reklama
|
santroch . 13.11.2012 19:51:19 . . info
vlákno-filtr
náhled náhled
Dnes to šlo
Dnes byl perfektní den k látání smajl http://www.helisantroch.estranky.cz/fotoalbum/podzim-2012/

venca.nejdek . 13.11.2012 20:42:36 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
santroch (13.11.2012 19:51:19): Dneska bylo luxusně... 7 startů. Nad 600 metrů, bude ve stávajících 14 dnech nádherné počasí (je inverze) smajl

Xfive . 14.11.2012 20:22:43 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
venca.nejdek (13.11.2012 20:42:36): Venco kde beres tu jistotu jak bude nasledujicich 14 dni ? U nas horko tezko sedej predpovedi na druhy den, ne to na dva tydny dopredu... smajl

venca.nejdek . 14.11.2012 21:06:53 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Xfive (14.11.2012 20:22:43): Ahoj Martine, mám svého osobního meteorologa, je to profesionál docela mu věřím, zatím nezklamal smajl Balu1se dnes také u nás kochal smajl

Howking . 15.11.2012 18:07:13 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
venca.nejdek (14.11.2012 21:06:53): Dnes to taky šlo smajl

venca.nejdek . 15.11.2012 19:04:06 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
náhled
Re: Dnes to šlo
Howking (15.11.2012 18:07:13): Jo jo... dnes jsem si to také užíval smajl

1ondra9 . 15.11.2012 19:33:31 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
venca.nejdek (15.11.2012 19:04:06): smajl

venca.nejdek . 15.11.2012 19:50:14 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (15.11.2012 19:33:31): Ondro je inverze... v listopadu minulého roku, bylo na horách ve 1200 metrech v průběhu dne 16-20st.C o 200 metrů níže, teplota -1st.C

1ondra9 . 15.11.2012 19:57:00 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
venca.nejdek (15.11.2012 19:50:14): Veno smajl tím sis to moc ale nevylepšil smajl

venca.nejdek . 15.11.2012 20:06:18 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (15.11.2012 19:57:00): Vemte si dovolenou a přijeďte nasávat famozní atmosféru. Ubytování zajistím na pensionu u kamaráda vrtulníkáře smajl

1ondra9 . 15.11.2012 20:39:42 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
venca.nejdek (15.11.2012 20:06:18): Děláš mi chutě- smajl

Howking . 17.11.2012 17:20:19 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (15.11.2012 20:39:42): A dnes to šlo dokonce moc dobře smajl

První chtěné autorotace s sedmikilem smajl

Milenium3 . 17.11.2012 17:50:32 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (17.11.2012 17:20:19): Koukám, že sis místo LA 700 oblíbil T-Rexe 700E smajl

Milenium3 . 17.11.2012 17:51:56 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (17.11.2012 17:20:19): http://www.mojehobby.cz/inzeraty/detail.php?idinzeratu=10790 proč se toho lidi tak zbavují ?

Howking . 17.11.2012 18:01:43 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Milenium3 (17.11.2012 17:51:56): Nemyslím si, že lze tvrdit, že se toho lidi zbavují. Při třiceti LA mezi lidmi tohle je jen kapka v moři.

1ondra9 . 18.11.2012 09:40:20 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (17.11.2012 17:20:19):  Se 700 sou autorotace nuda smajl

Howking . 18.11.2012 11:05:14 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (18.11.2012 09:40:20): pro mě naopak smajl S Protosem autorotuju už rok (a to prý s ním autorotovat nejde), ale se sedmikilem jsem se bál smajl

vito . 19.11.2012 15:40:29 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (18.11.2012 11:05:14): Kde jsi slyšel, že s Protosem autorotovat nejde?

vito . 19.11.2012 15:39:53 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (17.11.2012 17:20:19): Nezlob se na mne, ale skoro vše je špatně. Výuka autorotace by měla probíhat při dopředné rychlosti. A ty jsi letěl svisle dolů, a ještě k tomu pozpátku.

Howking . 19.11.2012 17:25:28 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
vito (19.11.2012 15:39:53): Já jsem si toho vědom, ale letiště, kde jsem to zkoušel je samý krtinec a kráter a já se bál, že při dopředném letu dobře neodhadnu místo na přistání. Nakonec jsem ho neodhadoval ani při svislém sestupu a musel si vždy ještě couvnout a stejně jsem párkrát sedl hodně nakřivo. S protosem dopředný let dodržuju, tam bych se jen svisle bál, že by to na roztáčení rotoru nestačilo při tom jak jde ztuha.

error414 . 20.11.2012 13:36:56 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
vito (19.11.2012 15:39:53):

4 krat to dostal dolu a nic se nerozbilo, ja myslim ze dobry. Proc se vubec nemuze pri autorotaci couvat?

1ondra9 . 20.11.2012 14:47:17 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
error414 (20.11.2012 13:36:56): Jestli couvat, nebo popředu je jedno. V autoškole se třeba nejdřív učíš dopředu ..... ale to je jedno smajl

Důležitý je jen aby byla nějaký "dopředná" rychlost.
Při dopřednym letu využíváš k zbrždění / udržování otáček nabíhajícího vzduchu. Proto je ideální, když přistáváš třeba proti "tak akorát" větru. Pak můžeš o dost snížit tu rychlost vůči zemi. Až to budeš chtít někdy rozbít, zkus si jak to plachtí při dopředné rychlosti, a jakej je to šutr, když autorotuješ s nulovou "dopřednou rychlostí" nebo tak aby jsi přistával s větrem do zad. smajl To taky asi není úplně nejlepší způsob.

Jinak jestli Ti vyhovuje couvat, couvej. smajl

error414 . 20.11.2012 15:02:09 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (20.11.2012 14:47:17):

no ja zatim poradne autorotaval jsem s logem 10 a riccem a tam se musi letet dopredu (nejede ocas :D) to je v pohode, s logem 10 sem i autorotoval po vetru, to sem roztriskal o zem.

S logem 600 nemam skoro nic naautorotvano ale to co mam je vesmes kolmo dolu s minimalni doprednou rychlosti a jde to, ale parkrat sem to taky roztriskal.

