reklama
|


Pošta
siky . 07.07.2004 10:04:22 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Olej-4 takt
jendo (07.07.2004 09:56:58):
FAKT!! smajl

Pošta
Jendo . 07.07.2004 09:56:58 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Olej-4 takt
siky (07.07.2004 09:53:21): Heliol je len do vrtulníkov!!! smajl

Pošta
siky . 07.07.2004 09:53:21 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Olej-4 takt
Asi vyskúšam tem margarín smajl
A čo tak Heliol?

Pošta
xpetr . 07.07.2004 09:45:37 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: MVVS 26 benzin
rcmony (07.07.2004 09:30:06): Kdysi "božský pilot" sepsal článek "Seřízení benzinového motoru" Svou 26 jsem podle toho dělal a šlo to.Je to asi na XXL nebo i to pošlu mejlem.

Pošta
MPP . 07.07.2004 09:41:12 . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Olej-4 takt
AERO (04.07.2004 01:03:41): Rád bych R 30/40 prubnul v Saitu. Kdy odhaduješ , že bude k mání namíchané palivo?

Pošta
rcmony . 07.07.2004 09:30:06 . . info
vlákno-filtr vlákno-strom
MVVS 26 benzin
Můžete mi někdo poradit jak máte nastavené trysky H a L (kolik otáček). Nedaří se mi nastavit aby motor držel volnoběh, při přechodech netarokoval a zároveň držel max. otáčky. Motor má za sebou cca. 30 min na 40-50% výkonu jako záběh, ale vyladit pro let se nedaří.

Pošta
rcmony . 07.07.2004 09:23:53 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Super Tigre S3000
Kolbiš (07.07.2004 09:10:37): Neviděl bych to tak žhavě. Provozuji motor SuperTigre 90 na směs kterou tu kdysi nazývali "prasopsem" 12% AeroSynt a 3% ricin a motor si vůbec nestěžuje. Provozuji poměrně intenzivně již přes dva roky. A že to není kombinace špatná mě utvrzuje i fakt, že kolega, tak tři neděle zpátky si natankoval na poslední let odemne, trošku musel poštelovat a vylítal celou nádrž. Což se mu předtím s palivem kupovaným málo kdy povedlo ( a to palivo které kupuje vůbec nepovažuji za nějak špatné).

Pošta
Kolbiš . 07.07.2004 09:19:26 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Super Tigre S3000
Jen připomenu tento příspěvek, ve kterém se vůbec nemluví o čtyřtaktech nebo dvoutaktech:

AERO22.06.2004 12:52:00
Re: Ricin versus syntetika

MPP (22.06.2004 11:15:13): ano dá se mazat R40 je akorát řidčí než R30 , ale pořád lepší než modelářská syntetika smajl
PS: nejsem ortodoxní zastánce syntetického ricínového oleje , ale po zkušenostech s různými modelářskými syntetikami , používám Aerosynth pouze k dlouhodobé konzervaci uložených motorů ( primárně byl stejně vyvíjen jako konzervační strojní synt. olej ) smajl


A teď už opravdu končím.

Pošta
Kolbiš . 07.07.2004 09:10:37 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Super Tigre S3000
AERO (07.07.2004 08:34:27): A opět. Z Tvého příspěvku vyplynulo, že Aerosynth = margarín. Z mé strany konec.

Pošta
xpetr . 07.07.2004 08:40:57 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Super Tigre S3000
Kolbiš (07.07.2004 07:05:09): Mně nevadí, že propaguje R30 a R40. Mně jen štve to odsuzování Aerosynthu.
Přeci zde před týdnem přiznal své zamýšlené obchodní aktivity.Běžný obchodní tah.Každý si hájí svojí pravdu a má své argumenty.To nemyslím nijak zle,ale je to fakt se kterým se asi každý dnes setkává v naší demokracii.

Pošta
AERO . 07.07.2004 08:34:27 . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Super Tigre S3000
Kolbiš (07.07.2004 07:05:09): Prosím Tě přečti si moje příspěvky a pak rozumně reaguj smajl) Aerosynth nedávám - nedoporučuji do čtyřtaktů !!!! Aerosynth je drahej tolik kolik za něj zákazník zaplatí = silně nadnesená reklama = ,ovečky kupujou, ovečky platí smajl. aerosynth má syntetický základ - ricín se do něj přídává pro " JISTOTU " !!!
PS: lítej si třeba na margarín mě je to jedno, - doporučuji jen vyzkoušené stejně i mnoho dalších výrobců motorů !!! ( No offence ) smajl

Pošta
Johny . 07.07.2004 07:18:58 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Super Tigre S3000
Kolbiš (07.07.2004 07:05:09): Já dávám Aerosynth 2 do Super Tigre G75 (12,2ccm) a zatím si nestěžoval.

