je v tom, že aby to přežilo tenhle režim provozu, tak musí být materiály a konstrukce odpovídající, takže tím je pevně daná cena a tím je použití v modelařině nemožné.
mj. jednu dobu s tím měl ten hlavní výrobce celkem problémy - odcházely komutace (uhlíky) - stačila nepatrná změna složení paliva a jiný dodavatel a byl okamžitě problém - nic jednoduchého.

Pošta
A N Lodygin . 29.03.2017 06:18:28 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Ještě MPJ 4142 BR a 4143 BR
fokker (28.03.2017 18:27:05): psal jsem o čerpadlech na elektromotor (viz to co momobrut vložil) smajl - podle mě klička a elektromotor je trochu jiný zdroj pohybu.
Mj. podle mě stejně teče, ale málo (respektive tak málo, že to nezjistíš, protože ten objem zůstane uvnitř té pixly).
A taky asi není protitlak - si zkus ho udělat (na zkoušku třeba čerpat s nějakou dopravní výškou nebo uškrtit průřez výstupu) a hned uvidíš, jak to je.
Prostě v současném autobenzínu odchází (dramaticky mění rozměry) i Viton (!) - takže doufám asi není co dodat... smajl

Pošta
A N Lodygin . 29.03.2017 06:09:14 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Ještě MPJ 4142 BR a 4143 BR
MomoBrut (28.03.2017 18:53:27): těleso ano, kola taky, těsnění hřídele ne.
Mj, s tímhle čerpadlem xx let mám zkušenosti - jednak jako "tlakové" doplňovadlo denaturáku do vnějšího okruhu tepelného čerpadla (trvale zapojené, když je třeba tak přetlačí zpětný ventil a doplní) - skoro 10 let no problém, poté co jsem ho vyměnil za verzi novější verzi s tou plechovkou, tak za cca rok KO - motor.
A pak to samé, ale pro vnější ohruh vakuové sušky (tam není protitlak, takže zatím neodchází).
Prostě nejslabší na něm je současný motor a v případě "benzínu" (toho, co smajl se leje aktuálně do auta) těsnění té hřídele - pokud je protitlak, tak je hotovo.



|
reklama
reklama
reklama
© 2010 Ludvík Novotný