Kdyz se neco posere tak se autoruje jakkoliv, proto sem zastancem aby se autorotace ucila hlavne tak aby se heli neroztriskala smajl. Klidne ocasem k sobe (to je poloha kterou ma helinar nejvic zazitou)

BTW: bez toho ocasu se fakt blbe autorutuje http://youtu.be/wHSeLI-BBvw?t=20s

1ondra9 . 20.11.2012 15:21:18 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
error414 (20.11.2012 15:02:09): Jo, bez vrtulky je to trošku .... balistika. smajl Ale zase šetříš energii smajl

Nejde o to, že by to bez dopředný rychlosti nešlo. Pokud máš lehkej stroj, nebo výhodný poměr plochy disku rotoru / hmotnosti je to lepší.
U těžšího vrtulníku to asi zjistíš lépe, a příjdeš na to sám, který z těch dvou možných zpúsobů je lepší.

venca.nejdek . 20.11.2012 15:38:09 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (20.11.2012 15:21:18): http://www.youtube.com/watch?v=54oJtZvoStM&feature=plcp super ! smajl

venca.nejdek . 20.11.2012 14:55:20 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
error414 (20.11.2012 13:36:56): Může se couvat, ale je to energeticky náročnější stav, než v dopředném autorotování,

vito . 20.11.2012 15:15:56 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
error414 (20.11.2012 13:36:56): To je tvůj názor.
Při výuce autorotace je to velmi nevhodná varianta. Ocas totiž není "vlečený", a proto jakékoliv mírné vybočení ocasu bude mít za následek úplně zbytečné odebrání drahocenné energie z hlavního rotoru.

Howking . 20.11.2012 17:00:08 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
vito (20.11.2012 15:15:56): No to je přehnané. Pokud si pro režim autorotace nepřepínáš i gyro do normál modu, tak je jedno, jestli letíš dopředu, nebo couváš. Pokud letíš rovně, tak je to stejný a pokud trochu vybočuješ ocasem, tak se gyro bude snažit ocas udržet vybočený a zase zabírá stejně. Navíc moment od rotoru téměř neexistuje (malé tření na ložiscích a převodech lze zanedbat), takže úhly vrtulky pro udržení ocasu ve směru jsou i pro přistání třeba bokem minimální (a pokud se přistává bokem na velké boční rychlosti, tak třeba i jsou větší, ale zase s minimálním nárokem na tah vrtulky - prostě jede vrtulka šroubovici). Celkově je úbytek energie na vrtulce zanedbatelný (pokud neautorotuješ se střídavými do obou sběrů a zasekávanými piruetami)

Howking . 20.11.2012 17:01:38 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (20.11.2012 17:00:08): Dopředu to prostě jen líp vypadá smajl

Mad_Box . 20.11.2012 17:27:03 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (20.11.2012 17:00:08): Vypni si za letu gyro a zkus si zaletět průet popředu a pozadu a hned uvidíš co se musí korigovat.

Howking . 20.11.2012 17:33:56 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Mad_Box (20.11.2012 17:27:03): Pokud to trefím přesně (nereálné), tak se mi ocas nehne v obou případech (za předpokladu, že se mi nemění náběh rotoru a vypl jsem ho v momentě, kdy gyro nastavilo náběh pro 0) Pokud poletím trochu bokem, tak je jasné, že ocas mi bude v dopředném letu vlát a pozpátku se přetočí o 180°, ale...
...ale pokud se bude gyro snažit udržet ocas třeba 5°od směru letu (a tedy nenechá o vlát ani v dopředném letu), tak bude potřebovat od vrtulky stejný tah v obou případech.

Jestli narážíš na to, že dopředně lze letět s kde jakým šunt gyrem, zato na couvání na rychlosti už je potřeba cosi lepšího, tak jen proto, že když to v dopředném letu šunt neuhlídá, tak to prostě jen vlaje, zato v couvaném je neuhlídání horší smajl Pokud ale máš gyro dost dobré na to aby třeba oněch 5°(klidně 1°) uhlídalo, tak je to pro něj stejná práce.

swalko . 20.11.2012 17:45:42 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (20.11.2012 17:33:56):
Mylis sa, Vito a Mad_Box maju pravdu.

1ondra9 . 20.11.2012 18:48:04 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (20.11.2012 17:33:56): Ty zase perlis. smajl Nicmene by to chtelo trosicku praxe. Pak das Venovi s Vitou za pravdu.

Howking . 20.11.2012 19:02:47 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (20.11.2012 18:48:04): Nechci se hádat, proto nereaguju a dál nebudu. Kdo použije logiku a kdo má znalosti fyziky, tak jistě pochopí, co jsem řekl. Pokud se nad tím nezamyslí a prostě jen zopakuje, to co mu někdy někdo řekl, tak není co řešit. Já si za tím, co jsem řekl stojím a jestli mi to chce někdo vyvrátit, tak prosím exaktně, pouhé tvrzení mi nestačí. (jen náznak - pokud vrtulka nevlaje, tedy není přesně ve směru letu tak potřeba jejího tahu zhruba je funkcí x*sin(∝)+y, kde ∝ je úhel, který ocas svírá se směrem letu a x je tah potřebný pro boční let a y je tak potřebný na eliminaci krouťáku od rotoru (pro autorotac téměř 0).

... při ideálním gyru (neexistuje) bude nárok na výkon vrtulky stejný jak při letu dopředu, tak při couvání pod úhlem. Pro neideální gyro, ale kvalitní (reálné) bude výkon při couvání jen nepatrně vyšší (zanedbatelně), protože bude ocas mírně oscilovat mezi stanoveným ůhlem (náklon listů bude oscilovat), ale průměrný tah vrtulky bude velice blízký letu do předu pod úhlem.

pod úhlem letí heli vždy (pokud nemá gyro v režimu normál) - nikdo znás nemá takové oči aby to trefil přesně.

Howking . 20.11.2012 19:06:38 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (20.11.2012 19:02:47): Poslední dodatek i když jsem to už rřkl, ale ne prvoplánově - ani při dopředném letu ocas s HL gyrem nevlaje (to je omyl) stejně je pod úhlem, jak se pilot netrefil - a netrefi se stejně při couvání. Pokud chce někdo při autorotaci opravdu šetřit na vrtulce - přepínejte si pro autorotaci gyro do normál modu, kdy po chvíli ocas bude skutečně za dopředného letu vlát.

