reklama
|
Bonifác Král . 07.01.2005 09:10:08 . info
vlákno-filtr
První letadlo-stavba
Dobrý den kolegové modeláři. Rád bych Vás poprosil o radu. Jsem modelář začátečník, mám zkušenosti s létáním, ale rád bych se pustil do své první stavby letadla. Představu mám asi takovou: pohon elektro a pokud možná co nejjednodušší stavba, jelikož nemám žádné zkušenosti. Prosím tedy o radu do čeho se pustit a kde sehnat plánek. Děkuji moc za rady. B

Bořík . 07.01.2005 09:22:51 . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Bonifác Král (07.01.2005 09:10:08): To je trochu široký záběr - píšeš, že jsi začátečník, ale máš zkušenosti s létáním ... to dost dobře nejde dohromady. Měl bys mít aspoň základní představu o tom, jaký typ letadla by jsi chtěl - motorizovaný větroň, kabinový hornoplošník ( třeba polomaketa ), akrobatický stroj, .... smajl

xcenda . 07.01.2005 09:28:42 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Bořík (07.01.2005 09:22:51): no zkušenosti s létáním + začatečník pochopil bych to tak že už asi řídil nějaký model asi nějakou stavebnici a ted chce něco postavit úplně sam ne? ä možná taky ne smajl

Bonifác Král . 07.01.2005 15:48:15 . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Bořík (07.01.2005 09:22:51): : XCENDA to řekl naprosto přesně. Omlouvám se,že jsem to neuvedl na správnou míru. Léal jsem vždy s nějakým bazarovým letadlem a nyní bych si rád postavil své. Představu mám asi takovou, že bych chtěl nějakého hornoplošníka, který bude konstrukčně lehčí, asi polomaketa, a snadno řiditelný. Děkuji....

Amper . 07.01.2005 15:49:48 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Bonifác Král (07.01.2005 15:48:15): Jeste by bylo dobre napsat zda elektro ci spalovak, rozpeti, stavebnice nebo jen plan

Bonifác Král . 07.01.2005 15:54:25 . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Amper (07.01.2005 15:49:48): Rád bych elektro, rozpětí min.1m a max.1,6m. Nevím ještě zda stavebnici nebo stavět naprosto od základu. Ale nemám moc možností jak třeba tvořit profil křídla apod.

Amper . 07.01.2005 16:00:01 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Bonifác Král (07.01.2005 15:54:25): Preferovany material resp. stavebni moznosti ?

Bonifác Král . 07.01.2005 16:22:44 . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Amper (07.01.2005 16:00:01): Asi balza. Nebo je ještě jiné řešení krom laminátu?

Bořík . 07.01.2005 16:47:20 . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Bonifác Král (07.01.2005 16:22:44): Kromě balsy jsou k dispozici desky z extrudovaného polystyrénu nebo desky z EPP. Ten prvně jmenovaný materiál je velmi dobře zpracovatelný na to, co by Ti vyhovovalo. Z EPP se staví hlavně akrobatické speciály ( kvůli nízké hmotnosti ) a zpracování je o trochu obtížnější a materiál dražší, než extrudovaný polystyrén ( prodává se pod názvy Potpron, Depron, Thermoplan, atd. ... ) Těch plánků na taková letadla vyšlo hodně v modelářských časopisech a určitě se někdo ozve i zde, kdo Tě navede na své www stránky, kde má i plánek na stavbu takových letadýlek. Pokud začínáš stavět, tak bych volil právě ten ...pron, protože je levný a na rozdíl od balzy je stavba mnohem méně časově náročná. Velikost letadla je vhodná kolem jednoho metru rozpětí ( 750-1100 mm ), kdy pro takový stroj existuje velké množství pohonů a zdrojů - od levných stejnosměrných motorů až po dražší stříďáky.

