reklama
|
Bumbrdla . 21.10.2020 10:17:22 . . info
vlákno-filtr
Měření el.náboje nabíječkou
Zdravím,
obracím se na Vás s prosbou na odpověď na tyto otázky:
1/ jaký typ nabíječky používáte,
2/ kde jste ji zakoupili (pokud si pamatujete).
Připojte nabíječku k jakémukoliv druhu aku, nastavte CHARGER a nabíjecí
proud 0,1 A.
3/ při nabíjení odečtěte dodaný el.náboj v mAh po pěti, šesti a sedmi minutách.
Prosím o zaslání měření na můj mail.
Děkuji Vám !

ika . 21.10.2020 12:50:11 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (21.10.2020 10:17:22): sorry jako, ale takovou metodikou mereni zjistis velke kulove

Bumbrdla . 21.10.2020 14:02:27 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
ika (21.10.2020 12:50:11):
Jde mi o zjištění chyby měření el.náboje klasické univerzální nabíječky (s displejem) a její porovnání různých typů. Naše modelářské nabíječky (do cca 100 W) mají tento údaj vpravo dole. Koupil jsem nabíječku Imax B6AC 80 W a ta při nabíjení čtyřčlánku AAA 600 mAh nezobrazí žádný dodaný el. náboj ani po několika hodinách nabíjení.
Omlouvám se, že můj dotaz nebyl dost srozumitelný.

novfra . 21.10.2020 14:13:19 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (21.10.2020 14:02:27): Tohle už je srozumitelnější.
Vyzkoušej jinou baterku.

dokken . 21.10.2020 14:35:31 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (21.10.2020 14:02:27):
Pánové je normální při nabíjení AA NiMh ze se na displeji modnabijecky nezobrazuje dodávána kapacita?
Ne není
Není nad to se exaktně zeptat.
Mimochodem bych chtěl vidět kdo se vrhá hned něco nabíjet stopovat a zapisovat

novfra . 21.10.2020 14:55:07 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
dokken (21.10.2020 14:35:31): Pánové je normální při nabíjení AA NiMh ze se na displeji modnabijecky nezobrazuje dodávána kapacita?
Ne není


Ano, je to normální. Vedle poruchy to také může být vlastnost.
Kdybych jmenovanou nabíječku měl, klidně bych to zkusil. Na svých nabíječkách to dělat nemusím, vím, jak se chovají v různých situacích a s různými akumulátory.

Bumbrdla . 21.10.2020 15:05:04 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
dokken (21.10.2020 14:35:31): Až spadneš s modelem na nedostatečně nabitou baterku, tak také začneš měřit.

dokken . 21.10.2020 21:52:18 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (21.10.2020 15:05:04):
Nehrozí od doby co používám výhradně lijónky..

novfra . 21.10.2020 22:04:19 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
dokken (21.10.2020 21:52:18): Nehrozí od doby co používám výhradně lijónky..

Dobré vědět.
Tak se vyjadřuj, až bude řeč o Li-xxx a ne o NiMh. O tom víš evidentně prd.

dokken . 21.10.2020 22:16:50 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
novfra (21.10.2020 22:04:19):
Vyjadřovat se budu kdy uznám za vhodný já.
A všem doporučuju se ubírat stejnou cestou a ušetřit si nejen modely, ale i nervy.

psisko . 22.10.2020 10:04:00 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
dokken (21.10.2020 22:16:50): Za Tve doporuceni Ti lze podekovat, nicmene dotaz neznel co doporucujes, nybrz na chovani nabijece a NiMh (nebot prave toto, zrejme, tazatele zajima. A i jemu dovol, aby se ptal na to, co on uzna za vhodne)..

ika . 22.10.2020 10:45:30 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
psisko (22.10.2020 10:04:00): no zaver je jednoduchy: bud je rozbity nabijec, nabijeny akumulator nebo nabijeci kabel. Pokud je ten akumulator starsi 4 let, tak je to nejspise jasne.
Ten konkretni nabijec neznam, ale nabijece z "teto rodiny" bezne "nejakou nabitou" kapacitu ukazuji.
I kdyby takovy udaj na nabijeci vubec nebyl, tak v pocatku nabijeni vybiteho akumulatoru musi relativne rychle narustat napeti (dejme tomu z 1V/cl na 1.05V/cl a to uz jde po par minutach nabijeni na displeji vycist).
Pak muze byt jeste dalsi stav, ze akumulator je tak spatny, ze napeti velmi rychle vyskoci a nasledne poklesne, a nabijec "korektne" konci nabijeni na delta peak.