Mad_Box . 20.11.2012 19:20:09 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (20.11.2012 19:06:38): Když už tu chceš rozhazovat s nějakejma Sinama tak si napiš regulační rovnici se započítání aerodinamických, které produkuje otáčející se vrtulka (i v nulovém úhlu náběhu) při dopředném letu A v té rovnici hlavně nezapomeň na znaménka, když couveš a kdy letíš dopředu.

Howking . 20.11.2012 19:29:17 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Mad_Box (20.11.2012 19:20:09): Vždy jeden list vrtulku letí po směru letu a jeden proti směru. Jediný rozdíl v nárocích na výkon vrtulky při letu pod stejným úhlem dopředu a couvání je v tom, že při dopředném je odchylka ocasu k nižšímu úhlu (heli se snaží vlát) a vrtulka jej dorovnává do žádaného HL úhlu, zatím co při couvání dorovnává ocas z vyššího úhlu (heli se snaží přetočit) do žádaného. Ale čím kvalitnější (přesnější) je gyro, tím menší je rozdíl reálných a žádaných úhlů a tím menší je rozdíl v potřebě výkonu. (při nekvalitním gyru je rozdíl úhlů větší a tím i rozdíl výkonu pro dopředný let a pro couvání je větší. Ale myslím, že se tu o lítání s šunt gyry nikdo nebaví.)

venca.nejdek . 20.11.2012 20:09:23 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (20.11.2012 19:29:17): Tak si vyzkoušej s Protosem (jestli ho ještě máš) zaletět couvanou a dopřednou autorotaci. Rozdíl spozoruješ patrně hned. Já si hlavně při couvané autorotaci dávám pozor na směr větru, několikrát mě to vyškolilo smajl když jsem při autorotaci couval a nefoukalo proti ocasu, ale z druhé strany, helina se rychle vydojila smajl U velikosti 90 to poznáš obtížněji, ta má na autorotování energie podstatně více.

Howking . 20.11.2012 20:11:49 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
venca.nejdek (20.11.2012 20:09:23): U protose je problém, že by bez hnané vrtulky autorotoval v piruetách - odpor řemene je moc velký a heli by to roztočilo - to by nešlo jak s Errorovým logem. Takže tam rozdíl v couvání a dopředném bude vyšší.

Howking . 20.11.2012 19:32:02 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Mad_Box (20.11.2012 19:20:09): A započítavat aerodynamiku přesně je práce pro superpočítač - proto jsem napsal zhruba a ještě to ztučnil - určitě mezi přesně a zhuba nebude větší rozdíl než pár procent a hlavně v krajních polohách blízkých dopřednému letu a couvání.

zdzd . 20.11.2012 19:53:46 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (20.11.2012 19:32:02): Na to aby si člověk uvědomil, že autorotovat s vrtulkou taženou za sebou je energeticky mnohem úspornější než ji hrnout před sebou, není třeba žádný super počítač.

To je jako by jsi se snažil někoho přesvědčit, že o něco natáhnout už natažený prak dá stejnou práci, jako ho o stejný kus povolit...

Howking . 20.11.2012 19:58:13 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
zdzd (20.11.2012 19:53:46): zdzd (20.11.2012 19:53:46): To je jako by jsi se snažil někoho přesvědčit, že o něco natáhnout už natažený prak dá stejnou práci, jako ho o stejný kus povolit...

- přesně tohle jsem zohlednil zde:

Jediný rozdíl v nárocích na výkon vrtulky při letu pod stejným úhlem dopředu a couvání je v tom, že při dopředném je odchylka ocasu k nižšímu úhlu (heli se snaží vlát) a vrtulka jej dorovnává do žádaného HL úhlu, zatím co při couvání dorovnává ocas z vyššího úhlu (heli se snaží přetočit) do žádaného. Ale čím kvalitnější (přesnější) je gyro, tím menší je rozdíl reálných a žádaných úhlů a tím menší je rozdíl v potřebě výkonu.

- on totiž s kvalitním gyrem ten prak natahuješ, nebo povoluješ jen o pidi kousek - (na natahování potřebuješ sílu, na povolování téměř stejnou sílu, aby jsi to povolil jen o kousek, ne úplně pustil)

zdzd . 20.11.2012 20:01:18 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (20.11.2012 19:58:13): Promysli si to ještě jednou.
A pokud to nezabere, napusti vanu, vezmi do ruky vařečku a vyzkoušej ji tlačit vodou a pak táhnout vodou...

error414 . 20.11.2012 20:05:23 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
zdzd (20.11.2012 20:01:18):

ja myslel ze howk mluvil o tom ze vrtulka je o nejakych par stupnu vychylena. Takze ve tve analogii vychyl varecku treba o 5 stupnu, ze smeru pohybu. A ted ta otazka, bude potreba stejna sila pri tazenim vodou jako pri tlacenim vodou?

BTW: odpoved vubec neznam, chce to pokus

Mad_Box . 20.11.2012 20:11:26 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
error414 (20.11.2012 20:05:23): Jde tu prostě o to že při couvání je systém regulace nestabilní protože aerodynamická síla kterou plocha vrtulky generuje je v dopředném a couvaném letu opačná a proto musí v couvání vrtulka generovat mnohem více korekcí. Pokud by se mělo jednat o dokonale ustálený pohyb v dokonale homogenním prostředí tak by se pak Howkovo tvrzení blížilo k pravdě.

Howking . 20.11.2012 20:13:15 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Mad_Box (20.11.2012 20:11:26): No o tom mluvím - rozdíl bude, ale nebude s dobrým gyrem nijak relevantní, aby ho mělo smysl uvažovat.

Mad_Box . 20.11.2012 20:13:48 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (20.11.2012 20:13:15): Achjo smajl smajl

error414 . 20.11.2012 20:16:39 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Mad_Box (20.11.2012 20:13:48):

nemas tuseni jak to zmerit?

venca.nejdek . 20.11.2012 20:17:47 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (20.11.2012 20:13:15): Dane, už to vzdej smajl

Howking . 20.11.2012 20:19:54 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
venca.nejdek (20.11.2012 20:17:47): smajl Ok, mlčím. (ale nepřesvědčili jste mě smajl)

Howking . 20.11.2012 20:40:58 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (20.11.2012 20:19:54): Howking (20.11.2012 20:19:54): Ještě jeden postřeh (z debaty s Martinem po chatu, co mě napadl) si neodpustím. Když vezmete 3D heli s tenkým prutovým ocasem s děrovanou směrovkou a velkou placatou kabinou v předu - co vlastně (aerodynamicky) je couvání? smajl

zdzd . 20.11.2012 21:19:54 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
error414 (20.11.2012 20:05:23): Trochu selsekého rozumu do toho, ne?