Amerlock . 07.01.2005 18:51:18 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Bořík (07.01.2005 16:47:20): Jen bych tě trochu poopravil...Jak tak sleduji poslední trend tak se právě halové akrobatické speciály staví kvůli nízké hmotnosti hlavně z extrudovaného polystyrénu,EPP už začíná být poněkud passé... smajl smajl

Bořík . 07.01.2005 19:18:13 . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Amerlock (07.01.2005 18:51:18): V RCR 1/2005, str. 36 je letadýlko ( Avalon II ), který je právě kvůli nízké hmotnosti z EPP. 161g na letadlo 1x1 m je docela slušná váha a určitě by se dalo jít ještě dolů - byť asi jen o pár gramů. Pokud bude potřeba jít s váhou ještě dolů, tak nastoupí kombinace balsa-uhlík a konstrukce se začnou podobat modelům F1D. Otázkou je, kdo takový model dokáže postavit ... smajl

geo . 07.01.2005 19:21:18 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Bořík (07.01.2005 19:18:13): Ešte sa to bude plniť aj hehehe héliom smajl ...uvidíš.

Amerlock . 07.01.2005 19:22:54 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Bořík (07.01.2005 19:18:13): No,já teď stavím jednoplocha 93rozpětí a délka necelej metr(ani přesně nevím) a měl bych se dostat na letových cca140g.To není až tak špatný. Navíc si myslím,že Avalon je sice originální,ale tudy se vývoj ubírat nebude,je to moc pracné a takříkajíc exkluzivní.... smajl

Bořík . 07.01.2005 19:30:36 . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Amerlock (07.01.2005 19:22:54): Pokud bude potřeba jít s váhou ještě níž, tak se s tou pracností bude nutné vyrovnat. A on se pak určitě někdo najde, kdo to zvládne. Ale jak říkám - jestli to bude nutné - to nedokážu posoudit.

bobo . 07.01.2005 19:30:53 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Amerlock (07.01.2005 19:22:54): Trup z EPP 1,2mm prostorovej s páteří vyztuženou uhlíky, křídla a kormidla z Depronu. Lehčí už to při stejný tuhosti nebude. Dvouploch 100cm rozpětí 82cm letovka 138g. Váha draku 58g.

Bořík . 07.01.2005 19:33:52 . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
bobo (07.01.2005 19:30:53): Křídla a kormidla z depronu .... třeba uhlíkobalsová konstrukce s potahem Mylarem .... určitě ještě pár gramů sundáš. Ale za cenu o dost vyšší pracnosti.

bobo . 07.01.2005 19:37:23 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Bořík (07.01.2005 19:33:52): NE

Amerlock . 07.01.2005 19:35:33 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
bobo (07.01.2005 19:30:53): No jo no.... tak už mě s tím neštvi...... smajl smajl smajl

xcenda . 07.01.2005 19:56:38 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Amerlock (07.01.2005 19:35:33): už jsme zase někde jinde....

Amper . 07.01.2005 17:28:31 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Bonifác Král (07.01.2005 16:22:44): Nejsou to sice moje stranky ale kdyz se podivas na http://www.volny.cz/skocdopoler/ (stranku mistniho diskutujiciho s nickem Radek) na letadlo Des tak to je presne takovy hornoplosnik.

Neco podobneho s plankem ke stazeni z webu je i na http://jfthier.free.fr/aerosquare_en/technique_en/construction_beaver_01_en.htm , tam je polomaketa DHC 2 Beaver. Po tom co jsem minuly rok rozslehnul svoje Maslo (1300mm) se chystam na stavbu prave tohodle bobrika smajl

Bořík . 07.01.2005 19:25:57 . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Amper (07.01.2005 17:28:31): Ten Beaver je to pravý ořechový ( teda depronový ) !! Pohodový letadýlko, který může lítat na jedny Li-polky a střídavý barevňáček kolem hodiny. smajl smajl smajl smajl smajl smajl

pegas77 . 08.01.2005 00:07:45 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Bořík (07.01.2005 19:25:57): ta hmotnost kolem 700g mi nepripada tak idealni

Bořík . 08.01.2005 00:24:11 . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
pegas77 (08.01.2005 00:07:45): Na 1,25m rozpětí to není tak nejhorší. Se stříďákem a Li-Polkama by to šlo i kolem 550-600g a plošné zatížení kolem 25g/dm2. Každopádně i ten 750 gramový musí lítat.