dokken . 23.10.2020 05:39:28 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
ika (22.10.2020 10:45:30):
Přesně tak.
A i vtom duchu jsem odpověděl, že to normální není.
Novfra odpověděl, že je,ale to už jsme tu zvyklí, neb on chrlí blud za bludem neustále. (Jeho rejdištěm je hlavně mánia, kde useři v roce 2020 tvrdí, že Lionky jsou moda a myslí si že je vyrábí Jeti. LOL)
Takže když to shrneme, normální to není a místo měření a frustrace...ale to už bych se opakoval.
Místo 4-packu Eneloopek za pětikilo, je volba páru 30Q + levnej čínskej BEC cenově stejně, funkčně jinej vesmír...pro krmení paluby, když není sestava Rx/ serva HV což je uplně nejlepší.

dzordzik . 23.10.2020 07:38:11 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
dokken (23.10.2020 05:39:28):
Mno, Dokkene, univerzální rýpale. Jestli bych si měl vybrat komu ohledně baterek důvěřovat, ejstli tobě nebo Novfra, tak jnení o čem. na rozdíl od tebe umí poradit a zná to z praxe. Ty v diskusi o nimh a nabíječi blábolíš o BECu a Lionkách ... Vůbec se nedivím, že jim s tebou došla na RCManii trpělivost.

Moje rada by byla, aby se dotyčný tazatel sebral, zajel za nejbližším znalým modelářem a nechal jej ať se na to podívá. Zkontroluje kabel, pak akku na měřáku při nabíjení i vybíjení a na jiném nabíječi a tím vyloučí co je vlastně špatně. Už podle úrovně dotazu to není někdo věci znalý a zkušený. To je asi nejrychlejší cesta jak se dobrat závěru.

dokken . 23.10.2020 07:49:38 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
dzordzik (23.10.2020 07:38:11):
a není lepší si koupit měřák za kilo a přeměřit si to sám? ))

A N Lodygin . 23.10.2020 08:12:02 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
dokken (23.10.2020 07:49:38): "a není lepší si koupit měřák za kilo a přeměřit si to sám?"
-------------------------------
zajímal by mě ten konkrétní (typ. označení) měřák za kilo smajl kterým to lze smysluplně změřit.

SH . 23.10.2020 09:54:30 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
dokken (23.10.2020 07:49:38): koupením měřáku si nekoupíš vědomosti co a jak s tím měřákem měřit a hlavně jak ty naměřené hodnoty interpretovat.

Pokud by dotyčný ty vědomosti měl, tak by už dávno měl i ten měřák.

dokken . 23.10.2020 11:03:54 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
SH (23.10.2020 09:54:30):
vědět, že vodič má vodit, aku má nějaký napětí a že tam teče nějakej proud nevyžaduje vědomosti inženýra s diplomem, je to fyzika 2.st. ZŠ a změří to měřak vod vietnamců a patří to mezi zakl mod. potřeby at si říká kdo chce co chce

PTI . 23.10.2020 13:19:03 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
dokken (23.10.2020 11:03:54): Tak hlavně, že v tom máš jasno smajl

psisko . 23.10.2020 14:41:50 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
PTI (23.10.2020 13:19:03): Ale ja mu v tom rozumim.
Na to, aby zjistil, zda je preruseny vodic ci ne, zde je nekde nejake napeti ci ne, zda obvodem neco tece ci ne to opravdu staci. Neco jako indikator. Bez toho by se mohl pouze domnivat, ze ten drat je asi preruseny, ze tam asi nejde zadny proud, ze na vystupu asi neni zadne napeti.
Jina vec je, ze se muze lehce stat, ze namerene hodnoty bude spatne interpretovat, ale to je uz dalsi/jina vec.

PTI . 23.10.2020 15:00:11 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
psisko (23.10.2020 14:41:50): Samozřejmě, ale až na to, že to v podstatě nesouvisí s tím, co chtěl tazatel původně vědět. smajl

Bumbrdla . 23.10.2020 16:17:08 . . info
předchozí vlákno-filtr
náhled náhled náhled
náhled
Re: Měření el.náboje nabíječkou
PTI (23.10.2020 15:00:11): Prosím o ukončení diskuze. chtěl jsem jen zjistit, jestli jiné typy nabíječek se chovají tak, jako moje. Na fotografiích je nabíjení LiPol. Nabíječka se chová stejně, jako při nabíjení NiMH.