Polkud budeš vařečku tlačit vodou před sebou, bude jakákoliv odchylka od směru prudící vodou podporována, tudíž k její eliminaci bude zapotřebí více energie. Při tažení je to naopak.

H režim a odchylka nějaký ten stupeň na tom moc nezmění.

error414 . 20.11.2012 21:50:03 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
zdzd (20.11.2012 21:19:54):

ja nevim me na to selsky rozum nestaci, kdyz tahnu varecku vodou pod nejakym uhlem tak se bude voda snazit varecku srovnat, kdyz budu varecku tlacit vodou tak se zase voda bude snazit varecku otocit. Pomer sil pro udrzeni verecky pod nejakym uhlem, mezi tlacenim a tazenim je me porad utajeny.

Milenium3 . 20.11.2012 23:02:36 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
error414 (20.11.2012 21:50:03): zkus plout lodí dopředu (šlapací loď), která má kormidlo na zádi a následně vyzkoušej plout na zpět a řídit smajl

Howking . 20.11.2012 23:13:56 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Milenium3 (20.11.2012 23:02:36): s dobrým gyrem bez problému a bez výraznějšího pohybu kormidla smajl

venca.nejdek . 20.11.2012 23:33:09 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (20.11.2012 23:13:56): Tak už ? smajl

Howking . 20.11.2012 23:41:20 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
venca.nejdek (20.11.2012 23:33:09): Ale oni furt všichni uvádějí příklady řízení rukama a ne super přesným automatem (gyrem). To je jako když frajeři visí s letadlem na vrtuli (máchají se a balancují na všechny strany - pohyb řícicích ploch je vidět i na 20 m) a s tříosým gyrem visí letadlo jak přibité a přitom se řídicí plochy téměř nehýbají. Jasně, že když budou couvat rukou a nezareagují hned, tak se výchylka po dobu jejich nereakce při couvání eskaluje a potřebují víc síly dostat to zpět. To ale s gyrem, které ocas nepustí ani o 0.5° zas tak extrémní není.

Milenium3 . 20.11.2012 23:47:20 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (20.11.2012 23:41:20): A co když budeš při couvané autorotaci zatáčet - kroužit ?

Howking . 20.11.2012 23:56:23 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Milenium3 (20.11.2012 23:47:20): No vem to do extrému! Co když budu autorotovat bokem? To bude jistě pro vrtulku ten největší záhul, co? A představ si, zas tak strašné to nebude. Jednak odpor ocasu (tenkého na delší páce) aspoň částečně, ne li zcela vykompenzuje kabina (větší plocha na kratší páce). Vrtulka vlastně jen nakloní listy do polohy, aby vlály a něco malinko víc, aby kompenzovaly její vlastní odpor vzduchu a možná ocasu. Prostě síla působící ve směru osy vrtulky stejně nebude nijak závratná (pokud nebudeš autorotovat s bočním pohybem kolem kila smajl Ale typická autorotace jakýmkoli směrem těžko překročí nějakých 30 km/h v horizontálním směru. Takže ani v tom nejhorším případě, boční autorotace to nebude žádná tragédie, tak proč vůbec uvažovat na d rozdílem dopředné versus couvané autorotace.

Nejlíp by to ověřil asi Kickanič (nikoho jsem lépe autorotovat neviděl - ten s tou helinou fakt plachtí a člověku se chce věřit, že trošku prudší termika a poletí nahoru :D Prostě sestup z stejné výšky pod stejným úhlem dopředu a bokem a zda vůbec rozpozná rozdíl. (jemu bych věřil - jinak si myslím že u běžného "autorotátora" očekávaní špatného výsledku výsledek ovlivní)

Milenium3 . 21.11.2012 00:06:50 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (20.11.2012 23:56:23): Tak si představ to co popisuješ s tím, že 10 x prodloužíš zadní trubku, bude to stále stejné? smajl

Howking . 21.11.2012 00:21:15 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Milenium3 (21.11.2012 00:06:50): Pokud 10x zvětším i plochu kabiny? smajl Ale i kdyby ne - tak ta ocasní trubka zas tak velký odpor vzduchu neklade aby se do toho vrtulka musela nějak radikálně opřít. V porovnání s tím co musí vrtulka vynaložit na eliminaci momentu od rotoru s velkým náběhem listů je to pidimili smajl (při rychlém bočním letu vrtulka taky neustřelí proto, že by ocas kladl tak radikální odpor, ale prostě jen proto, že maximální úhel a otáčky vrtulky nestačí na to aby vytvořila šroubovici odpovidající rychlosti a něco málo navíc na eliminaci momentu rotoru)

Milenium3 . 21.11.2012 00:34:37 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (21.11.2012 00:21:15): Tak mi vysvětli, proč snadněji ustřelí vrtulka, při rychlém couvání a né v dopředném letu? Jsem zvědavý co na to odpovíš smajl Hlavně nepiš, že za to může nekvalitní gyro smajl

Howking . 21.11.2012 00:42:36 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Milenium3 (21.11.2012 00:34:37): Co bych ti měl odpovědět. Už jsem to tu a i jiní několikrát řekli. V dopředném letu je ocas autostabilní, je rovnán, v couvání je vratký je snaho ho narovnat do dopředného letu. Ono je to vlastně tak, že při couvání ti ustřelí pořádně - vidíš to - v dopředném letu i kdyby nastala situace, že malý úhle ocasu neudrží, tak ustřelí jen o ten malý úhle a ani o tom nevíš. Nicméně při malých rychlostech a rychlém servu a gyru je rozdíl v tahu vrtulky při dopředném letu a při couvání za předpokladu autorotace a nenutnosti eliminovat moment rotoru, totálně zanedbatelný. Nejlépe to tu vyznělo s tím prakem - povolit metrovou gumu o mm a nebo ji o mm napnout vyžaduje téměř stejnou sílu. (Držet olověnou tyč svisle dolů pod úhlem 10° a svisle nahoru pod úhlem 10°vyžaduje prostě stejný krouťák v místě závěsu i přesto že z jedné strany má k stabilní poloze kousek a v druhé kus)

Howking . 21.11.2012 00:51:33 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Milenium3 (21.11.2012 00:34:37): Nakonec i toho ustřelení za rychlého dopředného letu všichni využíváme k nastavení gyra - to že se to rozkmitá i když za visu to nekmitá je vlastně to, že to ustřelí do rovna a HL to vrátí zpět a zas to ustřelí do rovna (možná i trochu přestřelí) atd...