Amper . 08.01.2005 10:54:08 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
pegas77 (08.01.2005 00:07:45): Honba za nejmensi hmotnosti je sice fajn ale uz jsem zjistil ze ne vzdy je to uplne to prave orechove.

Mel jsem Maslo (1.3m rozpeti, hloubka kridla 25cm tj. 30dm2 plochy) z depronu, stejna koncepce jako u toho Beavera

Lital jsem s nim na S400 6V , 4.1:1 a 11x7 vrtule pri hmotnosti 700g (7x500AR) a 900g (6xNimh 3000) a zjistil jsem ze pokud je k disposici dostatecne dlouha draha tak je tezsi varianta pro zacatecnika lepsi. Letadlo lepe "sedelo" ve vzduchu a let byl celkove stabilnejsi.

Nevyhoda byla ze start nebyl na 2m ale cca na 5ti (za bezvetri) a rekneme si na rovinu ze ten speed nemel prakticky zadnou rezervu vykonu

Minule leto jsem s Maslem lital s dlouhym MPJetem s prevodem (25/35 Mk.1), vrtule ruzne ale skoncil jsem u GWS HD (ted nevim zda 10x6 nebo 11x7) a 7x1700AR s letovou hmotnosti 1.1kg a bylo to naprosto super. Slusna rezerva vykonu, schopnost letat i ve vetru, proste podle mne pro rekreacni poletani pohodove ero ktere bylo schopno letat kdy jsem chtel ja a nebyl jsem extremne omezovan uplnym bezvetrim.

Je pravda ze diky asfaltove draze jsem si mohl dovolit delsi starty - za bezvetri cca 10m kdyz jsem ho netrhal na minimalce, za vetru se zvedal na 2m sam protoze tam byl opravdu hodne nosny profil

Byl to proste takovej trochu prerostlej slowfly ale ven se ta vetsi hmotnost hodi i kdyz jsem po prvnim polozeni na vahu pochyboval ze to vubec poleti

Marek_Kuřim . 08.01.2005 14:53:37 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Amper (08.01.2005 10:54:08): Mluvíš mi z duše.
Byť mám málo zkušeností, musím přiznat, že na létání s DĚSoidním ledadlem kolem 350g je potřeba téměř bezvětří a stačí fotbalový hřiště. Sám jsem vyzkoušel, jakou hříčkou větru se 350g Climaporu může lehce stát při netrpělivosti pilota.
Pokud chceš lítat dál, výš a za mírného i většího větru, potřebuješ těžší éro.
Teďka stavím Nika, dodělal jsem mu křidélka, tak uvidím. Je to sice další DĚSoidní letadlo, ale bude mít křidélka a téměř žádné vzepětí, tak uvidím. Je to další krok ve výuce.
Z těžších a pomalých letadel se mi líbí třeba Radkův Rebel.

pegas77 . 08.01.2005 16:09:00 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Marek_Kuřim (08.01.2005 14:53:37): no musim uznat ze obcas je vetsi vaha vyhoda, zktrati se sice delka letu ale ero si da vice libit ve vetriku, taje hjsem RYANa planoval asi tak na 300g (1m rozpeti hloubka kridla neco pres 20cm) ve finale z toho bylo 460g (kratky cumak a tak bylo potreba dovazovat) a strach o pevnost stroje take vedl k takove konstrukci ktera taky neco pridala, avsak letovy projev je dle me slusny, bas spis se mi uz parkrat overilo ze v slabem vetru to ma lepsi vykony (dynamiku) nez v uplnem bezvetri

Bořík . 08.01.2005 17:45:45 . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
pegas77 (08.01.2005 16:09:00): Ten Ryan Ti lítá moc hezky. Není to sice žádná stíhačka, ale to je právě ono, protože ve skutečnosti také žádným "visem" ani zdaleka neoplýval. Lítá to maketově a to je na tom to hezký.