PTI . 23.10.2020 17:59:40 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (23.10.2020 16:17:08): No jo, už vidím ten problém. Ty to neměříš "měřákem za kilo" smajl

dokken . 23.10.2020 21:46:47 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (23.10.2020 16:17:08):
Charger dead

Fifa . 24.10.2020 10:22:25 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (23.10.2020 16:17:08): podle toho co vidím na obrázku tak (ASI) charger chargeruje, ale neměří dodany náboj.

Tom . 24.10.2020 11:23:01 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Fifa (24.10.2020 10:22:25): Jedině, že by se v chargerovi zastavil čas.....pak by naměřená hodnota byla správná smajl

A N Lodygin . 24.10.2020 17:49:16 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Fifa (24.10.2020 10:22:25): ano, něco tam (asi) smajl teče - ale co a hlavně kolik, fakt takovou mýdlovou krabičkou, nenaměříš.
Takže ano - krabkou za pár kč lze sice zjistit, jestli to je a nebo nenḯ úplně mrtvé, ale jinak je ta žlutá krabka (k tomuto - k serioznímu změření, kolik tam toho za nabíjecí cyklus vlezlo) naprosto k xxxxx.

PTI . 24.10.2020 19:22:02 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
A N Lodygin (24.10.2020 17:49:16): Clověče, čím doma měříš, když METEX 4630 takhle haníš? Jo je to starý měřák, ale stále jde o měřák, který stačí nejen na modelařinu.

ika . 24.10.2020 19:27:57 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
PTI (24.10.2020 19:22:02): presne a dohromady s hodinkami se da orientacne zjistit, kolik toho tam nacpe.

zdzd . 24.10.2020 19:50:14 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
ika (24.10.2020 19:27:57): Myslíš že to nabíjí vyhlazeným proudem?

ika . 24.10.2020 20:01:46 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
zdzd (24.10.2020 19:50:14): ne, proto pisu "orientacne"

A N Lodygin . 24.10.2020 21:08:15 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
zdzd (24.10.2020 19:50:14): divil bych se - ale opět - nabíječku neznám, takže opět platí bod č.1
Spolehlivě měřit lze to, o čemž s jistotou vím, že dotyčný multimetr umí.

Bumbrdla . 25.10.2020 08:31:40 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
A N Lodygin (24.10.2020 21:08:15): nejen pro Lodygina:
Můj požadavek na modeláře byl:
Zdravím,
obracím se na Vás s prosbou na odpověď na tyto otázky:
1/ jaký typ nabíječky používáte,
2/ kde jste ji zakoupili (pokud si pamatujete).
Připojte nabíječku k jakémukoliv druhu aku, nastavte CHARGER a nabíjecí
proud 0,1 A.
3/ při nabíjení odečtěte dodaný el.náboj v mAh po pěti, šesti a sedmi minutách.
Prosím o zaslání měření na můj mail.
Děkuji Vám !

Nevím, jak se může z tohoto požadavku "vyvinout" taková diskuze, která nemá nic společného s mým požadavkem. METEXEM (chyba pro U=(+-0,05% + 3dgt)) neměřím dodaný náboj, na to mám datalogger. Multimetr jenom zobrazuje proud, který do aku teče, čili nabíječka nabíjí - stěrače stírají. Poznámka: METEX si umím zkalibrovat.
Očekával jsem od Vás odpověď, zda Vaše nabíječe při nabíjecím proudu 0,1 A mají také tuto vadu. Po šesti minutách nabíjení by měl být zobrazen dodaný náboj cca 10 mAh.

dzordzik . 25.10.2020 09:03:03 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (25.10.2020 08:31:40):
To, že se na tomto srandafóru, jakýkoli dotaz většinou zvrhne v diskusi o čemkoli jiném, je naprosto běžné. proto je dobré si vytipovat uživatele, kteří o daném tématu něco seriózně vědí, je s nimi normální řeč (tím ses dostal asi tak na 0,1% zdejších uživatelů) a napsat jim vzkaz s konkrétním dotazem. Jiný postup většinou téměř zaručeně vede k tomu, co vidíš v tomto vláknu. Jinak abych ti také částečně odpověděl. Ani jeden z mých nabíječů tím co popisuješ netrpěl. 0,1A jsem často dobíjel NiMh sady do házedel a jednak měřil a jednak to časově sedělo. Na posledním nabíječi se snažím pro nimh vybíral lineární režim dobíjení, ne pulzní. Ale bez ohledu na to jaký zvolím, v obou i při nízkých prodech nabíječ dodaný nábod ukazuje.