A Druhý argument, kdyby poloha vratká vyžadovala více síly než poloha stabilní, tak by se třeba vrtule na ložisku vždy snažila zaujmout vodorovnou polohu - nechat ji v poloze šikmé bez působení síly by bylo nemožné smajl

Howking . 21.11.2012 00:57:02 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (21.11.2012 00:51:33): A když to vezmeme z hlediska nám bližší aerodynamiky, tak dopředný let by naopak autorotaci zabíjel smajl Oba listy by se snažily vlát a při tak velkém rozdílu sil (jak se tu prezentuje) udržet list v poloze proti směru letu a posměru letu by ani rozdíl čelního a zpětného odporu k roztočení nestačil. Rotor by zůstal v poloze lehce odchýlené od kolmé na směr letu - to lehké odchýlení by způsobil ten rozdíl čelního a zpětného odporu profilu listu smajl (za předpokladu, že by se nesložil smajl)

Howking . 21.11.2012 00:58:41 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (21.11.2012 00:57:02): A už fakt mlčím. Sem to přehnal, ale holt mam slabou vůli a nedokážu se udržet nereagovat smajl Omlouvám se za pro někoho offtopic.

krtek2k . 21.11.2012 09:47:33 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (21.11.2012 00:58:41):
Howku nedej se , a vy ho už nechte.
Já bych to shrnul :
Ať si každej autorotuje tak jak mu to jde , tak jak ho to baví , a tak jak mu to působí radost.
Nechápu proč furt musíte někomu do všeho furt kafrat!!
Koukejte se aspoň na pár vteřin zastydět!

vito . 21.11.2012 10:21:19 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
krtek2k (21.11.2012 09:47:33): Ale samozřejmě, nechť si autorotuje jak chce. Nicméně to nic nemění na tom, že jeho předvedený způsob je nejnémě vhodný na výuku, a to je třeba říci, aby to stejně nezkoušeli jiní začátečníci v tréninku autorotace.
A těch důvodů, je mnohem více, než jen to, že to může žrát drahocennou energii.

1ondra9 . 21.11.2012 10:57:13 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
vito (21.11.2012 10:21:19): Pokud to jen někdo bude chtít vyzkoušet jako záchraný letový prvek. Ani jinou možnost "než to dělat správně" tak trochu nemá.

Howking . 10.12.2012 22:23:30 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (21.11.2012 10:57:13): Dnes to taky šlo smajl
Hádejte kdo točil? http://www.youtube.com/watch?v=ueHX2ksU85E
A kdo pak i lítal? http://www.youtube.com/watch?v=y3a2q0Gd-xI
A na závěr musí říct: "Dnes to šlo" smajl

jointer . 11.12.2012 00:28:03 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (10.12.2012 22:23:30): Oni maji na Taiwanu asi trochu tepleji... a to porad.

Howking . 11.12.2012 00:30:55 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
jointer (11.12.2012 00:28:03): Zima to nezpůsobila. Prostě šunt materiál. ALIGN, co říct víc. Na helifreaku se dočteš desítky stejných případu. Prostě ty vůle co má Align na gripech ty šroubky prostě po čase utřískají. Asi není tak docela pravda, že odstředivá síla stačí. V těch zarážečkách jsou ty síly na listy asi o dost větší.

santroch . 11.12.2012 11:13:37 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (11.12.2012 00:30:55): Taky půjdu jen co přestane sněžit smajl

santroch . 14.12.2012 18:14:32 . . info
předchozí vlákno-filtr
náhled náhled náhled
Re: Dnes to šlo
santroch (11.12.2012 11:13:37): smajl

boZZda . 15.12.2012 00:16:34 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
santroch (14.12.2012 18:14:32): nadherny vrtulnik!

vlada . 15.12.2012 00:21:08 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
boZZda (15.12.2012 00:16:34): smajl

santroch . 15.12.2012 10:22:47 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
boZZda (15.12.2012 00:16:34): Dík smajl

TomiHKS . 28.12.2012 21:53:15 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
santroch (15.12.2012 10:22:47): Tak při dnešním počasí jsem si dovolil vytáhnout heli na mráz (-1) a aspoň trochu ji vyvětrat
Co vy? už dlouho zde nebylo žádné mrazivé video a Tomča nemá na co čučet smajl

https://www.youtube.com/watch?v=TwRBCoZY0lw&feature=youtu.be

chphoto . 28.12.2012 22:03:44 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
TomiHKS (28.12.2012 21:53:15): To je T500? v bezpadlu? S jejich 3GX? Jen se ptám, protože uvažuju o přestavbě padlovky T500 na bezpadlo.

TomiHKS . 28.12.2012 22:14:40 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
chphoto (28.12.2012 22:03:44): Je to T500,v bezpádlu,bez jejich 3GX.Je v tom BeastX.Jinak určitě doporučuji,vypadá to lépe jak s pádlama,pro mě teda smajl

chphoto . 29.12.2012 10:34:49 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
TomiHKS (28.12.2012 22:14:40): Díky za info, právě se rozhoduju mezi Tarot ZYX ( ve 450 lítá docela obstojně ), Bestií a ještě Ace RC GT5. Bestii trochu znám, Tarota taky, GT5 neznám vůbec. Tak spíš zjišťuju co se do této heliny běžně používá. Pokud by měl někdo nějaké postřehy co se týče jednotlivých bezpadlových systémů, budu jen rád.