Felda . 08.01.2005 17:58:47 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Bořík (08.01.2005 17:45:45): Až na to véčko smajl

pegas77 . 08.01.2005 18:28:41 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Felda (08.01.2005 17:58:47): no staci udelat novy kridlo smajl akorat proc se delat s novym kdyz casu moc neni a tohle funguje, dnes jeden majitel velkeho akrobata (bila funtana ci tak nejak s trilistou vrtuli) take rikal ze RYAN pekne lita smajl je to takova pohodovka a dela mi velkou radost tim spis ze je to muj prvni a komlpet vlastni RC vytvor

Swordfish . 08.01.2005 20:03:25 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Dnes jsem koupil lednové RC-Revue a na straně 34 a 35 je plánek letadla ADAM 400 které by se jako (první letadlo stavba mohlo určitě hodit smajl

chloor . 10.01.2005 07:58:04 . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Amper (07.01.2005 17:28:31): zrovínka mi tenhle bobřík dřepí na stole a je postupně kompletován k letu smajl

http://www.chloor.wz.cz/bever.jpg

Petr_rc . 10.01.2005 08:45:26 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
chloor (10.01.2005 07:58:04): Jak tak vidím materiál patrně Climapor ale čím to potahuješ to křídlo?

chloor . 10.01.2005 09:03:48 . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Petr_rc (10.01.2005 08:45:26): Je to nějakej balící papír z papírnictví docela příjemných vlastností za cenu zvýšení hmotnost. Na trupu to bylo 35g na jedné polovině křídla co je potažená něco kolem 25 g ale ten povrch stojí za to .
Křídlo a vlastně celý beaver je z xxxpronu a EPS (tím jsem trochu snížil hmotnost kvůli potahu papírem. Křídla mají žebra z 3mm pronu tuhý potah 4mm EPS a na to ten balící papír a je to až neuvěřitelně pevný. smajl

Petr_rc . 10.01.2005 09:54:28 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
chloor (10.01.2005 09:03:48): Podobně jsem teď xxxpronu dodělal Pipera ale váhám nad povrchovkou. Pokud necham xxxpron jen tak a jemně natřu balakrylem tak po sezoně je letadlo jak by prošlo válkou (rýhy a pomačkané hrany). Taky jsem uvažoval o nějakém podobném potahu (zvažoval jsem klasický modelspan). Lepíš to disperzí po celé ploše? Dáváš ještě něco na ten papír (lak)? A nějaká bližší specifikace toho papíru? (prodává se v archu v rolích, přibližná cena...?). Díky Petr

Bořík . 10.01.2005 10:12:01 . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Petr_rc (10.01.2005 09:54:28): Potahovat xxxpron modelspanem jde, ale je třeba mít na paměti, že se po namočení modelspan pořádně natáhne a potom při vysychání hodně stahuje - je třeba dát velký pozor na zkroucení celé konstrukce.

chloor . 10.01.2005 10:31:02 . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Petr_rc (10.01.2005 09:54:28): Teď mám namíchanou směs klasického lepidla na tepety (zbylo po tapetování před 14 dny) a Herkulesu a drží krásně. Papír nastříhám na potřebné kusy namočím do vany a nechám na nesavém povrchu dokud není papír rovnoměrně mokrý, plochu kterou budu potahovat natřu lepidlem, papír přihladím na plochu houbičkou a přišpendlím k desce (papír má značné pnutí a je třeba na to dát pozor). Pak na to dávám savé noviny které měním tak po hodince je měním (praxe z práce v keramice a výborné výsledky) křídlo nechávám v šabloně min. 24 hodin. Trup u beavra je potažen bez šablony a je souměrný !!! obtisky si řežu z folií konce křídel VOP,SOP - modrá isolepa) nakonec je vše fixírkou sříknuté lihovým lakem. A ještě k tomu papíru role 1x70 cm hmotí 45g
je lesklý hladký a velice pevný.POZOR - nitrolak rozleptá barvu popř i polystyren a na závěr to nejlepší a to jest cena 1 role jářku 25 kaček. smajl smajl smajl