PTI . 25.10.2020 10:02:11 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
dzordzik (25.10.2020 09:03:03): Nabíjel jsem právě NiMh proudem 100 mA. první údaj o dodané kapacitě naskočil asi po 30sec. Nabíječ SKYRC RS16.

A N Lodygin . 25.10.2020 10:25:45 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (25.10.2020 08:31:40): zkusím to ještě jednou.
U všech nabíječek, co tu mám a co to umí mi to při malých proudech neukazuje kraviny.
Jinak když už jsme u toho - fake klony zrovna této nabíječky se (mimo jiného) obvykle poznají tím, že se nedá jít do servisního menu a při nabíjení NiCd a NiMh nevypíná - prostě nefunguje deltapeak a další věci.
Takže je to originál a nebo fake?

atto . 25.10.2020 11:51:18 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (25.10.2020 08:31:40):

Mám 3 rôzne nabíjače takejto (nižšej) cenovej kategórie.
Ani jeden sa nevzpiera a (aj v režime NiCd aj NiMH) ukazuje dodaný náboj.
Z 0000 na 0001 mAh to naskočí po pár desiatkach sekúnd (nemeral som presne ten čas, popri tom som sa venoval inej (modelárskej) činnosti).

Čo sa týka priebehu dodávaného prúdu, tak všetky tri dodávajú "hladký" jednosmerný prúd.
U jedného je vidieť akési uzunké ihličky a druhého mierne zvlnenie ((malá) superpozícia na (veľkej) jednosmernej hodnote) kvazi-pílovitého priebehu. Aj ihličky aj píla je rádovo desiatky až do stovky kHz.
Myslím, že to nie je prekvapujúce, vzhľadom na zapojenie obvodov, ktoré prúd do nabíjaných batérií dodávajú.

Preto som presvedčený, že každý "slušne vychovaný" merací prístroj, ktorý má niekde v ceste merania danej veličiny zapojený RC člen (všetky moje meracie prístroje, aj tie najlacnejšie (za 6,-€) to tak majú) nakýto priebeh bez problémov správne zmerajú.

Fifa . 25.10.2020 12:43:55 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (25.10.2020 08:31:40):... zda Vaše nabíječe při nabíjecím proudu 0,1 A mají také tuto vadu. Po šesti minutách nabíjení by měl být zobrazen dodaný náboj cca 10 mAh.
Vidíš kdyby si se takhle zeptal rovnou a neukoloval nás nesmysly (jako co že ti máme poslat) tak se i rovnou dozvíš odpověď.
Ne všechny moje nabíječky žádnou takovou vadu nemají.

Bumbrdla . 25.10.2020 13:54:01 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Fifa (25.10.2020 12:43:55): Kdyby si "teoretici" přečetli můj požadavek, tak by tady nepsali takové kraviny !

A N Lodygin . 25.10.2020 16:09:17 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (25.10.2020 13:54:01): možná by bylo dobré se vrátit k meritu vzniku problému.
Je to teda originál a nebo fake?
Otázka se mi nezdá složitá smajl

Bumbrdla . 25.10.2020 17:24:43 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
A N Lodygin (25.10.2020 16:09:17): Otázka není složitá, ale jak poznám, je-li to originál, nebo fake ? Očekával bych, že český e-shop bude prodávat zboží, které nemá takovéto vady. Z Číny neobjednávám.

jirinovo . 25.10.2020 19:11:33 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (25.10.2020 17:24:43): ahoj, jen pro zajímavost, schulze pro takhle malý proud používal program D.1A pro Nixx, pulzní nabíjení 0,4A v průměru to dělalo 0,1A trvale, pro trvalé nabíjení a formování článků, dodaný náboj se zobrazí na displeji. Pro vypnutí delta píkem jsou programy s vyšším proudem. Novější modely už tento program nemají.