TomiHKS . 29.12.2012 10:42:12 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
chphoto (29.12.2012 10:34:49): Nemáš zač,já sáhl po osvědčené kvalitě.Proběhl nastavení a tak nějak to lítá no,je to moje první bezpádlo takže neporadím.Výběru zdar smajl

chphoto . 29.12.2012 10:44:31 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
TomiHKS (29.12.2012 10:42:12): No já jsem právě na Bestii slyel, že čas od času je náchylná na vibrace a čas od času někam "ustřelí". Ale sám netuším, proto se ptám spíše těch, co to používají. Viděl jsem již dost helin s Bestií a lítalo to tak nějak hezky, tak asi taky půjdu do "vyzkoušeného".

TomiHKS . 29.12.2012 11:04:21 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
chphoto (29.12.2012 10:44:31): No jestli chceš mít opravdou špičkoví systém tak musíš koukat někam jinam,spíš něco jako Vbar,Brain,...
Myslím že zrovna tebou zmiňované systém nebudou natolik dokonalí aby sem tam nějakou tu lumpárnu neprovedly.

1ondra9 . 29.12.2012 11:50:56 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
chphoto (29.12.2012 10:34:49): GT5 umi jen ty lumparny, ktere mu porucis. Takze si ho na zacatek nekupuj. smajl Nebo pak budes psat ze to nefunguje. smajl

U bestie toho nastavovani moc neni a lita to u nas kde kdo. smajl

boZZda . 29.12.2012 12:48:55 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
chphoto (29.12.2012 10:34:49): dival jsi se na HC3-Xtreme? Je to ve stejne cenove relaci a nevim o negativnich reakcich. Nastaveni je pres PC a software je v cestine. Krom toho podpora tohoto systemu je na velmi vysoke urovni ;)

chphoto . 29.12.2012 18:35:20 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
boZZda (29.12.2012 12:48:55): Jo koukal a vím kdo tomu dělá technickou podporu a kdo je členem vývojového týmu. No taky jsem o něm uvažoval. Nebo spíš uvažuju. Stále nejsem rozhodnut, ale zatím ještě nedorazila FBL hlava, tak je zatím čas. Hlavně jak je na tom HC s "odolností" vůči vibracím? Přeci jen ať člověk chce nebo ne, úplně se vibrace nedají odstranit, to je jasný.

boZZda . 29.12.2012 19:18:11 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
chphoto (29.12.2012 18:35:20): Jo tak proti vibracím je HC hóódně odolný. Slyšel jsi někdy o problémech HC s vibracemi? Já člověče ne...

chphoto . 29.12.2012 20:25:22 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
boZZda (29.12.2012 19:18:11): No abych pravdu řekl, tak jsem o HC v podstatě skoro neslyšel nic, takže proto ani v prvotním výběru nebyl. A když už jsme u toho nastavování, má to nějaké přednastavené módy pro "blbce" a režim "hodná maketová heli"? Jako třeba ZYX má nastavení beginner a tam je to opravdu hodná heli ( a to i velikost 450 ). Přeci jenom jak jsem tu již několikrát psal, jde mi spíš o takové to maketovější létání než brutál 3D.

vito . 29.12.2012 21:09:54 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
chphoto (29.12.2012 20:25:22): Podle mne je Helicommand velice zdařilý systém. Viz třeba můj článek. Výborně se hodí do maket.

chphoto . 29.12.2012 21:41:57 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
vito (29.12.2012 21:09:54): No to je dobrá informace...

Lada-czech . 29.12.2012 21:15:23 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
chphoto (29.12.2012 20:25:22):

takove starosti hod za hlavu! Bozzda se o to postara smajl

chphoto . 29.12.2012 21:43:34 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Lada-czech (29.12.2012 21:15:23): No jako člen vývojového týmu ( pokud se rozhodnu pro tuto hračku ) jistě ví co je potřeba. No hlavně že víme, na koho se obrátit v případě problémů...

hiro . 29.12.2012 21:45:46 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
chphoto (29.12.2012 21:43:34):
Hlavne, muzes vzit vrtulnik, Bozzda ti ho nastavi a jeste vysvetli co a jak. Nejlepsi pristup, ktery jsem kdy videl. Hlavne napipano za par minut

Lada-czech . 29.12.2012 22:14:00 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
hiro (29.12.2012 21:45:46):

nebo to muze s tebou projit pres Skype treba

MS COMPOSIT . 29.12.2012 19:40:32 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
chphoto (29.12.2012 18:35:20): No když by neměl HC fungovat na vibrace,tak už nebude fungovat nic. smajl
Moje rada -V stabi,Brain,HC,s tím chybu neuděláš.O zbytku systémů na našem trhu by se dala vést dalekosáhlá polemizace o jejich nevýhodách,výhodu mají pouze v ceně.

prochel . 29.12.2012 17:55:46 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
náhled
Re: Dnes to šlo
chphoto (29.12.2012 10:34:49): GT5.1 mám v rex 550 a zatím jsem spokojen
hlavně mě na tomto systému učarovalo nastavování žádnej komp krabička jen se vše nastavý pomocí dotykáče na jednotce podobně jako v telu jsou tam obrázkový symboly docela jednoduchý

santroch . 28.12.2012 22:06:43 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
TomiHKS (28.12.2012 21:53:15): zítra smajl

vito . 29.12.2012 13:18:01 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
TomiHKS (28.12.2012 21:53:15): Hmm, já bohužel časem zjistil, že létat s helinou s podílem plastů v konstrukci pod +5°C je nebezpečené. Plasty křehnou, a rády praskají. Proto při takových teplotách helinu vůbec nevytahuji.

santroch . 30.12.2012 10:51:49 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
TomiHKS (28.12.2012 21:53:15): tady máš video ze včerejška ,ale je hodně špatné ,manželce se klepali ruce nic moc smajl http://youtu.be/L1FwvY-dKRs

TomiHKS . 30.12.2012 12:23:48 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
santroch (30.12.2012 10:51:49): No to je přesně to co jsem potřeboval smajl
Krásná práce náhodou,krásnej vrtulník.Né že bych záviděl ale závidím smajl

Howking . 30.12.2012 17:28:53 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
TomiHKS (30.12.2012 12:23:48):

santroch . 30.12.2012 17:36:56 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (30.12.2012 17:28:53): Pěkná helina smajl

Howking . 07.01.2013 23:14:25 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
santroch (30.12.2012 17:36:56): Dnes to taky šlo smajl

Nevěděl jsem že jsem točen, tak jen takové polo poletování, polotréning, žádné machrování, ale zase je vidět, jak je Rapík hodná a přesná helina.