Petr_rc . 10.01.2005 10:44:02 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
chloor (10.01.2005 10:31:02): SUPER, cestou z "továrny" asi navštívím papírnictví smajl

chloor . 11.01.2005 07:54:05 . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Petr_rc(10.01.2005 10:31:02): Tak jsem včera potáhl druhou stranu křídla bohužel foťák zradil při večerním focení takže zdokumentuji až finál ALE ... při potahování jsem zjistil že jsem zapomněl napsat jednu věc co se týče potahování tím balícím papírem - pokaždé mi na povrchu tak po 10 - 15 min vylezou bublinky a ty je nutné co nejtenší jehlou propíchnout a znovu přihladit takhle kontroluji křídlo cca 1-1,5 hodiny po 15 minutách pak je povrch tak jak má byť smajl

radimm . 11.01.2005 08:44:01 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
chloor (11.01.2005 07:54:05): no, už to čtu druhý den a nedá mi to : objevujete dávno vychytaný postup, ale děláte to jinak a složitěji a s nejistým výsledkem. Polyš se nejlépe potahuje tzv.kloboukovým papírem ( taky v papírnictví, je to jemný papír s všesměrnými vlákny, průsvitný, jeden povrch je lesklý, druhý matný ). Zředím Herkules na konzistenci mlíka, natřu nejdřív polystyrén ( pozor: jemně obrousit a důkladně očistit od prachu !! ) tak, aby byl viditelně vlhký, pak na podložce papír ( tu matnější stranu, lesklou přijde nahoru ) sejmu a přihladím štětcem na křídlo ( trup .... ) tak, že jej držím svisle a pomalu spouštím na plochu současně s přihlazováním. Nejdřív spodní plochu, pak horní, přesahy tak 10mm přes hrany, bubliny se netvoří - pokud ano, pozvednu papír zpět atd. Přehladím polosuchým štětcem a ZAVĚSÍM VOLNĚ do prostoru, nikoli nad topení. Vyschne během dne sám, nezkroutí se, neudělá bubliny, prostě dokonalý. A hlavně super lehký, pevný potah, snese jakýkoliv další nátěr či nástřik, samosebou ne na bázi acetonu či nitra. Po zacvičení je to jednodušší, než se zdá, a hlavně výsledek je spolehlivý. Zkuste zabrousit na www.aviarium.wz.cz - tam jsem to publikoval již před aspoň 2 lety, taky v RCM ... hodně lidí se to naučilo a jsou spokojeni. Čau Radim

chloor . 11.01.2005 08:58:35 . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
radimm (11.01.2005 08:44:01): Ahoj Radime samozřejmě jsem tento článek již dříve četl a max. s ním souhlasím mám ho také odskoušený nicméně když jsem viděl v papírnictví již barvený papír řekl jsem si že to odskouším. Netvrdím ani že to nejde dělat jinak je to spíš poznatek a experiment který jsem již vyzkoušel. Pravdou je že hmotnostně je to krapet těžší než kloboukem. smajl

radimm . 11.01.2005 16:07:15 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
chloor (11.01.2005 08:58:35): to jo, jako experiment je to dobrý, ale takovou dřinu bych teda nevolil - no ale aspoň je nalezena slepá cesta. Však to není dávno, co se motoráky potahovaly hnědou lepicí páskou. A dodnes to určitě dost lidí dělá - je to betonový povrch a snese jakýkoli lak, ale taky vznikne šutrózní éro smajl však se vezme o kubaturu větší motor smajl