Pošta
Kolbiš . 07.07.2004 07:05:09 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Super Tigre S3000
Kolbiš (07.07.2004 06:53:31): Ještě dodatek. V podstatě už skoro měsíc se tu dohadujeme a celé to sklouzává k tomu, že AERO nedá dopustit na R30 a R40 (a já věřím, že to jsou kvalitní ricinové oleje) a naopak haní AeroSynth. Dokonce o něm prohlásil, že se hodí jen jako konzervační. Mně nevadí, že propaguje R30 a R40. Mně jen štve to odsuzování Aerosynthu.

Nemám zkušenost s velkými motory ani s čtyřtakty. Ale pro MVVS3,5GFS je Aerosynth 2 bezva olej. Teď byl prodloužený víkend, během kterého jsem tímto motorem prolil 1litr paliva 85/12/3 (metyl/olej/nitro). Za celých 10 letů jsem nemusel sáhnout na nastavení karburátoru. Motor ani jednou nezdechl a chodil jako hodinky. Krásný volnoběh, přechody, perfektní výkon. Včera jsem sundal hlavu. Dno pístu i hlava jsou čisté. Ani náznak karbonu. Model není ulepený. Je prostě mastný od oleje, ale není to nepříjemné na dotek. Otírám ho jen hadrou a žádné "vodičky" nepoužívám.

Mimochodem AERO. Když je Aerosynth tak naho*no, proč je 2x dražší???

Pošta
Kolbiš . 07.07.2004 06:53:31 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Super Tigre S3000
AERO (06.07.2004 21:58:23): Až na to, že Aerosynth 2 (Orange) není čistá syntetika, ale směs syntetiky, antioxidačních detergentů a dalších přísad a kvalitního ricinového oleje (nejspíš toho R30 nebo R40). Tuto informaci mám přímo od technika Fuchs. Je údajně také RC modelář a tvrdil, že na Aerosynth také létá.

PS: Předpokládám, že Aerosynth Comp a AeroSave na tom budou podobně.

Pošta
AERO . 06.07.2004 21:58:23 . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Super Tigre S3000
jendo (06.07.2004 20:46:10): Ano pochopil si správně a do budoucna máš jasno jak oleje správně zařadit.
smajl

Pošta
Honda . 06.07.2004 20:51:49 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Super Tigre S3000
zd (06.07.2004 19:17:36): Obávám se že invertní montáž není šťastný způsob a bude dělat problémy,řešením bude přižhavovací modul, za letu se ten motor už chová jinak než "dětská desítka" .má velkou spotřebu paliva (asi 3x větší než benzín) a když prudce přidáš plyn z volnoběhu může se zalít,.... řešením může být těžká laminátová vrtule a ne lehká dřevěnka,....Osobně navrhuji pro začátek: pokud to jen trochu jde pokus se ho otočit na bok a první lety určitě bez haubny a tahat malý větráky budeš stejně,....já to mám taky tak,....
P.S. A NAKONEC TAM DÁŠ BENZÍN,....a budeš mít pokoj na deset sezón a větroňáři taky
p.s.s. zkušenost je nesdělitelná,...... smajl smajl

Pošta
Jendo . 06.07.2004 20:46:10 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Super Tigre S3000
AERO (06.07.2004 10:06:53):
Ďakujem za obsiahlu odpoveď smajl , takže ak som dobre pochopil, tak by to malo byť takto:
1) Syntetické oleje:
FUCHS AeroSynth Competition, AEROSAVE, AEROSYNTH 2

2) Oleje na báze ricínu ("syntetický ricín"):
FUCHS SILKOLENE CASTORENE R30, R40, R50 (jsou směsi ricinového oleje špičkové kvality a syntetických esterů)
CASTROL M (motorový olej na báze rycínového oleja pre motory spalujúce metanol)

Pošta
zd . 06.07.2004 19:17:36 . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Super Tigre S3000
macil (06.07.2004 13:29:31): Ne že by to nešlo, ale je pod haubnou a tam se dostaneš je plazením. smajl

Pošta
macil . 06.07.2004 13:29:31 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Super Tigre S3000
zd (06.07.2004 11:27:30): A když už ho uchlastám, tak dostat palivo ven bude taky zážitek.
Vymontuješ sviečku. smajl

Pošta
zd . 06.07.2004 11:27:30 . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Super Tigre S3000
Honda (06.07.2004 10:37:21): Na vlekání zatím ani nepomýšlím, ale kamarádi s větroni už provokují. smajl

Ten model jsem koupil od jednoho známého důchodce, poctivce ve všem co dělá. Ze strachu před pronásledováním dvoutaktů střelil Warťase kombi a koupil Favorita. Do toho Citabrii nedostane ani náhodou, taky mu chybí kačky a tak mi to dal celé za cenu až je mi stydno. Dobrovolně jsem mu přihodil litr navíc. Ěro má za sebou čtyři starty, je kompletně vybavené osmi servy (ty už jsou ale trochu odlfashioned) a tím tygrem.