Howking . 12.01.2013 16:18:40 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
náhled
Re: Dnes to šlo
Howking (07.01.2013 23:14:25): Heliholics na sněhu smajl

vladimir32 . 12.01.2013 16:45:56 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (12.01.2013 16:18:40): Kluci pěkné vy jste jak Skamene nechali jste si dovést sníh smajl

1ondra9 . 22.01.2013 09:17:20 . . info
předchozí vlákno-filtr
náhled náhled
Re: Dnes to šlo
santroch (30.12.2012 17:36:56): Tak co zmrzliny, já to vytáhl o víkendu jen proto abych se přesvědčil že to nebyl vůbec dobrej nápad smajl a za kamanama, je za kamnama. Nic naplat.

smajl

venca.nejdek . 22.01.2013 10:04:22 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (22.01.2013 09:17:20): Musíš chodit častěji a zvykneš si smajl Válet se doma u TV je ztráta času...

1ondra9 . 22.01.2013 10:37:01 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
venca.nejdek (22.01.2013 10:04:22): Jo jo, jen do něj. smajl

chphoto . 22.01.2013 13:05:19 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
venca.nejdek (22.01.2013 10:04:22): Trénování u simu na TV je taky ztráta času? Nebo to je jen taková malá ztráta času smajl

venca.nejdek . 22.01.2013 13:34:46 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
chphoto (22.01.2013 13:05:19): simulátor proč ne... ale nevyrovná se pobytu na čerstvému vzduchu smajl

chphoto . 22.01.2013 13:41:07 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
venca.nejdek (22.01.2013 13:34:46): No to se sice nevyrovná, ale ty zmrzlý prsty na kniplech a ta zima, to mě stále odpuzuje. Ale abych jen neskuhral, tak jsem taky v tyhle zimě už letěl s T500 a ono to letělo, to bylo potěšující ( potom co jsem hluboce oral na louce listama ).

1ondra9 . 22.01.2013 15:08:30 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
chphoto (22.01.2013 13:41:07): Všechno lítá .... i ty zbytky smajl

( Vašek Ti jen zapomněl prozradit, že je větrem ošlehanje horal a že -5 je u něj akurát na kraťasy smajl )

Lada-czech . 22.01.2013 15:34:46 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (22.01.2013 15:08:30):

asi je to Rus smajl
viz. http://crazycafe.centrum.cz/vtipky-hlasky/2012/2/4/vtipy/jak-se-projevuje-zima-mraz/

1ondra9 . 22.01.2013 15:38:55 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Lada-czech (22.01.2013 15:34:46): Počkej až si to přečte ... bude vix!!! smajl

( je ale pravda, že v tamtěch exponovaných končinách jsem ho viděl smajl )

venca.nejdek . 22.01.2013 15:45:18 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (22.01.2013 15:38:55): Néé... to jsi viděl Jetiho smajl

1ondra9 . 22.01.2013 15:47:29 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
venca.nejdek (22.01.2013 15:45:18): Promiň Veno smajl

chphoto . 22.01.2013 15:43:38 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (22.01.2013 15:08:30): Jasně že lítá všechno smajl Ale jinak potom co jsem oral s 500 tak jsem dle Tvé rady nastavil GT5ku a už to lítá normálně, tak jak jsem zvyklej na vrtulník. No já jsem takovej zhejčkanej městskej kluk, ústřední topení a tak. Takže na mě celkov toto ročné období není. Abych ještě nedostal rýmičku, ty by potom bylo úplně v řiťi smajl

vito . 22.01.2013 17:10:24 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
chphoto (22.01.2013 13:41:07): Nejenom to. Vy se nebojíte, že něco plastového v mrazu rupne? Mě se to už několikrát stalo, tak když je teplota nižší než +5°C, tak heliny vůbec nevytahuju.

jointer . 22.01.2013 17:41:38 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
vito (22.01.2013 17:10:24): Ja mam vyzkouseno ze mi to lita i v cca -8 a s 0,5cm tlustou namrazou na listech. Ale nedoporucuju to a znova to zkouset nebudu. smajl

vito . 22.01.2013 18:58:44 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
jointer (22.01.2013 17:41:38): Jo, to mám vyzkoušeno také, sedl jsem a zjišťoval, proč se zhoršily letové vlastnosti.. A super bylo, když jsem v té mrznoucí mlze vylétl z přímé viditelnosti a řídil jenom podle zvuku.
Fakt nevidím důvod zbytečně riskovat že něco upadne.

1ondra9 . 22.01.2013 19:52:25 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
vito (22.01.2013 18:58:44): No, mám maxira / ricco to, že si člověk odlétne z dohledu moc dobře znám. smajl ( a tady není ani zvuku )

Helirose . 22.01.2013 22:49:38 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
jointer (22.01.2013 17:41:38): To mi připomíná předminulé Krtkování smajl

Howking . 22.01.2013 23:46:03 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Helirose (22.01.2013 22:49:38): Já nevím, roč se furt dokola řeší, zda v zimě lítat či ne. Já lítal -15°C i s protosem a ne zrovna šetrně a jediné co mi prasklo byla plastová kabinka při sundávání. Zimy bych se nebál. Plast to vydrží (když ti není bakelit), baterky v teple apak se zahřejí. Elektronice to zas tak nevadí. Polovodiče nejlépe fungují v -47°C (zima ovlivní jen špatný návrh odporových děličů a to může rozhodit obvody, které jsou závislé na přesném napětí - nicméně ani pak to nesmrdí ranou, jen velmi neposlušným letem). Prostě bych to uzavřel na to, že se helináři dělí na dvě skupiny. Jedni nedokáží dlouhodobě nelítat za jakýchkoli podmínek a jiní potřebují k letu prostě luxusní pohodu.
(nejde jen o zimu - i v létě někteří při větru nad 5 m/s nejdou a nám některým ani 12 m/s nezabrání jít lítat)
Komu se nechce - výmluvu si najde.

Howking . 22.01.2013 23:48:30 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (22.01.2013 23:46:03): Ještě bych dodal staré okřídlené: "Kdo chce, hledá způsob a kdo nechce, hledá důvod".