dokken . 25.10.2020 19:39:43 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (25.10.2020 17:24:43):
smajl

ika . 25.10.2020 19:57:10 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (25.10.2020 17:24:43): https://www.youtube.com/watch?v=jQ6hhP7dVvM

Bumbrdla . 26.10.2020 09:52:30 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
ika (25.10.2020 19:57:10): Tak nabíječka je clon a náš prodejce ji nabízí bez upozornění! Už není co řešit a příteli ika velmi děkuji, nabíječku vrátím prodejci.

dokken . 26.10.2020 11:15:06 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (26.10.2020 09:52:30):
Dobrý den, chci vrátit nabíječku a zpátky své peníze.
Z jakého důvodu?
Vámi prodávaná nabíječka je fake-klon.
Kdo to říká?
Jeden pán z jůtjubu.
Tak to jo )), nashledanou...
smajl
Jinak teď vážně. Klonuje se všechno, číňan klonu číňana.
Ale obecně rozhodně neznamená, že klon je horší.
Specielně tahle nabíječka je nejmasovější charger, je to v podstatě Turnigy Accucell 6 doplněná o zdroj. V tomhle případě je zdroj evidentně menší, ale to ještě nic neznamená. Nemusí mít nutně horší parametry. I to je důvod proč kupovat nabíječky bez zdroje.
Pán z videa tedy zjistil, že klon má menší zdroj a dokalibroval ho o 0.2V. Neukázal shodu napětí na originálu.
Na RCG jsou vlákna o tomhle typu nabíječek a nikde jsem neviděl varování před určitým klonem.

Bumbrdla . 26.10.2020 11:36:10 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
dokken (26.10.2020 11:15:06): Tak si vážený pane poslechněte toto video :Original Skyrc imax b6 mini Vs imax B6 clone (1 year after purchase CHARGERS !!!)

dokken . 26.10.2020 11:45:13 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (26.10.2020 11:36:10):
Takovejch videí je. A zaroven mraky lidí co maji klon v poradku. Staci cist komenty.

ika . 26.10.2020 11:59:52 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
dokken (26.10.2020 11:45:13): je celkem jedno, jestli to je/neni klon. Jestli je v navodu napsane, ze ukazuje kapacitu, a na displeji je 0, tak je to chyba a duvod k reklamaci.

A N Lodygin . 26.10.2020 12:35:51 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
ika (26.10.2020 11:59:52): asi tak - v návodu nejspíš bude něco - pak v praxi dělá/nedělá - zbytek se musí rozhodnout každý sám.

A N Lodygin . 26.10.2020 12:27:37 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
dokken (26.10.2020 11:45:13): stačí používat mozek.
těch fake verzí je asi tak milion smajl (minimálně tři zcela různý procesory, jiný plošňáky, jiný obvodový řešení některých modulu, různý verze softu). Takže se prostě ví, že některý fake se chovají tak a jiný zase jinak smajl a originál, taky se chová podobně jako stojí smajl (viz odcházející ty dva fety a ty odpory a to ujíždění parametrů).
Jedinou výhodou modrý krabky je cena a že je k tomu spousta dokumentace a alternativního softu.

A N Lodygin . 24.10.2020 20:56:08 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
PTI (24.10.2020 19:22:02): doma (tj. teď před sebou - sem je vytáhl abych náhodou neopsal špatně číslo) mám M-4660A a M-3860D
K tomuto historickýmu, žlutýmu, na netu ani není návod (nenašel jsem ho), takže pouze odhaduji, co to asi tak může umět.
Proti těm mojim, fakt to nebude lepší.
A měřit velikost proteklého náboje, aniž bych se podíval CO z toho leze, bych se teda neodvážil ani jedním z těch mých.
Víc k tomu nemám co dodat.

Bumbrdla . 26.10.2020 11:30:50 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
A N Lodygin (24.10.2020 20:56:08): Nevím, jak jste přišel na to, že METEXEM měřím proteklý náboj ? Až tak mimo nejsem! Jak můžete porovnávat "historický žlutý" M-4630B s Vaším 4660A, když neznáte parametry toho historického? M-4630B má stejnou přesnost při měření DC napětí i proudu jako ten Váš! 4660A má pouze více funkcí.
M-3860D je na tom s přesností hůř.
O přesnosti mého METEXu se mohu kdykoliv přesvědčit kalibrátorem M-140 se základní chybou měření DC napětí 0,003%, resp. s multimetrem DATRON 1281, jehož údaj na rozsahu 100 V má nejistotu 3,5 ppm.
Příště trochu soudnosti!