Bořík . 11.01.2005 09:10:23 . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
radimm (11.01.2005 08:44:01): Proč ne na bázi nitra ? Já stříkám acetonovými barvami přímo na polystyrén a jde to v pohodě - pouze musí být jen velmi tenký nástřik. Ten kloboukový papír vyzkouším. Jaký je váhový poměr mezi tím kloboukovým papírem a tenkým modelspanem ( stačí odhadem - jde mi o to, zda není příliš velký rozdíl ).

radimm . 11.01.2005 15:58:29 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Bořík (11.01.2005 09:10:23): váhový rozdíl jsem nesledoval - důvod je prostý: modelspan se při této technologii potrhá na cáry slepenců. Je to ovšem dobrý důvod si zanadávat. Vyzkoušeno smajl

Libor_M . 11.01.2005 16:12:41 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
radimm (11.01.2005 15:58:29): Modelspan musís zredeným Herkulesem prilakovávat na povrch. Nelze to delat jak s kloboukacem. Modelspan se pak trhá.

radimm . 11.01.2005 16:17:55 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Libor_M (11.01.2005 16:12:41): jo, na to jsem přišel taky, ale stejně se to pod štětcem šudlilo. Ten kloboukáč má jednu výhodu, a tou je ten lesklý povrch papíru - když nechceš opravdový superpovrch, jak píše Felda, tak nemusíš brousit. Ten modelspanový povrch mi přišel takový chlupatý. Ale pro pomalá éra je to zase výhoda .... no, a jsme u kompromisů a rozhodnutí, co chci a jak to má letět a kolik to váží a čím to poháním ...

Felda . 11.01.2005 18:42:52 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
radimm (11.01.2005 16:17:55): Ono ten Modelspan musíš před lepením Herkulesem trochu upravit smajl . Obvykle se na podložce z tvrdého igelitu jednou až dvakrát přelakuje ředěným nitrolakem (lepící či vypínací), tím se zpevní a po navlhčení se nerozpadá smajl

radimm . 11.01.2005 22:14:08 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Felda (11.01.2005 18:42:52): vrozená lenivost mi brání činit tolik přípravných operací a tak raději používám ten kloboukáč smajl ach jo, to je stejný problém, jako dvouplošník .... ty dvě převážně skoro stejný křídla .... smajl

chloor . 12.01.2005 07:32:52 . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
radimm (11.01.2005 22:14:08): Včera jsem dodělal křídlo na Beavra s tím balícím papírem nárůst hmotnosti 42g +/- povrch hladký a žádné barvení na ukázku fota:
http://www.chloor.wz.cz/b1.jpg
http://www.chloor.wz.cz/b2.jpg
http://www.chloor.wz.cz/b3.jpg
http://www.chloor.wz.cz/b4.jpg
http://www.chloor.wz.cz/b5.jpg

Felda . 11.01.2005 13:39:05 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
radimm (11.01.2005 08:44:01): Dovolím si doplnit: potažený polystyréňák postupem který uvedl Radim asi tak dvakrát přetřu hodně ředěným Herkulesem či jinou disperzí, mezitím lehce přebrousím, spíš přehladím moooc jemný smirkem. Pak na takový povrch lze klidně stříkat i barvy ředěné acetonem, samozřejmě stříkat slušně, to znamená aby barva po modelu nestékala (v tom případě by mohl polystyrén pod potahem utrpět). Vyzkoušeno mnohokráte s výsledným úspěchem.

radimm . 11.01.2005 16:01:51 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Felda (11.01.2005 13:39:05): jasně, to je ovšem vyšší dívčí - maketová smajl to jest na Tvoje superkusy, moje otloukánky snášejí patlání balakrylem za užití štětce. Pravda je ta, že jsem to stříkal airbrushkou PUR lakem ( seštelovaný, aby zasychal už cestou ) a byla to nádhera. Jmenovalo se to Hellcat, 1,1m na Speed400 a Griebl 2,33:1 se 7článkem - super. Ale té práce s maskováním !