Helirose . 22.01.2013 23:51:47 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (22.01.2013 23:46:03): Myslím, že jsi mi úplně správně neporozumněl smajl Jen jsem okomentoval. A jinak se podepisuju pod tu skupinu s "luxusní pohodou"). Proč si to nevychutnat? smajl

Howking . 23.01.2013 00:02:49 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Helirose (22.01.2013 23:51:47): Nereagoval jsem konkrétně na tebe, ale na předešlou diskuzi (jen jsi byl poslední v řadě) a to máš jako s alkoholem - nezávisláci na chuť, závisláci prostě musí smajl

1ondra9 . 23.01.2013 07:44:49 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (22.01.2013 23:46:03): Mne fascinuje jak to pokaždý ženeš až někam za roh.
Že seš závislák - čistě Tvůj problém. smajl
Mne když se nechce .....tak se mi nechce. smajl A nemusím si to ničím zdůvoďnovat. Prostě nejdu
Nebo snad Ty někam za A nosíš omluvenky?

Howking . 23.01.2013 09:29:59 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (23.01.2013 07:44:49): Když nedonesu omluvenku od lékaře, tak se se mnou na letišti týden nikdo nebaví smajl

1ondra9 . 23.01.2013 09:40:50 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (23.01.2013 09:29:59): Ty jo, tak to máš teda tvrdej režim smajl

zdzd . 23.01.2013 10:48:40 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (23.01.2013 09:29:59): Omluvenku z hospody neberou?

Howking . 23.01.2013 11:58:11 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
zdzd (23.01.2013 10:48:40): Jen pokud byli s tebou smajl

jointer . 23.01.2013 12:08:40 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (22.01.2013 23:46:03): Te to prejde. Nebo me to preslo, brodit se 30cm snehem na letiste, v mrazu a startovat ze stolku, protoze odjinud to neslo. smajl Pravda je, ze je to i tim ze jsem si nasel dalsi konicek, ktery jde provozovat i v zime. Ale i tak, po 3-4 letech me to uz moc nebavi, i kdyz je porad co se ucit.

Howking . 23.01.2013 12:12:10 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
jointer (23.01.2013 12:08:40): No v květnu to bude 5 let, co jsem propadl téhle závislosti a stále mě nepouští - no je pravda, že kolegové šli včera lítat, ale na mě bylo už -9°C moc nepohodlné, tak jsem nešel smajl Ale to se snad stalo poprvé smajl

vito . 23.01.2013 14:37:54 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
jointer (23.01.2013 12:08:40): Nehledě na to, že před pár lety se elektrika jaksi nelítala, chodili jsme se spalováky, a to je přece jen trochu jiné, horší.

Lada-czech . 23.01.2013 14:46:54 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
vito (23.01.2013 14:37:54):

Loga a Eco tu byly uz v minulem stoleti, ale moc lidi je neletalo.

vito . 23.01.2013 15:30:19 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Lada-czech (23.01.2013 14:46:54): No důvod byl ten, že to samo moc nelétalo, teda hlavně Eco. Na NiCD prostě slabota.

krtek2k . 23.01.2013 22:02:36 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
vito (23.01.2013 14:37:54):
To je fakt , když vezmu že miniprotosa zapnu vevnitř vytopenýho auta, a v podstatě jsem venku jen těch pět minut letu, je to akorát něž mi stihnou promrznout prsty.

Howking . 27.01.2013 18:22:07 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
krtek2k (23.01.2013 22:02:36):
Dnešní polítání.

venca.nejdek . 27.01.2013 20:15:32 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (27.01.2013 18:22:07): Howku, AŤ Ti v tom mrazu něco z toho neupadne smajl

jointer . 27.01.2013 20:17:01 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
venca.nejdek (27.01.2013 20:15:32): To by urcite nebylo poprvy. Alespon by mel duvod poridit si zas lepsi stroj. smajl

venca.nejdek . 27.01.2013 20:23:50 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
jointer (27.01.2013 20:17:01): smajl

1ondra9 . 27.01.2013 21:43:30 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
jointer (27.01.2013 20:17:01): Jen nevím co by to bylo tentokrát smajl

EWRYBADY . 28.01.2013 23:06:52 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
1ondra9 (27.01.2013 21:43:30): Taky jsem si byl konečně o víkendu zalítat smajl
http://www.youtube.com/watch?v=spS6S26-C5E

http://www.youtube.com/watch?v=B8QnIsrSMZw

Howking . 30.01.2013 09:53:23 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
EWRYBADY (28.01.2013 23:06:52): Pěkné, moc. Hlavně ten smooth flight se mi tuze líbil. (málem jsi to ale nevydržel do konce a přitlačil)

Howking . 31.01.2013 17:53:08 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (30.01.2013 09:53:23):

Balu1 . 31.01.2013 18:14:54 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (31.01.2013 17:53:08):
Móóóc pěkný smajl.

Howking . 31.01.2013 18:18:31 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Balu1 (31.01.2013 18:14:54): No video je nic. Na živo je to zážitek. Takhle to vypadá jako by to bylo sedmikilo, ale když to vidíš jak je to obrovské a přitom mrštné a rychlé. Paráda. Jen když to vytáhl z auta, tak to se mnou málem seklo. To z žádné fotky a videa nikdy nedoceníš, jak je to obrovské.

Balu1 . 31.01.2013 20:24:39 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Howking (31.01.2013 18:18:31):
Souhlasím, že na živo to musí být paráda… akorát až to uvidím roztočený, tak se toho asi budu hodně bát.
Hezkej letovej projev heli a v rukou Matroska…móóóc pěkný...ta heli mu sedí smajl.
Už se těším až to někde na akci uvidím smajl.

Howking . 31.01.2013 20:31:23 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Balu1 (31.01.2013 20:24:39): No já se matroškova lítání bál když jsem ho viděl naživo poprvé (s mým rexem), ale když jsem si přečetl jeho styl a vím co čekat a s jakou jistotou lítá, tak se mi nezvedl adrenalin ani v zarážečkách z letu přímo na mě smajl

venca.nejdek . 31.01.2013 21:17:38 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Dnes to šlo
Balu1 (31.01.2013 20:24:39): Tam bylo energie při té autorotaci smajl