Na vlekání není upraveno a ani se s tím nepočítalo. Musím doplnit accu a trochu to předrátovat dle mých představ, vyzkoušet a pak se uvidí.

Z éra strach nemám, i když je to výrazný skok ve velikosti proti mým zkušenostem.

Spíš mám obavy z toho motoru. Doposud jsem se přes 10 kubíků nedostal. Teď najednou 30 a invertně. Neznám žádné grify jak na to. Když mne plácne půlmetrová vrtule, tak budu celý nadšený. smajl Jak dostanu palivo do invertního motoru, aniž bych ho přechlastal, je taky velká neznámá. A když už ho uchlastám, tak dostat palivo ven bude taky zážitek. S jedenáctikilovou třímetrovkou se klasické "vylévací prostocviky" dost dobře dělat nedají.

Pošta
Honda . 06.07.2004 10:37:21 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Super Tigre S3000
zd (05.07.2004 19:21:32): Mám Big Lifta asi 9 Kg/2,55m a byl v něm O.S.Max BGX1-35ccm, dostával normální ricin 80/20 a 5% nitráku, po čase mě to přestalo bavit a po konzultaci s modeláři z německa jsem snížil obsah ricinu na 12% - výsledek - motor "neblil" tolik oleje výfukem,výkon se zvedl o 150 ot. a volnoběh se zklidnil.Po doplnění výfuku (40 ccm od ZDZ laděný) další nárůst o cca 100 otáček. Podmínkou byly svíčky O.S.Max A8 studená a později už ztrácel ducha tak A5 středně teplá, další pokus s A3 teplá nepřinesl kýžený výsledek.V této konfiguraci tahal větroně do 3 kg/3m bez potíží s mírnými komplikacemi i 4kg/4m ale to bylo asi tak na hranici možností modelu.
Jinak jediný problém byl dlouho běžící volnoběh,než se připojil větroň šňůra a tak,takže mi někdy chcípnul - tak běžet pro startbox, žhavení, startovat, no, to se mi moc nelíbilo.
Teď tam je MVVS 35 nový typ a do vzduchu půjde co nejdřív. Výkon na zemi je výrazně větší,....
Pokud chceš s Citabrií jen létat a ne vlekat, myslím si že metylová třicítka poskytne realistický let bez přebytku výkonu ale to přece není akrobat,že,... mnoho zdaru H. smajl

Pošta
AERO . 06.07.2004 10:06:53 . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Super Tigre S3000
jendo (06.07.2004 00:03:03): Tady máš malý shrnutí všeobecných poznatků - možná Ti bude více jasno smajl
Doporučuje se každému používat olej předepsaný výrobcem, protože s tímto typem oleje bylo provedeno mnoho zkoušek a je pro danou konstrukci motoru optimální.
1.Oleje vyrobené syntetickou cestou. První pokusy s výrobou syntetických olejů jsou z konce čtyřicátých let a úspěch včetně patentové přihlášky se dostavil v první polovině let padesátých, takže opět poslední výkřik hi-tech v mazání je starý padesát let. Vývoj těchto olejů byl podnícen dosažením větších viskozitních rozpětí !!! Syntetický olej se vyrábí velmi náročnou technologií, kdy se z ropného základu extrahují pouze ty složky, které jsou pro mazání vhodné; nepotřebné a nevhodné složky, které nejdou normální destilací odstranit, zde nejsou přítomné a tedy olejový základ neovlivňují. Takto získaný základový olej se aditivuje podobně jako olej ricínový nebo minerální, ovšem mnoho aditiv je odlišných a vhodných pouze do synteticky vyráběných olejů.
2.Ricinový olej, který se vyznačuje vysokou odolností proti působení tlaku se získává ze semen skočce, je nevysychavý, ale obsahuje jedovaté alkaloidy ricin a ricinin, požití i malého množství vyvolá silné průjmy. Do surového ricínového oleje se přidávají inhibitory a detergenty (zkráceně aditiva). Inhibitory chrání ( stabilizují ) olej před účinky kyslíku a mazané plochy proti otěru a korozi, detergenty udržují v disperzi nerozpustné složky v oleji a neutralizují kyselé spaliny a kyselé oxidační zplodiny. Dále se olej upravuje z hlediska viskozity, její hodnota by se měla s teplotou měnit co nejméně. Neupravený olej mění viskozitu ve velmi širokém rozsahu podle teploty, čím je teplota nižší, tím je viskozita větší (olej houstne a špatně teče), se zvyšující se teplotou olej řídne, až ztratí mazací schopnosti. Viskozita je míra vnitřního tření kapaliny a je způsobena odporem, který kladou jednotlivé molekuly kapaliny vzájemnému pohybu. Úprava se provádí technologickým postupem při výrobě oleje a speciálními přísadami . Takže "syntetický ricín " = aditivovaný ricín, který je vyráběn podobnou technologii jako syntetika , ale jeho základ pořád tvoří organický ricín .
Já jsem jednoznačně pro aditivovaný ricín - pro který jsem zavedl tak trochu zavádějící terminus technikus " syntetický ricín ", protože když někomu dneska řekneš já lítám na ricín kouká na tebe jako na vola , neb on má v palivu syntetiku a to motor chodí jak po mávnutí kouzelným proutkem a pod.
Mě už skoro přišlo , že se " Ricínáři " musejí začít stydět za používání ricínu v palivu. Ale je tu konečně aditivovaný ricínový olej , který vítězí nad " bájnými " syntetikami na celé čáře. smajl smajl