pegas77 . 11.01.2005 16:17:31 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
radimm (11.01.2005 16:01:51): a fotka toho hellcata by nebyla ?

radimm . 11.01.2005 16:19:31 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
pegas77 (11.01.2005 16:17:31): že seš to Ty, tak pošlu do mailu nějakou, sem to pustit neumím smajl

pegas77 . 11.01.2005 18:21:48 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
radimm (11.01.2005 16:19:31): no je to aspon letadlo, ne ty shockoplacky co se tu porad objevuji (i kdyz jednu placku mam, ale to je preskolovaci na kkridelkovy dolnoplosnik ale aspon pudorys a bokorys vypada jako hellcat smajl )

Libor_M . 11.01.2005 14:45:15 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
radimm (11.01.2005 08:44:01): Také mohu potvrdit pozitivní zkusenosti s tímto postupem. Kloboukový papír je lehký, dobre se s ním pracuje a je velice levný. Je mozno pouzít také klasický modelspan, pak to vyjde jeste lehcí. Jen je treba dodrzet postup jak ho popisuje Radim a potahovat kridlo, trup atd. cele najednou, vrch i spodek. Pri schnuti se kloboukovy papir dost podstatne smrstuje.

vinklarek . 10.01.2005 10:53:23 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Petr_rc (10.01.2005 09:54:28):
Loni jsem dělal - zkušebně z Thermoplanu také menší model- Beaver o rozpětí 1,15 m.
Náběžnou i odtokovou hranu křídla jsem orámoval náběžnou lištou 8x8 a křídlo i trup potáhl nažehl. folii Huming-cote - dováží www.jr-models.cz . Nevím ovšem jakou má měrnou hmotnost.

Model je ovšem stavěn pro MIG 480 + převod 2,33:1 a 7/8 aku Sanyo 500AR/800AR.
Hmotnost bez aku je cca 550g.

Potahovat papírem bych se hodně obával (deformace při schnutí). smajl

chloor . 10.01.2005 11:15:07 . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Měl jsem z toho taky strach, ale když se nechá křídlo vyschnout opravdu do suchy v šabloně je rovné. Při potažení spodní strany křídla kterou začínám jsem nečekal a potahoval vrch asi po 5 hodinách během 10 minut co bylo křídlo z šablony se pokroutilo. Nechal jsem to tak a jenom krapet přivlhčil spodek a potáhl horní stranu a šup s ním do šablon . Pak už jsem počkal do absolut sucha a křídlo se srovnalo. Potahuji takhle i 3 mm pron a je rovný jako deska - jedinou nevýhodou je zdlouhavá práce. http://www.chloor.wz.cz/kridlo.jpg

pegas77 . 11.01.2005 00:30:05 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
chloor (10.01.2005 11:15:07): no hezky, az na ty cigarety smajl

andy . 11.01.2005 01:44:31 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
pegas77 (11.01.2005 00:30:05):
Cigareta Start se nehodí k modeláři ? smajl

Petr_rc . 10.01.2005 11:17:49 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
vinklarek (10.01.2005 10:53:23): Aco dělal XXXpron při nažehlování? Nevadila mu ta teplota?

vinklarek . 10.01.2005 12:02:09 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Petr_rc (10.01.2005 11:17:49): Nevadila - byl naprosto v pohodě - při nažehlování, teplota nastavena na 100 a při vypínání na 150 st.

Pozor je nutné dávat pouze při vypínání horkovzd. pistolí - mám jen regulaci 300/500 st.

Dedek . 07.01.2005 19:31:42 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: První letadlo-stavba
Bonifác Král (07.01.2005 15:48:15): Nebo se podívej na Buttercup na:
http://rcweb.wz.cz/aktual/buttercup_epp.htm
taky pohodový letadýlko.

|
© 2010 Ludvík Novotný