A N Lodygin . 26.10.2020 12:34:02 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (26.10.2020 11:30:50): takže ještě jednou - měř si co chceš, čím chceš a jak chceš.
A až jednou budeš mít chvilku volného času, tak si přečti něco o tom jak se měří (a čím) obecné průběhy.
Protože, jestli jsi to zatím nezjistil, tak 99% současných nabíječek fakt není trafo, graetz, 1ks elyt, vypínač a dvě zdířky.

Bumbrdla . 26.10.2020 13:42:49 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
A N Lodygin (26.10.2020 12:34:02): Když Ti to nevyšlo s "historickým" METEXem, tak zkoušíš, jestli se chytneš na měření nesinusových průběhů. Když nás to ve škole učili, tak jsem nechyběl a hodí se mi to i v praxi. Nějak Ti ale "uteklo" téma, totiž proč nabíječka ani po několika hodinách nabíjení nezobrazuje žádný dodaný el.náboj! V nesinusovém průběhu to rozhodně nebude.
Už to prosím spolu skončeme!

A N Lodygin . 26.10.2020 14:18:44 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (26.10.2020 13:42:49): nemám sebemenší potřebu cokoli vysvětlovat.
Přeji pěkný den.

A N Lodygin . 24.10.2020 21:00:58 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
PTI (24.10.2020 19:22:02): ještě co se týče těch Metexů - firmou mi kdysi prošly tuším 4 nebo pět kusů, dva měl Honza Hajič. Ty poslední, co z toho přežily (viz výše) mám aktuálně, tak nějak na dožití doma.
Opět víc k tomu nemám co dodat.
Pokud někdo touží zjistit víc - může si zkusit najít jestli ještě Metex existuje a kdy skončil a proč.
http://www.metex.co.kr/

ika . 23.10.2020 07:45:24 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
dokken (23.10.2020 05:39:28): ta jeho odpoved "to také může být vlastnost" je opravdu velmi odborna.
Lze s naprostou jistotou rict, ze takto to byt urcite nema a jedna se nejspise o chybu firmware (melo by byt indikovano, ze se akumulator nenabiji) nebo o "odpaleny" AD prevodnik a nasledne "zmateni" cele nabijecky, pripadne o kombinaci obojiho.

jirinovo . 21.10.2020 20:09:03 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (21.10.2020 14:02:27): Ahoj, pokud na nabíječce nastavíš proud 0,1A FEST, tak do baterky poteče, pokud není přerušená, ta baterka, tzn. vadná. A to by nabíječka měla poznat a přerušit nabíjení, napsat ERROR.

A N Lodygin . 21.10.2020 13:07:39 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (21.10.2020 10:17:22): 1.) taky třeba NB22B
https://pristroje.hyperinzerce.cz/ostatni-pristroje/inzerat/10536053-nabijecka-nb-22g-nabi ...
2.) před třiceti roky u ČSLA
3.) jako jakýkoli akumulátor jsem zkusil připojit Varta V80H ( https://www.conrad.cz/p/varta-v280h-slf-knoflikovy-akumulator-v-80h-ni-mh-80-mah-24-v-1-ks ... )
a nejde mi ten náboj a proud vůbec odečíst
----------
Kde prosím dělám chybu? - rád bych tyto údaje odpoledne odeslal.

jyrry . 21.10.2020 20:13:50 . . www . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (21.10.2020 10:17:22):
no a když nastavíš třeba 500mA, ukazuje to něco?
Ony některé nabíječky tak malé proudy (50-100mA) vytváří skrzevá PWM a v tom režimu se třeba nezatěžují odečítáním náboje...

novfra . 21.10.2020 20:24:03 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
jyrry (21.10.2020 20:13:50): Ono to spíš vypadá na vypláchnuté baterky.
Ale tazatel zadal málo indicií.

Fifa . 21.10.2020 21:49:50 . . info
předchozí vlákno-filtr
Re: Měření el.náboje nabíječkou
Bumbrdla (21.10.2020 10:17:22): na takto zadaný požadavek fakt nejde reagovat. Možná leda tak jako Lodygin.

|
© 2010 Ludvík Novotný