Pošta
Jendo . 06.07.2004 00:03:03 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Super Tigre S3000
AERO (05.07.2004 23:28:17):
Tak už som s toho nadobro jeleň smajl , lebo keď sa bavíme o syntetike, tak už neviem čo teda syntetika je a čo nieje smajl , podla toho teda FUSH (R30- R50) nieje syntetika ("Oleje SILKOLENE CASTORENE jsou směsi ricinového oleje špičkové kvality a syntetických esterů")

V podstate sa mi jedná o to, aby som vedel (sme vedeli!) čo je čo za olej a ktorý ako nazvať, aby v diskusii nevznikali rozpory , v praxi ma zaujma len ako maže, a nech je to olej aký chce smajl ...

Pošta
AERO . 05.07.2004 23:28:17 . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Super Tigre S3000
jendo (05.07.2004 23:03:04): Syntetické oleje nemají ricínový základ . A protože v metanolu nejsou rozpustná všechna maziva, tak se syntetický olej rozpustí pomocí tzv. esterů - derivátů organ. kyselin a alkoholu a následně se ve směsi stabilizují použitým inhibitorem ( pro každý typ oleje trochu jiný). Ricín u syntetiky netvoří primer na metyl. Ricínem přidaným do synt. oleje si zvyšuje výrobce zadírací tlak = vyžší pevnost mazacího filmu. smajl
Castrol M je pravděpodobně aditivovaný ricínový olej smajl

Pošta
Jendo . 05.07.2004 23:03:04 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Super Tigre S3000
AERO (05.07.2004 22:25:54):
Takže máme:
FUCHS SILKOLENE CASTORENE ( R30-R50) motorový olej na ricinovém základu se syntetickými přísadami
Castrol M motorový olej na báze rycínového oleja pre motory spalujúce metanol
................?????????

ALL: ktoré oleje(samozrejme pre metyl palivá) poznáte a sú čiste syntetické (bez ricín. základu)???

Pošta
AERO . 05.07.2004 22:25:54 . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Super Tigre S3000
jendo (05.07.2004 22:03:19): Silkolene Castorene R30 a R40
, výrobce Fuchs & Silkolene England. Jiný olej do motorů už nedám . smajl

Pošta
Jendo . 05.07.2004 22:03:19 . . www . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Super Tigre S3000
AERO (05.07.2004 20:32:54):
Prosím, môžeš napísať ktoré oleje (typ/výrobca) sú na báze ricínu (aditivovaný ricín) a ktoré čisto syntetické?

Pošta
zd . 05.07.2004 21:16:22 . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Super Tigre S3000
AERO (05.07.2004 21:00:06): Dík

Pošta
n.a . 05.07.2004 21:11:33 . . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Super Tigre S3000
AERO (05.07.2004 20:32:54): Jo,s tím ricíňákem to bude pravda.Někdo mi říkal,že na syntetiku se mu kouslo ojniční oko.Mám takový dojem,že ty případy byly dva.Taky jsem o něm přemýšlel a sháněl iformace.(Teť ho tu mám ale není můj,je na prodej)

Pošta
AERO . 05.07.2004 21:00:06 . info
předchozí vlákno-filtr vlákno-strom
Re: Super Tigre S3000
zd (05.07.2004 20:51:50): Super Tigre jsou pořád nádherné motory . smajl



|
© 2010 Ludvík Novotný